Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oldboy

 

Etter den enorme skuffelsen over Sympathy For Mr. Vengeance, senket jeg forventningene, og hentet frem Oldboy fra hylla.

Jeg har i grunn bare et ord: WOW.

 

Det er en av de bedre filmene jeg har sett på lang tid. Historien er feisty som f***, og jeg skjønte ikke hele tegninga før helt på slutten. Deilig å se en film hvor man hele tiden sitter og undrer seg på hvordan, og hvorfor (litt som hovedpersonen i filmen). En god del fete slosscener, kombinert med et par rimelig sterke scener. Filmen er mørk og orginal, og den skal sees igjen om ikke så altfor lenge.

 

Det var virkelig et friskt pust i samlinga :thumbup: En av tingene som dessverre trekker litt ned, er at jeg innimellom har problemer med å skille koreanerne, og når de bare refererer til personer ved navn, får jeg litt problemer ;)

 

8/10

Lenke til kommentar

Transformers

 

Filmen var bedre enn jeg trodde, og den har en del kule øyeblikk, men når jeg ser filmen får jeg egentlig mer lyst på at Bay skal lage en krigs film, da han er god på krigs senene.

 

filmen er kanskje en smule komisk, og mye av persjonligheten til Transformersne er borte, syns også dem i robot for ser litt kjipe ut, med unatak av Prime ser ingen av dem ut som orginalen. de ser også veldig like ut, så man ser ikke helt hvem som er hvem.

 

Selv om jeg syns prime er en litt endimisjonel karakter må jeg inrømme at når han kommer på skjermen smiler jeg litt.

 

fikk også lyst til at det skal komme en ny Fly film ala top gun, da fly senene var tøffe og F22 er et kult fly

 

alt i alt en god film, som ikke kjeder deg selv om den nærmer seg 2.5 timer

 

7/10

Lenke til kommentar
Filmen var bedre enn jeg trodde, og den har en del kule øyeblikk, men når jeg ser filmen får jeg egentlig mer lyst på at Bay skal lage en krigs film, da han er god på krigs senene.

9567125[/snapback]

Jeg er enig, men jeg tror ikke du hadde hatt godt av å se en Bay-regissert krigsfilm. :D

Med tanke på realisme og sånn altså. :p

9567166[/snapback]

 

Man skal lete lenge etter mer korrekt bruk av militære midler (spesielt samband) enn hva som er tilfellet med Transformers. Men det er jo fordi Bay brukte ekte soldater til dette og de kan sine prosedyrer. Han tjener godt på å være den regissøren som muligens har best kontakt med det amerikanske forsvaret. De lånte jo også ut krigsmaskineriet sitt gratis. Men på den andre siden, han har jo ikke snøringen på hvordan man skal portrettere en krigsfilm av historisk slag. Pearl Harbor er jo et makkverk.

 

150 millioner dollar var prisen for herligheten Transformers. Det ser ut som det er brukt 100 millioner dollar mer.

 

Bay bør fortsette å gjøre leketøy til film. Dette bør bli hans neste film:

 

R562_313v0Q

 

:cool:

Lenke til kommentar
Filmen var bedre enn jeg trodde, og den har en del kule øyeblikk, men når jeg ser filmen får jeg egentlig mer lyst på at Bay skal lage en krigs film, da han er god på krigs senene.

9567125[/snapback]

Jeg er enig, men jeg tror ikke du hadde hatt godt av å se en Bay-regissert krigsfilm. :D

Med tanke på realisme og sånn altså. :p

9567166[/snapback]

 

vel, den militære realismen i transformers er jo ganske bra, greit nok at man ikke brukte multicam osv, men de ser jo bra ut når de skyter osv.

 

det er vel den historiske realismen Bay ville hatt problemer med.

 

tror han kunne lagd kul film, som var basert på SF i irak eller A-stan, der man ikke må følge historiske saker, men liksom lage en moderne Kelly's Heroes eller Were eagles dare. altås action eventyr satt i en moderne konfilkt, drite i det historiske og bare lagde kule militære sener

Lenke til kommentar
Viser bare hvor forskjellige smaker folk har. Jeg synes Kill Buljo var helt fryktlig. Så kanskje en halvtime til sammen. Helt ærlig, ville heller satt den halvtimen på utsiden å sett gresset gro. Tror det hadde vært mer underholdene....

9566105[/snapback]

 

Enig her. Anmeldte Kill Buljo for et nettsted, og ga den 2/6, siden de tross alt var amatører. Tok meg i å humre et par ganger, men stort sett satt jeg og tenkte på hvordan man kan få seg til å sette opp 'hva som helst' på kino. Men det skal jo nevnes at jeg har sett dårligere og langt mindre underholdende Hollywoodkomedier, og de sprenger jo boxofficene jevnt og trutt.

