Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PaladinNO skrev (På 5.12.2020 den 19.12):

P.s.
Jeg ANER ikke hvorfor speilrefleksen (Canon EOS 800D) ikke vil vise RGB-fargene på RAM-en som noe annet enn hvitt! Øynene mine ser fargene; å se gjennom linsen viser også fargene...med en gang jeg trykker på utløseren - NOPE!
Antar hvitbalansen i kameraet føler seg omtrent slik pga. det hvite interiørlyset, mens RAM-en bare sitter der...

Skulle gjerne blitt fortalt hvordan jeg kan fikse det! Har prøvd opp og ned på ISO, hvitbalansen, manuelle- og autokameramoduser.

Jeg er ikke spesielt dreven på kamera, men jeg vil tippe lukkertiden er for lang slik at sensoren fanger opp en "lik" blanding av rødt, grønt, og blått lys, som så blander seg til hvitt.

Lenke til kommentar

Skru alt av RGB og lys ned til minimum lysstyrke vil hjelpe veldig.  Kjempet med det "problemet" nå jeg holdt  hobby instagrammen min aktiv 😛 Setup bilder var tidvis mye jobb hehe. Ta bilder i RAW-formatet og ikke med for mye lys i rommet. Utrolig hvilken info man kan hente ut av dette formatet.

Du kan se enkelte setup posts her, ganske gode resultater på mye av det. 

https://www.instagram.com/limited.timestruggle/

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (6 timer siden):

Skru alt av RGB og lys ned til minimum lysstyrke vil hjelpe veldig.

Har full lyskontroll i rommet, men ikke i kabinettet. Og RGB-en på RAM-en er nettopp hva jeg vil med på bildet. :)

Kabinettlysene er PWM-styrte og koblet til en viftekanal på hovedkortet og intensiteten er basert på CPU-temperaturen (varmere CPU = mer lys fra LED-stripene). Men jeg kan åpne vinduet, redusere romtemperaturen og få CPU-en ned til ~20ºC for å få det fint og mørkt i kabinettet. ^^

Dette er hva jeg vil få til å vise. Hvor RGB-en kommer frem, selv i lyst rom, som nettopp RGB.

Jeg får frem RGB-en ved å sette kameraet til å gjøre alt mørkere, men da blir innsiden av PC-en mørkere også, og jeg vil ha med hardwaren også. Har et slikt bilde her:
https://www.diskusjon.no/topic/1863148-define-r6-white-ghost/?do=findComment&comment=25444587

Men takker for tipsene begge to. Skal se hva jeg kan få til.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

  Flytter innlegget til denne tråden - skrev i RTX 30xx-tråden, men trodde jeg skrev her.

andy89 skrev (17 timer siden):

Stilig! har du noe av samme temp som meg?

Ja må jo prøve å få inn litt luft i dette kabinettet :grin:

Regner med jeg bytter ut den store kjøleren når den nye 120mm til noctua kommer i svart da.

Gjorde en edit av forrige innlegg.
https://www.diskusjon.no/topic/276303-deres-kabinetter-her/page/841/?tab=comments#comment-25702420

Fyrte igang Cinebench R20 og Heaven samtidig:
CPU: 88ºC
GPU: 69ºC

Romtemperatur: 22,1ºC

Flere detaljer her:
https://www.diskusjon.no/topic/1863148-define-r6-white-ghost/?do=findComment&comment=25699297

-------

Du refererer til U12A Chromax Black? Jeg så på den en gang tidligere. Forventet release neste tidlig neste år såvidt jeg vet. Synd det er så få som lager hvite CPU-kjølere - synd også at disse Chromax-dekslene er så dyre for å få fargen man vil ha. Med kjøler i tillegg er man jo snart oppe på prisen av en liten AiO. :ermm:

Beste måte å få luft inn er å montere noen Delta-vifter! Ta en kikk på Delta GFB1212VHW.
https://www.digikey.no/product-detail/en/delta-electronics/GFB1212VHW/603-1093-ND/1014424

