Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
samye83 skrev (31 minutter siden):

Når pcen veier over 50kg setter man den på hjul. Så mye enklere å flytte rundt nå 😎

Jeg hadde selv en Lian Li 343B "Cube Case" i 2009. Jeg syntes de 1 mm aluminiumsplatene fikk kabinettet til å føles litt spinkelt ut, så jeg boltet på 1,5 mm stålplater utenpå.

Med 2 strømforsyninger, 7 harddisker og 2 stk. Delta GFB1212VHW (pluss diverse andre Delta-vifter - holdt dem under kontroll med 6 industrielle rheostater), tikket hele konstruksjonen inn på 36 kilo på badevekten.

Her satt ved siden av 2010 PC-en:
https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2gn8RwG0rcxAB_gNy

...Og det var såklart denne PC-en jeg måtte bære opp kjellertrappen hver gang jeg skulle på LAN.

Mantraet med den nye PC-en (2010-2013) var at den skulle være mindre, lettere og stillere. ^^

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
samye83 skrev (3 timer siden):

At den hadde kubisk form gjorde nok det ganske vanskelig å bære rundt på. Men godt det var skikkelig håndtak på kabinettet.

Håndtakene er såklart også ettermontert - og siden de var tiltenkt bæring, så ble topplaten 2,5 mm stål for ikke å bli bøyd.

Det gikk an å bære PC-en slik, men det var en forferdelig skjevfordeling av vekten, spesielt grunnet - som du så med en gang - den kubiske formen. Så jeg bar den stort sett på den tradisjonelle måten, med hendene under kabinettet.

Skikkelig gummihjul ble også såklart satt på til fordel for de kontorstol plastikkhjulene som kom fra fabrikk.

Jeg har kabinettet stående fortsatt, med alle viftene, som et minne. Hele saken ble bygd da jeg var i en...rar periode i livet mitt, og jeg skjønner ikke at jeg holdt ut så lenge med den. Støymessig måtte jeg ha 3 dører lukket for ikke å høre PC-en når jeg skulle sove i etasjen over, selv på laveste hastighet..

Hadde viftene koblet til en egen "tyvkoblet" strømforsyning, og samlet vifteeffekt var alene ca. 350 Watt, inkludert en 90 Watts Spal bilradiatorvifte i venstre sidedør.

Men PC-en ble satt pris på på LAN om sommeren - som aircondition. På full hastighet var det fortsatt bevegelse i et A4-ark holdt bak PC-en på 7 meters avstand. ^^

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan si at du gikk all in på viftekraft. Rart at innmaten i pcen ble blåst ut 🤪

Positivt med å få pcen høyere fra gulvet er mindre støv på filteret på bunnen i pcen. 8x120mm vifter suger til seg masse støv. Måtte støvsuge filteret annen hver dag.

Endret av samye83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Brukte dagen på å flytte alt over fra et Fractal Design Define R6 til et Be Quiet Silent Base 802.
Define R6 worklog:
https://www.diskusjon.no/topic/1863148-define-r6-white-ghost/#comments

IMG_0978_2.thumb.jpg.0afcd691326a61c1d61f93d9efd68d5f.jpg

 

Hadde beregnet 5 timer på det hele; endte vel med nærmere det dobbelte, inkludert en pause (dvs. middag). 5 timer var vel omtrent det som gikk med på kabelføringene. >-<
Skal få gjort noe med kabelen helt til venstre (er en splitter til kabinettlyset). Ville vente med å stripse den til jeg hadde fått inn skjermkortet, og så glemte jeg av det.

Kjører uten bakdør for øyeblikket - uansett hvor sammenpakket jeg gjorde det, så ville ikke den støydempede fabrikkdøren på plass.
Glassdøren passer derimot helt utmerket på begge sider, så gleder meg til Be Quiet får inn flere hvite glassdører på lager.

IMG_0973_2.thumb.jpg.527dcf0c964038dc03f0c8e123dee942.jpg

Specs.:

Spoiler

- Asus ROG Maximus XII Hero
- i9 10900K @ 5.00 GHz all-core
- 64 GB Corsair Vengeance RGB Pro 3200 MHz
- Corsair HX1200 + Corsair White cable kit
- Be Quiet Dark Rock 4 (sprøytelakkert VW LB9A hvit)
- Gigabyte RTX 3080 Aorus Xtreme

- ADATA XPG SX8200 Pro 512 GB (OS)
- ADATA XPG SX8200 Pro 2 TB (Spill)
- Samsung 970 Evo Plus 2 TB (Opptak - OBS, Fraps etc.)
- Samsung 860 Pro 512 GB ("buffer" disk for filer til server)
- Seagate Exos 4 TB (Data)
- Western Digital Black 2 TB (.torrents)

 

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flytta hardware fra Fractal Nano S over i ett CM NR200p som snart skal henges opp ned på veggen over skyvedøren inn på sov/kontor.

Får trekt ledninger inni veggen og tror det hele vil se bra ut og vil også føre til at jeg kan trekke en hdmi over vindu i stua og bort til TV / stereo der (tilkoblingsboks for tv skal på sin side stå i en hylle nesten helt oppe ved taket). Tastatur og mus er trådløst så det vil fungere både i sofan i stua og på kontoret. Det hjelper nok også å ha PC med trådløs mottaker høyt i rommet. Spiller stort sett bare på hobbynivå, så input lag har jeg ikke merket noe til sammenlignet med mekanisk kablet som stort sett har blitt liggende i en skuff.

Jeg byttet viftene i toppen av kabinettet ved å bøye tilbake tappene på mesh panelet, tok av mesh delen, skrudde inn viftene og satt på panelet igjen. Supplerte med ett par 120mm i bunnen som trekker inn luft (atm) og de to i toppen blåser da ut. Temperaturer er veldig bra til å være så lite volum og støy. Alle viftene er bequiet pure wings som kjører sammen med cpu vifta som også bruker samme viftetype. Disken er festet med ekstra skruer (fractal hdd skruer med stort hode) da CM sitt system virket litt pinglete for min smak (2,5" ok med den typen skruer, men 3,5" krever nok mer enn gummi friksjon mot en skrue som kan gli ut av hullet siden hodet på skruen ikke er større enn åpningen i gummigrommet`n).

20210920_035538.jpg

20210920_105838.jpg

20210920_105914.jpg

20210920_105930.jpg

20210920_110008.jpg

20210812_192056 (1).jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
1 hour ago, activex said:

Jonsplus i100 Pro, 3d printen feste for PSU, reservoar, støtte for motherboard/gpu, brakett til intern skjerm og skillevegg i mellom kabelkaos og resten. EKWB komponenter med 3090 og 5800X

_A7R8722-2.jpg

_A7R8725-2.jpg

_A7R8726-2.jpg

Veldig bra jobba!
Jeg er veldig spent på temperaturen på gpu ved spilling av Battlefield V i noen timer. Underklokker du noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...