Gå til innhold

Hva er din favorittscene? [SPOILERS HEREIN]


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Min er definitivt fra Clockwork Orange hvor Alex banker det stakkars paret mens han så punktlig synger Singing in the Rain. Herlig filmøyeblikk.

 

arancia%20meccanica%20clockwork%20orange.jpg

 

aclockworkorangeauthorface.jpg

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en av mine beste film øyeblikk er fra John Carpenters "They Live"

 

Når Nada (Ex WWF wrestler Roddy Piper) kommer inn i en bank bank og sier disse udødelige ord:

 

"I have come here to chew bubblegum and kick ass.

 

And I'm all out of bubblegum."

 

(rippa i Duke nukem 3D)

 

 

konge!

 

og den scenen i Predator når en annen wrestler (Jessie"the body" Ventura) svarer på spørsmålet: " You're hurt, you're bleeding man!" med "I ain't got time to bleed"

 

konge!

 

 

og Apcolaypse Now

 

"What is it soldier?"

"Sir, thats Charlies point."

"Yeah, well, Charlie don't surf."

 

noen av mine beste komiske øyeblikk

Lenke til kommentar

Blade Runner: En av de siste scenene når Deckard og Roy sitter ved siden av hverandre og Roy holde duen. Rutger Hauer skrev seg inn i filmhistorien med replikken: {I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams ... glitter in the dark near Tanhauser Gate. All those ... moments will be lost ... in time, like tears ... in rain. Time ... to die.}

Lenke til kommentar

blade_runner.jpg

Blade Runner: En av de siste scenene når Deckard og Roy sitter ved siden av hverandre og Roy holde duen. Rutger Hauer skrev seg inn i filmhistorien med replikken: {I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams ... glitter in the dark near Tanhauser Gate. All those ... moments will be lost ... in time, like tears ... in rain. Time ... to die.}

 

:thumbup:

ENIG, dette må være en av de beste all-over øyeblikk. for en fantastisk film, t.o.m. spillet var bra.

Endret av spn2000
Lenke til kommentar
blade_runner.jpg
Blade Runner: En av de siste scenene når Deckard og Roy sitter ved siden av hverandre og Roy holde duen. Rutger Hauer skrev seg inn i filmhistorien med replikken: {I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams ... glitter in the dark near Tanhauser Gate. All those ... moments will be lost ... in time, like tears ... in rain. Time ... to die.}

 

:thumbup:

ENIG, dette må være en av de beste all-over øyeblikk. for en fantastisk film, t.o.m. spillet var bra.

:cry: Helt enig!! Den filmen altså...... :cry::love:

Lenke til kommentar
Blade Runner: En av de siste scenene når Deckard og Roy sitter ved siden av hverandre og Roy holde duen. Rutger Hauer skrev seg inn i filmhistorien med replikken: {I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams ... glitter in the dark near Tanhauser Gate. All those ... moments will be lost ... in time, like tears ... in rain. Time ... to die.}

Enig i det. Helt rått filmøyeblikk.

 

Liker dette også faktisk. Er fra Equilibrium. Preston sitter i stolen koblet til løgndetektoren.

 

DuPont: And you, Preston, the supposed savior of the resistance, are now its destroyer, and, along with them, you've given me yourself... calmly... coolly... entirely without incident.

 

John Preston: [Polygraph machine scribbling rapidly] No.

[Polygraph suddenly registers Preston completely in control]

 

Technician: Oh... Shit.

 

John Preston: Not without incident.

 

Så kommer gunnerene ut av jakke ermene å han begynner å slakte for fote :thumbup:

Lenke til kommentar
2001

 

Når HAL leser leppene til Dave og Frank. Det er noe av det mest skremmende jeg har sett i mitt liv.

Yess! Også når de undersøker monolitten på månen! HER

 

Kubrick's filmer er fulle av like øyeblikk :D

Dødsscenen til Roy Batty kommer jo også langt opp på listen, som LarsP nevnte. Ja, og sluttscenen i The Usual Suspects.

Lenke til kommentar

Apocalypse now:

Hele den scenen hvor de drar for å surfe, særlig når man følger ekstra med på replikkene, blikkene, faktene etc til überstürmführer Kilgore..

Blandt annet står han oppreist i baris, helt uanfektet, når minene ramler ned rundt han og kjefter på gutta som kryper rundt i dekning.

hvorpå han etter en stund lirer av seg: "I love the smell of napalm in the morning. "

Enorm scene, troner øverst på min liste..

Lenke til kommentar
Helt på slutten av The Usual Suspects, når mr. detective oppdager at alt bare var en løgn. Glimrende skuespill av Spacey btw :thumbup:

Unødvendig å avsløre slutten for de som ikke har sett den. Du kunne vel ikke bare skrevet "slutten"? alle som har sett den vil sent glemme slutten.

Pfft, satt på en !SPOILER! på første posten da. Fornøyd? :roll:

Endret av Jerre
Lenke til kommentar

The Gladiator, når Maximus tar livet av Lucius for så selv å dø av giften han fikk i seg, så han gjennforenes med Familien.

 

Så når han Juba, begraver dukkene og sier "We'll meet again, but not yet... not yet" elns.

 

Beste jeg kom på så sent på kvelden. Var vel ikke 1 scene engang men...

Virker som jeg må få sett Clockwork Orange gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...