...Jeg har noen av dem liggende fra en tidligere PC; Lian Li 343B "Panzer" Cube Case.
https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2j2Ee0aoQ_q8fuFq6

3 stk. Delta FFB1212EHE (3x 190 CFM) som inntak i front, 2 stk. GFB1212VHW (2x 220 CFM) som uttak bak, pluss en Spal VA10-AP9/C-25A 305 mm (867 CFM) i sidedøren.
En Corsair ML120 PRO yter til sammenlikning 75 CFM, og en Noctua NF-A12x25 60 CFM. ^^

Hadde ~350 Watt med vifter i den PC-en. Brukte "industri"-rheostater som viftestyring. For å si det slik: et A4-ark holdt bak PC-en beveget seg fortsatt på 7 meters avstand. Dette var en PC jeg bygde da...jeg ikke hadde det helt godt i livet. Men jeg har den fortsatt, og fyrer igang viftene en gang i blant for nostalgi; 1850 Watt med PSU-er (1000 + 850 Watt) sitter fortsatt i den. :)

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Radford skrev (På 6.12.2020 den 23.52):

Ble ferdig med denne forrige helg, mangler fremdeles sleeved 24-pin kabel :(

NZXT H510i Elite med Gigabyte vision G Z490 HK, Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC, i9-10850k, Noctua NH-U12S Black Edition + Chromax White cover og Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz.

 

Jeg har lillebroren H210i. Men ennå ikke et passende CPU/mobo kombo. 

Lenke til kommentar

Bygget ny maskin som venter på et RTX 3080 så fort et faktisk blir å oppdrive.

Corsair 680X med Corsair QL-vifter. Dessverre var sleeved kabler ikke å oppdrive, men det kommer senere.

Helt svart hvit når avskrudd og ubegrenset med muligheter for lyssetting når påslått.

IMG_7894.thumb.jpg.55ed6ea722faeb172168238f4572555d.jpgIMG_7940.thumb.jpg.ad08c36891c66600c180b024616d88d0.jpgIMG_7945.thumb.jpg.8b24e90be29d2872a03aed055427ba2a.jpgIMG_7970.thumb.jpg.b045f4d8427025a2c5b4039415ecef5d.jpgIMG_7974.thumb.jpg.e202696b78eb90056efaf6ec0f87f6e2.jpg

 

Endret av Molecule
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Molecule skrev (18 timer siden):

Bygget ny maskin som venter på et RTX 3080 så fort et faktisk blir å oppdrive.

Corsair 680X med Corsair QL-vifter. Dessverre var sleeved kabler ikke å oppdrive, men det kommer senere.

Helt svart hvit når avskrudd og ubegrenset med muligheter for lyssetting når påslått.

IMG_7894.thumb.jpg.55ed6ea722faeb172168238f4572555d.jpgIMG_7940.thumb.jpg.ad08c36891c66600c180b024616d88d0.jpgIMG_7945.thumb.jpg.8b24e90be29d2872a03aed055427ba2a.jpgIMG_7970.thumb.jpg.b045f4d8427025a2c5b4039415ecef5d.jpgIMG_7974.thumb.jpg.e202696b78eb90056efaf6ec0f87f6e2.jpg

 

Lekkert. Skal bygge i dette til uken. Forskjellen blir vel custome loop til cpu. Har ikke funnet blokk til 3080 kortet enda. Fornøyd med det?

Lenke til kommentar
2 hours ago, kalleklovn12 said:

Lekkert. Skal bygge i dette til uken. Forskjellen blir vel custome loop til cpu. Har ikke funnet blokk til 3080 kortet enda. Fornøyd med det?

Både ja og nei.

Jeg falt pladask for utseendet og er utrolig fornøyd nå som maskinen står på pulten. Det oser kvalitet der den står. Jeg er fan av at glasspanelet er hengslet for enkel tilgang. Ved å enkelt ta av glasspanpelet på toppen får en god tilgang fra toppen ved bygging. Siderommet er unødvendig stort, men gir uendelig plass til kabler og annet og er tross alt en viktig del av det solide inntrykket designet gir. 

