Gå til innhold

Hva er din favorittscene? [SPOILERS HEREIN]


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Min er definitivt fra Clockwork Orange hvor Alex banker det stakkars paret mens han så punktlig synger Singing in the Rain. Herlig filmøyeblikk.

 

*bilde*

*bilde*

Ahh, den scenen er herlig! En av mine favorittscener også.

 

Så nettopp 2001:en romoddysè, også av Kubric. Og synes scenen hvor vi får se "starchild" er genial (i hvertfall andre gangen, da jeg begynte å forstå hva det skulle bety :p )

 

Scenen i club silenzios fra mullholland drive er også en av mine favoritter.

 

Favorittscenen er Charlton Hestons "Cold dead hands" i Bowling for Columbine.

 

I hvertfall orginalt. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Én av mine favorittscener er i Pulp Fiction når Jules snakker til Brett og kompisene hans (før "Ezekiel 25-17"). Hele den seansen er utrolig kul, et eneste langt høydepunkt for min del, men det aller beste er muligens når han drikker opp brusen brusen til Brett og lager slurpelyder med sugerøret. For en utrolig ekkel og kvalm holdning han har..! :!:

 

Rett og slett konge.

 

 

 

Edit: æsj, jeg som skulle være "original" og nevne en film ingen andre hadde nevnt, så overså jeg Scarface^ sin post rett før meg.

Endret av danielR
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på å opprette en lignende tråd mangfoldige ganger. Tenkte å sette begrensning på fem, men innså jeg måtte ha minst ti eller noe sånn. Tar de jeg kommer på nå:

 

Solaris (Tarkovsky, 1972): Hari og Kris Kelvin i vektløs tilstand med Bachs orgelverk "Chorale prelude in F minor" i bakgrunnen.

Jeg tror aldri det har blitt så mange tårer og så sterke frysninger på meg. (Men det er mulig den sklir bedre under kategorien "filmøyeblikk".) Slutten er forresten en av de beste jeg har sett.

 

Stalker (Tarkovsky, 1979): Stalker, Writer og Scientist legger seg i flate i ei søkkvåt myr og momler rare ord til hverandre.

 

Løvenes Konge (Allers, 1994): Mufasas død. Hvor skremmende hele scenen med Simba i fare er, hvordan Scar dreper Mufasa, hvordan Simba prøver å vekke sin far, hvordan Scar lurer Simba til å tro at det var hans feil...

 

Santa Sangre (Jodorowsky, 1989): Når Orgo binder Fenix til en stol og kutter en svær ørn inn i brystet på guttungen.

 

Eraserhead (Lynch, 1977): Middagscenen med Marys familie.

 

Mulholland Drive (Lynch, 2001): Utrolig vanskelig å plukke en herfra, men jeg må vel gå for Club Silencio. Audition-scenen med blondina og brunetta som synger er også helt fantastisk.

 

Jídlo (Svankmajer, 1992): Lunsjdelen.

 

Russian Ark (Sokurov, 2002): "Bye, Europe." eller hva enn det er han sier. På russisk da. Alt etter det. Episk!

 

A Clockwork Orange (Kubrick, 1971): Samme som dere nevnte.

 

Dagens overraskelse:

Braveheart (Gibson, 1995): Begravelsen av Williams far, med jenteungen som spiller Murron. Utrolig pent, spesielt når hun gir ham blomsten. Uttrykket hennes... :love:

 

Det var dem jeg kom på i farta. Har vanskeligheter for å rangere dem, men det er mulig de står ca. riktig nå.

Lenke til kommentar
Braveheart (Gibson, 1995): Begravelsen av Williams far, med jenteungen som spiller Murron. Utrolig pent, spesielt når hun gir ham blomsten. Uttrykket hennes...

Når du nevner førsten, bør du også nevne slutten. (eller bare nevne hele filmen)

 

I pulp fiction. Etter Ving har blitt voldtatt, det han sier.

(noe som har gjort Ving til min lille godgutt når det gjelder filmer;))

 

2002_undisputed_006.jpg

Endret av JuZt3r
Lenke til kommentar
Braveheart (Gibson, 1995): Begravelsen av Williams far, med jenteungen som spiller Murron. Utrolig pent, spesielt når hun gir ham blomsten. Uttrykket hennes...