Har en følelse av at den slår litt bedre an i Nord-Norge, med humor som vi søringer kanskje ikke forstår. Men filmen har vel vært en suksess landet over, tenker folka bak ler hele veien til banken.

Men uansett, jeg er sikker på at KB er en slager i fylla.

Lenke til kommentar

Once Upon A Time In The West: Wow, nå ble jeg sugen på mer western, selv om det er en sjanger jeg egentlig aldri har vært særlig begeistret for.

 

Ennio Morricone har lagd et fabelaktig soundtrack til filmen, og filmen er generelt sett veldig god.

 

Noe å sette fingrene på: Claudia Cardinale har 1 ansiktsuttrykk gjennom hele filmen, med få unntak.

 

Utenom det var dette en fin-fin western.

 

8,5 - Et sted mellom svært god og genial.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Oldboy

 

Etter den enorme skuffelsen over Sympathy For Mr. Vengeance, senket jeg forventningene, og hentet frem Oldboy fra hylla.

Jeg har i grunn bare et ord: WOW.

 

Det er en av de bedre filmene jeg har sett på lang tid. Historien er feisty som f***, og jeg skjønte ikke hele tegninga før helt på slutten. Deilig å se en film hvor man hele tiden sitter og undrer seg på hvordan, og hvorfor (litt som hovedpersonen i filmen). En god del fete slosscener, kombinert med et par rimelig sterke scener. Filmen er mørk og orginal, og den skal sees igjen om ikke så altfor lenge.

 

Det var virkelig et friskt pust i samlinga :thumbup: En av tingene som dessverre trekker litt ned, er at jeg innimellom har problemer med å skille koreanerne, og når de bare refererer til personer ved navn, får jeg litt problemer ;)

 

8/10

9566687[/snapback]

Jeg vil seeeee :dontgetit: Det var den filmen jeg kjøpte for 69 ,- på Dyrskuen, men ble så tatt fra meg av bodeiern :mad:

Lenke til kommentar

1408

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1408Poster2.jpg

Filmen handler om en forfatter som har skrevet en bok om bl.a de ti mest hjemsøkte hotellene, men selv om den boken mener at spøkelser er ekte så er han langt fra overbevist selv. En dag får han beskjed om at han ikke må bo på rom 1408 på hotellet Dolphin, men etter noen telefoner så bestemmer han seg for å sjekke inn på det rommet. Etter litt fram og tilbake får han omsider sjekke inn på rommet og får selv erfare om det er noe overnaturlig med det eller ikke.

 

Filmen er i grunn ganske bra, veldig guffen til tider, men slutten ødela en del for meg. Uten at jeg selv var klar over det så har jeg visstnok sett en directors cut-versjon av denne filmen siden jeg oppdaget at det var en alternativ slutt. Vel, jeg så den alternative slutten og den dro filmen litt ned i mine øyner.

 

7/10

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

War

 

Jeg er fan av både Jet Li og Jason Statham, så dette skulle være julekvelden for meg. dessverre ble det ikke helt julekvelden. For meg var det for lite fight scener, og for mye skyting. Nå mener jeg at Jet Li burde bli ved sin lest og ikke gjøre kommersielle hollywood filmer. Jason Stratham er vel knapt nok ikke kjent for noe annet enn kommersielle hollywood filmer, så han passer egentlig bra inn her.<---TULLPRAT VETLE

 

Noen magiske scener finnes dog, og de koste jeg meg med.

 

Er du fan av Jet Li og Jason Stratham, så er den definitivt verd å se. Man sitter ikke å tenker "få tilbake 1.5 time av mitt liv" men det er ikke langt i fra.

 

6/10

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jason Stratham er vel knapt nok ikke kjent for noe annet enn kommersielle hollywood filmer, så han passer egentlig bra inn her.

9568777[/snapback]

 

Her er du på dypt vann.

Lenke til kommentar

Resident Evil: Extinction

 

 

 

Alice springer rundt med to Thracian/Manchete kniver, hva er det ikke å elske med det? Nei seriøst, bortsett fra de scenene så var filmen fæl.

 

Store spoilere ingen kommer til å bli sur over, skuffende film:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Selve plottet var helt ok, men det at Alice fikk "The Force" krefter var bare helt skutt i hode. Hun hadde klart seg helt fint med knivene sine, men selvsagt måtte hun så superkrefter som garantert gjør det hele mer kjedelig.

 

En komplett rip off av dawn of the dead, og sikkert alle andre filmer med store mengder zombier. "La oss finne tilfeldige folk som er villig til å kjøre rundt i store busser, det har ingen gjort før".

