Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

 

Om bare eVGA hadde lagd 290(X) Classy :love:

Men så er jo Nvidia favoritten!

Nyere AMD-kort pleier å kunne nå grensen for brikka selv med stock-designet i motsetning til nyere Nvidia-kort, virker i hvert fall ikke som om Lightning--utgavene av 290X og 7970 gjorde store forskjellen.

 

Jeg har ikke lest så mye om Lightning utgavene selv. (er ikke fan av MSI)

 

Lurer på hvordan den nye serien til AMD blir, Og 295X :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av nye pcen min, er et prosjekt jeg holder på med hvor jeg bygger pcen inn i et bord som jeg har mekket til selv. Er første gang jeg prøver på noe slik og er ikke helt ferdig enda, men tenkte jeg kunne legge det ut her og se hva folk syntes.

 

Spesifikasjonene til pcen

CPU - Intel Core I7-4770K

GPU - Asus Geforce GTX 780 Ti (2-way sli)

RAM - Kingston DDR3 Hyperx Beast på 2400 MHz

PSU - XFX Proseries Black Edition 1050W

Hovudkort - Asus Maximus VI Formula 1150

CPU kjøler - Noctua NH-C12P SE14

 

Så.... any toughts?

 

For de som var interesserte i dette prosjektet så skal jeg skrote det. er første gang jeg prøver meg på noe slik og det var endel ting som jeg ikke var helt fornøyd med.

 

men holder på og tegner på et nytt prosjekt som snart er klart til skjæring/knekking/sveising som blir mye bedre. så kommer nok til og legge ut litt bilder og diverse når det nermer seg ferdig :)

Lenke til kommentar

Heisann. :)

 

Skal flytte innmaten i mitt Cooler master over til Fractal Design Node 804. Tenkte da å legge litt ekstra arbeid i utseende men sliter med inspirasjon. Har sett alt fra side 500 og ut i denne tråden (innlegg 10,000).

 

Greia er at hovedkortet jeg kommer til å kjøpe har gule detaljer. Og jeg ser ikke så mange eksempler her på hvordan lage noe fint ut ifra det som utgangspunkt.

 

Sliter også med å bestemme meg for farger. Både på ledninger, vifter og eventuelt lys. Maskinen blir 100% luftkjølt nå til å begynne med. (takk gud for at det ikke finnes downvote på forumet)

 

Specs ligger i førstepost her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1624126

 

Noen bilder av komponentene hentet fra Google bildesøk (store bilder):

 

 

Z87M-OC-Formula.jpg

Z87M%20OC%20Formula-45o.jpg

191969_image.1403265700.jpg

 

 

Fractal_Design_Node_804_02.jpg

209822-4.jpg

nh-d14-large.jpg

 

 

 

For ordens skyld så er kablene fra PSU helt svate, og jeg kommer til å bruke alle SATA portene med nye SATA kabler i passende farge®.

 

Ser for meg en av disse kombinasjonene:

Hovedkortet som vist i spoiler+

røde kabler (sleeved)

eller

gule kabler (sleeved)

 

Og rødt, gult eller hvitt lys.

Andre forslag? Tilbakemeldinger?

Lenke til kommentar

Heisann. :)

 

Skal flytte innmaten i mitt Cooler master over til Fractal Design Node 804. Tenkte da å legge litt ekstra arbeid i utseende men sliter med inspirasjon. Har sett alt fra side 500 og ut i denne tråden (innlegg 10,000).

 

Greia er at hovedkortet jeg kommer til å kjøpe har gule detaljer. Og jeg ser ikke så mange eksempler her på hvordan lage noe fint ut ifra det som utgangspunkt.

 

Sliter også med å bestemme meg for farger. Både på ledninger, vifter og eventuelt lys. Maskinen blir 100% luftkjølt nå til å begynne med. (takk gud for at det ikke finnes downvote på forumet)

 

Specs ligger i førstepost her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1624126

 

Noen bilder av komponentene hentet fra Google bildesøk (store bilder):

 

 

Z87M-OC-Formula.jpg

Z87M%20OC%20Formula-45o.jpg

191969_image.1403265700.jpg

 

 

Fractal_Design_Node_804_02.jpg

209822-4.jpg

nh-d14-large.jpg

 

 

 

For ordens skyld så er kablene fra PSU helt svate, og jeg kommer til å bruke alle SATA portene med nye SATA kabler i passende farge®.

 

Ser for meg en av disse kombinasjonene:

Hovedkortet som vist i spoiler+

røde kabler (sleeved)

eller

gule kabler (sleeved)

 

Og rødt, gult eller hvitt lys.

Andre forslag? Tilbakemeldinger?

Jeg har gult og svart fargetema i mitt Corsair 750D. Har ikke gjort noe spesielt annet enn å sleeve ATX og PCI-E kabelene fra PSU i tillegg er ringen til viftene blitt lakkert gule har bare ikke fått rota meg til å ta et oppdatert bilde. Skal også nevnes at Nocutaen ikke tar seg veldig godt ut her.. Har vært inne på tanken å få byttet viftene flere ganger, men har bare blitt med tanken foreløpig..

6fUvcWq.jpg?1

RQMx5dF.jpg?1

 

Edit: Ta en titt på JayzTwoCents sitt bygg. Dette er riktignok ganske mye større enn det du planlegger, men kanskje det kan gi deg noe inspirasjon :)

Endret av .Rudi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takker for tips. Da er deler bestilt. Noctua viftene beholder jeg enn så lenge. Jeg kommer til å bytte de ut når OCD-en slår inn ;)

 

Fikk kabinettet idag, ser lovende ut. Lurte dog litt på å bruke 12V LEDs via viftekontakt eller molex på hovedkort. Bestilte først denne: http://www.dx.com/p/8-5w-360lm-6500k-72-3528-smd-led-white-light-car-decoration-strip-lamp-black-yellow-55cm-196724

 

Dette var før jeg fant icemodz sine ferdige leds med farger: http://www.icemodz.com/webshop/#!/~/product/category=5346676&id=23031229

Bestilte da den over i amber med viftekontakt.

 

Som sagt så er dette første gangen jeg tar utseende seriøst. Men har montert rundt 15 maskiner til meg selv og venner, så jeg er litt spent på hvor bra dette vil bli. Tror jeg gjør det lurt i å sette sammen det jeg har bestilt når det kommer på fredag og vente med flere modifikasjoner til jeg ser hvordan det blir seende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...