Jeg er likevel kritisk til en del ting. Jeg fikk 2 kabinetter som begge hadde kvalitetsproblemer. Det jeg skriver her gjelder altså to ulike eksemplarer. Sidepanelet var knotete å få på ettersom hele rammen nok er noe skjev. Av samme grunn står maskinen ikke helt flatt på jevne underlag (Noe skuffende, men uvesentlig når maskinen står der den skal). Mer frustrerende var at skruehullene til grafikkortet ikke "treffer", og at kabinettet derfor må dyttes på plass for å skru kortet på plass. Det fører i praksis til at kortet står i noe spenn.

Det var overraskende trangt med en 280 radiator på topp, først og fremst fordi strømledningene til prosessoren kommer i veien for viftene på radiatoren. Det vil ikke være et problem med en kjøler på 240 mm. 

Et irritasjonsmoment på sikt vil være det faktum at frontbraketten som frontviftene er festet i må tas av for å få ut støvfilteret. Med det fastmonterte glasspanelet i front, er eneste valg å åpne fra innsiden. På grunn av dette designet er jeg også skeptisk til produkinfo som hevder at kabinettet kan ta et grafikkort på 330mm. Skal en kunne få ut frontbraketten for rens vil 310-320mm være absolutt maks før grafikkortet kommer i veien.

Endret av Molecule
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Molecule skrev (14 timer siden):

Både ja og nei.

Jeg falt pladask for utseendet og er utrolig fornøyd nå som maskinen står på pulten. Det oser kvalitet der den står. Jeg er fan av at glasspanelet er hengslet for enkel tilgang. Ved å enkelt ta av glasspanpelet på toppen får en god tilgang fra toppen ved bygging. Siderommet er unødvendig stort, men gir uendelig plass til kabler og annet og er tross alt en viktig del av det solide inntrykket designet gir. 

Jeg er likevel kritisk til en del ting. Jeg fikk 2 kabinetter som begge hadde kvalitetsproblemer. Det jeg skriver her gjelder altså to ulike eksemplarer. Sidepanelet var knotete å få på ettersom hele rammen nok er noe skjev. Av samme grunn står maskinen ikke helt flatt på jevne underlag (Noe skuffende, men uvesentlig når maskinen står der den skal). Mer frustrerende var at skruehullene til grafikkortet ikke "treffer", og at kabinettet derfor må dyttes på plass for å skru kortet på plass. Det fører i praksis til at kortet står i noe spenn.

Det var overraskende trangt med en 280 radiator på topp, først og fremst fordi strømledningene til prosessoren kommer i veien for viftene på radiatoren. Det vil ikke være et problem med en kjøler på 240 mm. 

Et irritasjonsmoment på sikt vil være det faktum at frontbraketten som frontviftene er festet i må tas av for å få ut støvfilteret. Med det fastmonterte glasspanelet i front, er eneste valg å åpne fra innsiden. På grunn av dette designet er jeg også skeptisk til produkinfo som hevder at kabinettet kan ta et grafikkort på 330mm. Skal en kunne få ut frontbraketten for rens vil 310-320mm være absolutt maks før grafikkortet kommer i veien.

Takk for utfyllende svar. Da er jeg spent på om 3080 blir snaut med 240 oppe og 360 i front. 🥴

Tanken min var å sette pumpen i baksiden der kablene er, så kanskje det går. 

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar
36 minutes ago, kalleklovn12 said:

Takk for utfyllende svar. Da er jeg spent på om 3080 blir snaut med 240 oppe og 360 i front. 🥴

Tanken min var å sette pumpen i baksiden der kablene er, så kanskje det går. 

Tror neppe du får inn en 360 i front og en 240 i toppen på en god måte. Ville nok heller vurdert 2x tykke 240.

3080 med referanse pcb er vesentlig kortere enn tideligere generasjoner, så du vil neppe ha problem med lengde på kortet om du gjør litt research. Det er vel stort sett bare vannblokker tilgjengelig for referanse pcb også?