 

Skuespillet av de andre "personene" var elendig, som tatt ut fra en b-film. Det gjør ikke det bedre at de få kjente hovedpersonene som var i filmen ble drept helt idiotisk. Dette ble vel gjort for at den neste filmene(jada det kommer MANGE, garantert) ikke trenger de samme hovedrollene. Ja, hva skjedde med resten av personene fra film nr. 2? Borte vekk..

 

Hele filmen så ut som et hastverk, jeg ble rett og slett sur over slutten, det åpnet muligheten til minst 3-4 filmer, det at hun blir som han Naruto gjør ikke saken bedre...

 

Gruer meg til neste film, fortjener ikke navnet Resident Evil.

 

Terningkast 2, fordi vi fikk se Alice sin dusj-scene, og at hun sloss med syke kniver.

Lenke til kommentar
Oldboy

 

Etter den enorme skuffelsen over Sympathy For Mr. Vengeance, senket jeg forventningene, og hentet frem Oldboy fra hylla.

Jeg har i grunn bare et ord: WOW.

 

Det er en av de bedre filmene jeg har sett på lang tid. Historien er feisty som f***, og jeg skjønte ikke hele tegninga før helt på slutten. Deilig å se en film hvor man hele tiden sitter og undrer seg på hvordan, og hvorfor (litt som hovedpersonen i filmen). En god del fete slosscener, kombinert med et par rimelig sterke scener. Filmen er mørk og orginal, og den skal sees igjen om ikke så altfor lenge.

 

Det var virkelig et friskt pust i samlinga :thumbup: En av tingene som dessverre trekker litt ned, er at jeg innimellom har problemer med å skille koreanerne, og når de bare refererer til personer ved navn, får jeg litt problemer ;)

 

8/10

9566687[/snapback]

word

Lenke til kommentar
Jason Stratham er vel knapt nok ikke kjent for noe annet enn kommersielle hollywood filmer, så han passer egentlig bra inn her.

9568777[/snapback]

 

Her er du på dypt vann.

9571785[/snapback]

 

Det ville ikke vært første gangen :)

 

De siste tingene han har gjort er for meg veldig kommers.

 

Og jeg innrømmer mer enn gjerne at jeg sikkert ikke kjenner til han arbeid halvparten så godt som jeg burde.

 

Eller..

 

Jeg tror jeg trekker den kommentaren jeg. Statham har gjort veldig bra ting han.

 

Beklager min uvitenhet wh1te :)

Endret av vetle
Lenke til kommentar
1408

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1408Poster2.jpg

Filmen handler om en forfatter som har skrevet en bok om bl.a de ti mest hjemsøkte hotellene, men selv om den boken mener at spøkelser er ekte så er han langt fra overbevist selv. En dag får han beskjed om at han ikke må bo på rom 1408 på hotellet Dolphin, men etter noen telefoner så bestemmer han seg for å sjekke inn på det rommet. Etter litt fram og tilbake får han omsider sjekke inn på rommet og får selv erfare om det er noe overnaturlig med det eller ikke.

 

Filmen er i grunn ganske bra, veldig guffen til tider, men slutten ødela en del for meg. Uten at jeg selv var klar over det så har jeg visstnok sett en directors cut-versjon av denne filmen siden jeg oppdaget at det var en alternativ slutt. Vel, jeg så den alternative slutten og den dro filmen litt ned i mine øyner.

 

7/10

9568529[/snapback]

 

Enig med karakteren. Jeg så også directors cuten uten at jeg visste det. Mot slutten ble det bare en oppvisning i absurde scener. Men filmen var guffen nok den, og jeg hadde nok litt for store forhåpninger.

Lenke til kommentar

 

Det ville ikke vært første gangen :)

 

De siste tingene han har gjort er for meg veldig kommers.

 

Og jeg innrømmer mer enn gjerne at jeg sikkert ikke kjenner til han arbeid halvparten så godt som jeg burde.

 

Eller..

 

Jeg tror jeg trekker den kommentaren jeg. Statham har gjort veldig bra ting han.

 

Beklager min uvitenhet wh1te :)

9574299[/snapback]

 

Han er nok mer kjent for britiske "komersielle" filmer (er vel ikke helt riktig å si, derfor "), fremfor amerikanske. Spesielt Madonnas ektemann Guy Ritchie bragte han frem i lyset i et par av sine filmer ;)

 

Vi lærer alle mens vi lever, ikke noe skam i det!

Lenke til kommentar

Jeg synes Kill Buljo var herlig. Men jeg er også nordlending, og har hørt mye på Banana Airlines siden jeg var liten. Partymusikk der oppe i nord, det. Så det passa liksom så godt at de spilte på forlovelseskaffen og ble skutt alle sammen.

 

"Hvis du beføle mæ en gang til...så ska æ rive av dæ ansiktet og stappe det opp i ræva di, så får du drite på ditt eia ansikt"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...