Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

I did not come here to die (2010)

Kort fortalt? Å, joda!) :p Noen tullinger har meldt seg frivillig til å rydde skog ute i ødemarken av en eller annen idiotgrunn, noe som burde være en grei sak. Men så var det dette med å ikke få å motorsagen sittende fast i ansiktet, og sånt styr. :p Til tross for tynt plott og lite blod og gørr til å være en splatter holder den seg sånn ca midt på treet. Ikke akkurat den beste jeg har sett, men holdt da ut hele veien.

Vurdering: 6/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hakket bedre, spør du meg. Jeg elsker reprise.

Jeg vil til og med si at Reprise er en langt bedre film. Oslo, 31. august var en interessant film, men Reprise er en av mine alle største favoritter.

 

*Elsker å irritere folk med OCD* :p

 

Men seriøst: 7.8/10 er 6 tegn. 78% er 3 tegn. Ergo er prosentmåling dobbelt så effektiv ;)

 

7.8/10 og 78 % er fortsatt to idiotiske karakterer.

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger skal egentlig denne karakterdiskusjonen tas opp? Personlig holder det i massevis med 10 karakterer å holde styr på, 100 blir altfor mye å holde styr på. Hadde jeg skulle rangert filmer etter 100 nyanser måtte jeg daglig gått inn og endret flere filmer da mine meninger kan endres over tid. Karaktergivning på imdb er for meg en grei måte å holde styr på hvilke filmer jeg har sett, samt sånn nogenlunde peke på hva jeg synes om filmen. Men folk er forskjellige og foretrekker forskjellige ting, og det er egentlig et fett for meg hva folk gjør. Det er mer interessant å vite hva folk mener om en film og ikke bare karakteren i seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er hvertfall trist at matte ligger så dårlig til for en del at de ikke skjønner at 7,8 av 10 og 78% er samme sak :huh:

 

Enda tristere er det at dette faktisk er en diskusjon - og en som har vært oppe flere ganger :rofl:

 

Ifra nå av skal jeg kun gi filmer karakter i egyptiske hieroglyfer. Jeg gir Iron Man 3 to storker opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hvor mange ganger skal egentlig denne karakterdiskusjonen tas opp? Personlig holder det i massevis med 10 karakterer å holde styr på, 100 blir altfor mye å holde styr på.
Bruker man et titalls-system med desimaler har vi 100 karakterer å holde styr på. Da får man heller enten droppe desimalene fullstendig, eller til nød bruke halve karakterer (1, 1.5, 2, 2.5 osv). Men selv da er vi oppe i 20 karakterer å holde styr på. Så er det virkelig så farlig at noen bruker prosenter? Eller skal vi innføre strenge regler på hvordan filmene skal graderes (kun en karakter, eller en for hver kategori?), hvilken karakterskala som er lov, hva hver enkelt karakter betyr, hvor mange bilder vi skal ha med og så videre? Eller kan vi roe oss litt ned og la folk få velge selv det de foretrekker?
Lenke til kommentar

G.I. Joe: Retaliation

Plott? Fint lite. Skuespillere? The Rock og en gjeng statister. Oppfølger på vei? Så klart. Det sies sitt at de prøver å finne en bra måte å få The Countess tilbake på i G.I. Joe 3, og en mulig løsning er å ha henne som zombie. Dette til tross for at hun overlevde den første filmen og ikke er med i denne. Trenger man si mer enn det?

Vurdering: 20%

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å fortelle hvorfor Reprise er bedre? Liker begge veldig godt, men 31. august gjorde størst inntrykk.

Karakterene, historien og redigeringen er de partene jeg kommer på i farta som jeg liker bedre i Reprise. Oslo, 31. august er et godt karakterstudie (hvis jeg kan kalle det for det?), men Reprise er en film jeg kan komme tilbake til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...