Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Sully er lett å tro var en fancy nødlanding, men etterspillet den fikk kunne man laget en film om uten i det hele tatt vist landingen.

 

Nå er jo etterspillet i virkeligheten og hva man får se i filmen 2 helt forskjellige ting. Men kan forsiktig si at Clint Eastwood tok seg noen dramatiske friheter.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Du tenker på Bloody Sunday?

 

Pearl Harbor kunne riktignok spart seg de første 80 minuttene. Det var bare piss.

Black Sunday (med Robert "Haisommer" Shaw)

 

De tok seg noen friheter i Dragon Bruce Lee story også , dessuten var den ekte Lee mye mer karismatisk/intens :

 

https://www.youtube.com/watch?v=5jfQSCbkA94

 

Dessverre ville ikke mannen med ljåen la oss ha BL lenge (på kinesisk heter det at gudene blir sjalu på de med stort talent) :(

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Etter diskusjonen om Unbreakable (2000) av M. Night Shyamalam, vi hadde her i tråden for en stund siden - fikk jeg lyst til å se den igjen. Så den et par ganger på dvd tidlig på 2000 tallet.

 

Handlet en boks med 3 filmer av M. Night Shyamalan, veldig, veldig billig på Amazon - inneholdende Signs, The Sixth Sense og Unbreakable.

 

Husker ikke så mye fra filmen, annet enn at jeg likte den godt tidligere. Men dette ble jo en veldig positiv opplevelse. Filmen er glimrende, herlig fri fra adh editing, shaky cam og annet tull som jo er standard i dag. Mye kreativ filming og flotte scener, som tar seg tid. Herlig kul historie!

 

Man blir jo litt overasket over hvor "sakte" det går, men blir man med på herr Shyamalan rolige, nesten ømme måte å fortelle på - så betaler det seg. Ble etterhvert veldig glad i at figurer som blir spurt om noe rett og slett ikke svarer  :D

 

Tror jeg skal oppgradere noen flere titler fra regissøren, husker at jeg likte flere av senere titler som vel egentlig ble slaktet.

 

Ellers er jo dette en eldgammel blu ray utgave, fra 2008, bildet får så vidt godkjent, lyden derimot, hvis man får plundret litt og få valgt lossless 5.1 pcm lydspor - så er både surround mix og lydkvalitet av høy klasse. Flott og virkningsfullt soundtrack.

 

Edit: Hmm, The Village er ikke utgitt på blu ray, merkelig greier, den er jo kul. Men fikk bestilt Lady in the Water og The Happening  :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Onde tunger vil ha det til at filmene til Mr. Shyamalan synker i kvalitet i samme rekkefølge som de ble laget...begynte på toppen, og så gikk det jevnt nedover.

Personlig syns de 2 første er veldig bra, samt at Lady in the Water var interessant. Syns personlig grøssere og skrekkfilmer er rimelig uinteressant, og med kritikken filmene hans fikk fortøpende, så har jeg vel kun sett de 3 fra hans katalog.

Lenke til kommentar

Sully er lett å tro var en fancy nødlanding, men etterspillet den fikk kunne man laget en film om uten i det hele tatt vist landingen.

Angående Sully synes jeg det hørtes ut som en kjedelig film, men etter å ha sett filmen synes jeg det var en grei filmopplevelse. Positiv overraskelse i forhold til forventningene.

 

Den er kanskje ikke spektakulær eller spesielt givende, men absolutt verdt å se om man ønsker å se en film.

Lenke til kommentar

Guess who's coming to dinner (1967) - 6/10

 

En totalt utdatert film, men historisk interessant. Klarer man å sette seg inn i tidsalderen og problemstillingen er dette en ganske bra film. Er man ikke beredt til å sette seg inn i tidsalderen og problemstillingen og se filmen for hva den er, vil jeg anbefale å ikke se den.

 

Bra skuespill, fint drama og interessante dialoger. For spesielt interesserte.

Lenke til kommentar

Nyter gjerne et glass vin eller en cognac liggende i sofaen når jeg ser film, 106" lerret 7.1.4 Atmos setup og 4xromperistere montert i sofaen. 3m titteavstand.

 

Hadde en SciFi aften i kveld, 2 filmer, 2 påkostede storfilmer. Med 27 år mellom premierene.

 

Først ut var Guardians of the Galaxy Vol.2 (2017) - totalt sett likte jeg den. Musikken (flere gamle favorittlåter) og samspillet mellom karakterene redder filmen. Men det var perioder, særlig i starten hvor jeg tenkte jeg kanskje skulle finne noe annet å se på. Men synes det tok seg opp i andre halvdel av filmen. Men filmen er glemt i det samme øyeblikk den er over og noen lyst til å se den igjen... vel nei.

 

Så ble det Total Recall (1990) - lenge siden jeg har sett. Guardians hadde riktignok Kurt Russel (og Groot :) ) men denne filmen har Arnold. Trenger egentlig å skrive mer enn det. Bare spøk, men Arnold har en evne til å velge kule SciFi filmer.

 

Denne filmen har en veldig kul historie, en film som på ingen måte er glemt når den er over. Nesten som man får lyst til å se den igjen med det samme - for å sjekke om alt var slik man kanskje trodde? Litt Mindfuck - som faktisk blir nevnt i filmen.

 

Spesialeffektene er jo ikke særlig bra etter dagens standard - men det er derimot en del politisk ukorrekthet, som er deilig å se! Leser under "Trivia" at filmen ikke ble "Test-Screended" takk for det!!

 

Moro å se Michael Ironside, Arnold er veldig god i filmen - og er Sharon Stone fantastisk!

 

Begge filmene har omtrent lik karakter hos imdb - rundt 7,5 - for egen del er det 4,5 til Guardians og 8 til Total Recall.

Lenke til kommentar

King Arthur Legend of the sword på Netflix...

 

Kul film med sverd og magi, kult filmet og rå effekter.

 

Guy Ritchie film

 

Ja? Har ikke sett denne enda. Har så altfor, altfor lave forventninger til den, og har antatt at den ikke er verdt å se engang.

 

Ikke noe karakter i anmeldelsen din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...