Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Seven Samurai

Utrolig kjedelig film. Historien er en klisjé med en landsbys om blir angrepet av banditter, og bare de syv heltene kan redde dagen. Det hadde ikke vært så ille om vi fikk litt action og halve filmen ble kuttet vekk, men her skal alt dras ut i så ekstremt detaljert at det begynner å bli latterlig. Det sier sitt at jeg faktisk likte filmen en god stund, men det begynte å bli så langvarig at jeg rett og slett ikke orket mer. Da gjensto fortsatt andre halvpart...

Vurdering: 5/10

 

Nei, vent litt. Jeg holdt ikke ut hele filmen, ergo har jeg ikke lov å gi karakter. Ops, glemte meg litt der. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seven Samurai

Utrolig kjedelig film. Historien er en klisjé med en landsbys om blir angrepet av banditter, og bare de syv heltene kan redde dagen. Det hadde ikke vært så ille om vi fikk litt action og halve filmen ble kuttet vekk, men her skal alt dras ut i så ekstremt detaljert at det begynner å bli latterlig. Det sier sitt at jeg faktisk likte filmen en god stund, men det begynte å bli så langvarig at jeg rett og slett ikke orket mer. Da gjensto fortsatt andre halvpart...

Vurdering: 5/10

 

Jeg syn Ran er en bedre film enn Seven Samurai (og for å underbygge min elitistiske natur hadde jeg nettopp en indre dialog med meg selv om hvorvid jeg skulle skrive den originale tittelen eller den engelske).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Excelsior 3.5/6 , kung fu om 2 brødre (Chang Yi , kjent fra bl.a. Hapkido) som blir separert (den ene havner på ungdomsfengsel) og treffes igjen 10 år senere , den ene lovlydig mens den andre på den mørke siden (begge har domino-tatovering , slik kjenner de hverandre igjen)

 

The Damned 4/6 , Wang Tao og Angela Mao i denne......Taos rollefigur vil redde sin kjæreste fra bordell , Lo Lieh spiller skurken. Kunne trengt mer AM scener men pluss for kreativ slutt.

 

Duel 5/6

 

Spielbergs 1ste tror jeg......handler om en forretningsmann som må nå et møte og kjøre langt , filmen er konstant underholdende og mister ikke tempoet , har ikke lyst til å spoile plottet mer men det var vel verdt tida mi.

 

Anbefales varmt.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Warm Bodies

 

Noe så uvanlig som en kombinert zombie og kjærlighetsfilm! Med litt action bakt inn i det hele. Filmen er en slags moderne og uvanlig vri på Romeo og Julie-historien, der zombien R en dag redder mennesket Julie fra å bli spist. De to utvikler et helt spesielt bånd som endrer tilværelsen til både mennesker og zombier for alltid.

 

Til tross for sine logiske brister og klisjeer (dog med en vri) er Warm Bodies en meget fornøyelig og ikke minst uvanlig film som jeg anbefaler på det varmeste. Er lenge siden jeg har blitt såpass positivt overrasket av en film.

 

8/10

Lenke til kommentar

Warm Bodies

 

Noe så uvanlig som en kombinert zombie og kjærlighetsfilm! Med litt action bakt inn i det hele. Filmen er en slags moderne og uvanlig vri på Romeo og Julie-historien, der zombien R en dag redder mennesket Julie fra å bli spist. De to utvikler et helt spesielt bånd som endrer tilværelsen til både mennesker og zombier for alltid.

 

Til tross for sine logiske brister og klisjeer (dog med en vri) er Warm Bodies en meget fornøyelig og ikke minst uvanlig film som jeg anbefaler på det varmeste. Er lenge siden jeg har blitt såpass positivt overrasket av en film.

 

8/10

 

Fett! Satt denne på watchlisten min i dag. Virka veldig fet.

Lenke til kommentar

C.R.A.Z.Y. (2005)

 

Filmen handler om Zac, som er født på julaften og har tre eldre brødre. Det skjer en ulykke som gjør at moren hans tror han har "overnaturlige krefter" og kan gjøre andre friske eller helbrede dem hvis han tenker hardt nok på det. Zac gjør alt han kan for å gjøre faren til lags, men de går veldig dårlig sammen, det samme med brødrene. Dette er på 70-tallet og faren er veldig konservativ og Zac er ikke som alle andre gutter på sin alder.

 

Lenge siden jeg har blitt så engasjert i en film. Den var i tillegg veldig morsom innimellom og jeg satt veldig pris på den. Stemningen i filmen minnet meg litt om Den fabelaktige Amélie fra Montmartre light.

 

Full pott!

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Seven Samurai

Utrolig kjedelig film. Historien er en klisjé med en landsbys om blir angrepet av banditter, og bare de syv heltene kan redde dagen. Det hadde ikke vært så ille om vi fikk litt action og halve filmen ble kuttet vekk, men her skal alt dras ut i så ekstremt detaljert at det begynner å bli latterlig. Det sier sitt at jeg faktisk likte filmen en god stund, men det begynte å bli så langvarig at jeg rett og slett ikke orket mer. Da gjensto fortsatt andre halvpart...

Vurdering: 5/10

 

Nei, vent litt. Jeg holdt ikke ut hele filmen, ergo har jeg ikke lov å gi karakter. Ops, glemte meg litt der. :p

Tempoet er nok litt uvant, men jeg må si at jeg likte filmen veldig godt. Man kan godt ha middagspause midt i filmen dog, så skjønner hvorfor du ga opp. På den andre siden, så er jeg vant med å lese bøker og de legger jeg fra meg hele tiden.

 

Det jeg liker best med Kurosawas filmer er hvordan de er utrolig bra på å karakterisere mennesker. Etter å ha sett en Kurosawa-film så føler jeg at jeg kjenner hovedpersonene veldig godt. Samtidig synes jeg det for meg eksotiske med at det er satt i Japan som er en kultur jeg kjenner veldig dårlig gjør det mer enn interessant nok til at jeg ikke kjeder meg.

Lenke til kommentar

Jeg synes remaken er jo helt sjef. Herlig stemningsfull horror. Daniel Radcliffe greier seg også veldig bra i filmen.

 

Enig.

Av "moderne" skrekkfilmer vi har på jobben er det denne og "The Innkeepers" jeg anbefaler for de som er ute etter atmosfære/stemning, får gode tilbakemeldinger fra kundene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...