Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Syntes ikke det så værst ut!

 

Jeg har ennå til gode å se et kabinett som gjør det enkelt og ryddig å strekke kabler i. Sidepanelet buler nok litt i de fleste hjem. Hvorfor det skal være så lite plass bak hovedkortbrettet skjønner jeg ikke.

 

Men igjen .. Out of sight, out of mind.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes ikke det så værst ut!

 

Jeg har ennå til gode å se et kabinett som gjør det enkelt og ryddig å strekke kabler i. Sidepanelet buler nok litt i de fleste hjem. Hvorfor det skal være så lite plass bak hovedkortbrettet skjønner jeg ikke.

 

Men igjen .. Out of sight, out of mind.

Du har jo flere med god plass bak hk. Corsair Air 540 er en av flere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg uttrykte meg kanskje dårlig. Det er OK (god vil jeg ikke si) plass bak hovedkortbrettet i flere kabinetter ja, men det er ikke det samme som at kabelføringen er god. Hvis man hadde hatt tydelige "kabelgater" mellom de ulike delene av kabinettet, med justerbare og reversible låsemekanismer av de ulike kabel-buntene man ender opp med f.eks, så nærmer vi oss noe. Hvis du ser åssen kabler legges industrielt, så er den spagettien vi har i riggen vår en skam.

Lenke til kommentar

Vent, du er ikke arni? wat

Greiere å bruke Noreng ettersom det er mitt ingame-navn i de fleste spill for tida.

 

Jeg uttrykte meg kanskje dårlig. Det er OK (god vil jeg ikke si) plass bak hovedkortbrettet i flere kabinetter ja, men det er ikke det samme som at kabelføringen er god. Hvis man hadde hatt tydelige "kabelgater" mellom de ulike delene av kabinettet, med justerbare og reversible låsemekanismer av de ulike kabel-buntene man ender opp med f.eks, så nærmer vi oss noe. Hvis du ser åssen kabler legges industrielt, så er den spagettien vi har i riggen vår en skam.

C70 har ca 3.5cm med plass på baksiden for å rute kabler. Det er en egel kabelgate langs midten av kabinettet mellom hovedkort og 5.25"/3.5"-brakettene for å rute kabler, her er det også tre låsemekanismer som er justerbare og reversible. Enten har du ikke sett nærmere på C70, eller så snakker vi ikke samme språk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

C70 kassa er ganske fin den skal jeg si. Det er mange kabinetter der ute som duger da, men jeg sitter med et C70 ved siden av meg.

 

Eneste jeg sliter med er at kabler ofte er mye lengre enn jeg trenger, og da blir det bare irriterende uansett hvilken kasse du jobber i. Men nå er det som mangler av vannkjølinga på vei, så blir vel ikke allverdens lenge til det kommer bilder av den kassa tror jeg.

Lenke til kommentar

Anekdote om kabelføring:

Jeg sitter med høy sigarføring og et kabinett med dårlig kabelføring og undrer på om jeg skal ta den under eller over. "Det er et under om jeg får den over!" Kab(a/e)len går vel opp til slutt, men den som fant opp sata-kabler med bøy på har endel å svare for.

Lenke til kommentar

fd992d25-363e-44ec-8a2d-358faf1b620f.jpgDet er den bøyen der jeg snakker om, den var på begge sata-kablene som fulgte med hovedkortet. Det står at den rette enden skal inn i hovedkortet (ellers får man ikke brukt mer enn to av de 4 sata-portene der, så det er litt åpenlyst). Men med to 2.5" disker montert på en brakett i en 3.5" brønn er man nødt til å bruke de rette endene der. Og uansett om jeg hadde hatt en 3.5" disk inni der hadde det sett skummelt ut mtp at "the sata cables must not be bent at a 90 degree angle or data loss during transmission may occur".

 

sata-kontakten på strømkablene er heller ikke helt optimale, men akkurat det kunne vært værre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...