Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For eksempel Phanteks entho primo, 65 cm høyt miditower. Hvem vil ha et så høyt miditower? Det tar jo ikke mer enn ATX!

Man får kasser på 53 cm som tar XL-ATX.

Disse små fulltower kassene tar jo ikke mer innhold enn et middels miditower, hva er vitsen da?

Lenke til kommentar

Takker. Skjønt kan virkelig ikke si meg enig med definisjonen din av fulltower uansett. Det er totalt 8 hovedkort det jeg vet om som er av såkalt XL-ATX størrelse, med ganske tydelig slingrinsmonn mellom dem allerede.

 

Farger tilsvarer:

ATX

Minste XL-ATX

Største XL-ATX

 

Slik jeg ser det er det helt tullete å sette XL-ATX som krav for å kunne kalle noe fulltower. Ikke at det er noe hjelpsomt uttrykk engang.

post-160649-0-99069500-1400450838_thumb.png

Lenke til kommentar

Det som er poenget, hva er det som gjør at dette er et fulltower?

Hva kan det tilby av ting som ikke et standard miditower kan tilby?

3 x 5.25 "

6 x 3.5"

8 PCI spor

 

Dette er altså 1 PCI spor mer enn R4 (veldig sammenlignbart), 1 x 5.25" mer, og 2 x 3.5" mindre.

R4 er 7 cm lavere.

Lenke til kommentar

Slenger ut Ver 2.0 jeg også.

Fikk koblet CPU inn på loopen, de-lid'et og økt kjølearealet litt. Drastisk forbedring av kjernetemperaturer ift H100i!

 

Litt trangt dette, så måtte være litt oppfinsom mtp plassering av vifte på 120mm radiatoren som dere ser :tease: Er fornøyd med å klemme inn dette i et midi kabinett.

 

 

xxbb.jpg

 

 

For å opprettholde overtrykk, og gi litt luft til radiatorene i topp måtte jeg frem med hullsaga, kutte i akrylplasten til Fractal Design og montere noen vifter på egenhånd. Litt wonky plassering kanskje, men det var eneste plassen jeg fikk dem inn. Millimeterpresisjon ^^

 

 

wp4op.jpg

 

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker du offset 240?

Ser ut som det skal være mulig med 360 i toppen av R2 selv om det blir veldig trangt.

Offset 240 ja. For å få rom til rambrikkene.

360 går nok bare hvis man tar vekk 5,25" brønnene, og jeg trengte de til viftestyringen + HDD.

SSD'ene står trøkt bak pumpa, de er ikke så kresne heldivis.

 

Man kan jo spør seg hvorfor bruke et slikt kabinett, men da jeg skjønte hvor trangt det ble gikk det en fa** i meg, og jeg ville gjøre det på trass. Det holder i bøtter og spann for single GPU uansett :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Se her ja, flotte greier!

 

Ikke uvanlig at man begynner med fin sortering av kabler, men når det er snakk om så mange komponenter, så ender man i praksis alltid med VM i kabler. :wee:

 

For å få noe slikt helt ryddig så måtte man vel hatt en helt annen form for kabler. Lengre, tykkere, bedre designet for bruken, samt store motorveier av kabelkanaler som går til strategiske steder.

 

Har prøvd sjæl før, og uansett hvor hardt jeg prøver så ender det alltid opp med for lite, ja i hvert fall på baksiden av herligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...