Lenke til kommentar
8 hours ago, kalleklovn12 said:

Takk for utfyllende svar. Da er jeg spent på om 3080 blir snaut med 240 oppe og 360 i front. 🥴

Tanken min var å sette pumpen i baksiden der kablene er, så kanskje det går. 

Jeg tror en 360 i front vil gjøre det utfordrende med et 3080, men det avhenger selvsagt helt av hvilket kort du kjøper.

For min egen del vil jeg ikke gå over 310mm med kun vifter i front, nettopp for å kunne rense filteret uten for store problemer. Kortet jeg har nå (se bildene) er 300mm.

Lenke til kommentar

Oppdatert nå som jeg har fått 5900X. Installasjon var stort sett smertefritt, men det var ikke mye å gå på når det gjaldt å få installert AIOen! :lol: Sagde av hjørnene på viftene med baufil for å få klaring til RAM, noe som gikk veldig bra og knapt legges merke til. Måtte også fjerne ene VRM heatsink for å få blokken (og radiator) på plass, og det ser ut som den VRM viften fungerer utmerket, spesielt for meg (kjører prime95 nå).

Fant også ekstra kabel for 8-pin strøm til GPU, så nå har jeg to separate kabler koblet til i stedet for en splittet, ikke at jeg forventer noen stor forskjell der (gikk jo fint med en kabel for min del).

Men, jeg klarte dessverre å ødelegge noe. Slet den skjøre kabelen til Vive Wireless adapter, så jeg får håpe jeg klarer å lodde den tilbake en dag... Så det blir ingen trådløs VR for øyeblikket. Uansett, her er resultatet:

1.thumb.jpg.e69b075dd252598d118fd98b674dc9d9.jpg

2.thumb.jpg.1067d264a7bc9d420f008fc33ea8faf0.jpg

Lenke til kommentar
4 hours ago, TemporalFracture said:

Oppdatert nå som jeg har fått 5900X. Installasjon var stort sett smertefritt, men det var ikke mye å gå på når det gjaldt å få installert AIOen! :lol: Sagde av hjørnene på viftene med baufil for å få klaring til RAM, noe som gikk veldig bra og knapt legges merke til. Måtte også fjerne ene VRM heatsink for å få blokken (og radiator) på plass, og det ser ut som den VRM viften fungerer utmerket, spesielt for meg (kjører prime95 nå).

Fant også ekstra kabel for 8-pin strøm til GPU, så nå har jeg to separate kabler koblet til i stedet for en splittet, ikke at jeg forventer noen stor forskjell der (gikk jo fint med en kabel for min del).

Men, jeg klarte dessverre å ødelegge noe. Slet den skjøre kabelen til Vive Wireless adapter, så jeg får håpe jeg klarer å lodde den tilbake en dag... Så det blir ingen trådløs VR for øyeblikket. Uansett, her er resultatet:

1.thumb.jpg.e69b075dd252598d118fd98b674dc9d9.jpg

2.thumb.jpg.1067d264a7bc9d420f008fc33ea8faf0.jpg

Rart at de lager kabinettene så trange i toppen :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Molecule said:

Jeg tror en 360 i front vil gjøre det utfordrende med et 3080, men det avhenger selvsagt helt av hvilket kort du kjøper.

For min egen del vil jeg ikke gå over 310mm med kun vifter i front, nettopp for å kunne rense filteret uten for store problemer. Kortet jeg har nå (se bildene) er 300mm.

3080 og 3090 referanse PCB er minst 50mm kortere enn tideligere referansekort. Med vannblokk ender en opp med ett kort som er ca 235mm langt med fullcover vannblokk.

 

 

wc3090a.jpg

wc3090b.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AveMORphine skrev (16 timer siden):

3080 og 3090 referanse PCB er minst 50mm kortere enn tideligere referansekort. Med vannblokk ender en opp med ett kort som er ca 235mm langt med fullcover vannblokk.

Stemmer rimelig bra det. Jeg målte ca 20.5 og mener blokka bygger 2 cm mer.

3080.jpg

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...