Når du nevner førsten, bør du også nevne slutten. (eller bare nevne hele filmen)

Bør? Nei. Det er den eneste delen i Braveheart jeg liker.

Lenke til kommentar
Braveheart (Gibson, 1995): Begravelsen av Williams far, med jenteungen som spiller Murron. Utrolig pent, spesielt når hun gir ham blomsten. Uttrykket hennes...

Når du nevner førsten, bør du også nevne slutten. (eller bare nevne hele filmen)

Bør? Nei. Det er den eneste delen i Braveheart jeg liker.

psst, ikke skap deg, jeg vet du liker hele filmen.. Nei nei, hvis du vil være dum og ikke like hele filmen helt greit for meg.

Lenke til kommentar
Braveheart (Gibson, 1995): Begravelsen av Williams far, med jenteungen som spiller Murron. Utrolig pent, spesielt når hun gir ham blomsten. Uttrykket hennes...

Når du nevner førsten, bør du også nevne slutten. (eller bare nevne hele filmen)

Bør? Nei. Det er den eneste delen i Braveheart jeg liker.

psst, ikke skap deg, jeg vet du liker hele filmen.. Nei nei, hvis du vil være dum og ikke like hele filmen helt greit for meg.

Bevisstheten tillater ikke meg å bestemme hva jeg liker. Det er en følelsessak. Braveheart liker jeg ikke, utenom en scene da. Kanskje to.

Lenke til kommentar
Dagens overraskelse:

Braveheart (Gibson, 1995): Begravelsen av Williams far, med jenteungen som spiller Murron. Utrolig pent, spesielt når hun gir ham blomsten. Uttrykket hennes... :love:

ingen overaskelse egentlig, utrolig sybolsk handling. blomsten (thristle) er nasjonalblomsten til Skottland, noe som gjør det enda litt mer symbolskt.

 

en annen scene som jeg har (kansje litt for lang til å kalles en scene, men likevel) er i Das Boot når det kjører gjennom Gibraltar.

Lenke til kommentar
Dagens overraskelse:

Braveheart (Gibson, 1995): Begravelsen av Williams far, med jenteungen som spiller Murron. Utrolig pent, spesielt når hun gir ham blomsten. Uttrykket hennes... :love:

ingen overaskelse egentlig, utrolig sybolsk handling. blomsten (thristle) er nasjonalblomsten til Skottland, noe som gjør det enda litt mer symbolskt.

Jo, du hadde opplevd det som en rimelig spektakulær overraskelse om du hadde fått med deg litt flere av de argumentløse og kontroversielle fjortisinnleggene mine. :)

Lenke til kommentar
Braveheart (Gibson, 1995): Begravelsen av Williams far, med jenteungen som spiller Murron. Utrolig pent, spesielt når hun gir ham blomsten. Uttrykket hennes...

Når du nevner førsten, bør du også nevne slutten. (eller bare nevne hele filmen)

Bør? Nei. Det er den eneste delen i Braveheart jeg liker.

psst, ikke skap deg, jeg vet du liker hele filmen.. Nei nei, hvis du vil være dum og ikke like hele filmen helt greit for meg.

Bevisstheten tillater ikke meg å bestemme hva jeg liker. Det er en følelsessak. Braveheart liker jeg ikke, utenom en scene da. Kanskje to.

Det var jo en liten spøk fra min side. Jeg forstår og har akseptert at alle ikke har min smak, og derfor liker det jeg liker. Personlig synes jeg at bravehart er en genial film. Og den scena du snakker om var bare en liten del av det jeg liker med filmen. Gibson spiller helt utrolig bra i den filmen, og historen er bare å elske. Slutten å er helt genial, da han nektet å ta "smertestillende" middel, fordi det ville sløve ned hjernen. alt er bare helt genialt med den filmen.

Lenke til kommentar

LotR: RotK - Når Rohirrim står ved Rammas Echor og de charger nedover Pelennor. Ett ord kan beskrive denne scenen; fett :thumbup:

 

Matrix Revolutions - Når alle de "goliathene" står lina opp og skyter mot sentinelene som kommer ned gjennom taket. Kameraet beveger seg bakover, og i en god kinosal gir det en av de råeste scenene jeg har sett :)

 

Black Hawk Down - Tom Sizemore nesten på slutten; "Danny, your boys don't have to go back out there". Det blikket han gir tilbake er så rått. Smiler hver gang jeg ser det der :)

Endret av rlz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...