Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Rise

Blood hunter

(2007)

Robert Foster (Aldri hørt om før jeg så denne filmen)

Allan Rich (Ditto)

Lucy Liu (Ally McSqueal, Charlies Angels)

 

Fant denne liggende I en dvd-mappe (brent cd med tittelen skrevet på med tusj) hos kjæresten og tenkte at siden jeg ikke har hørt noen ting om denne filmen er det mulig jeg får meg en positiv overraskelse siden jeg går inn med null forventninger.

Rakk ikke å komme lenger enn til introen før en bjelle på størrelsen med Quasimodos pukkel ga en alarmerende advarsel : “Starring Lucy Liu”

Man vet det er et godt tegn når en avdanket og middelmådig skuespiller kommer med en helaftens spillefilm x antall år etter at hun hadde sine 5 minutter i rampelyset. Jeg tenkte der og da at dette gidder jeg faen ikke å kaste bort tid på, men jeg var så utslitt etter å ha kjempe mot en gjedde tidligere på dagen (som for øvrig slapp unna) at jeg ikke maktet å strekke meg til kontrollen.

Filmen starter greit med en scene i en bar hvor det sitter en luksusprostituert som konverserer med en potensiell kunde. Fra intet dukker Sadie Blake(Lucy Liu) og overtaler hora til å bli med henne istedenfor (!).

Innkommende heit lesbescene, tenkte jeg, men neida. Kun litt klining og svada før hun slår ut hora. Brått så får vi se hora henge opp ned i et slags bur med gaffeteip for munnen og jeg tenker hva i all verden er det her for noe.

Hva i all verden er det som skjer, og ikke på den måten der jeg oppriktig lurer, men på den måten hvor jeg sitter som et spørsmålstegn av hva som foregår på skjermen.

Det neste som skjer er at jeg knekker litt av latter for inn kommer det en gammel mann kjørende på en elektrisk rullestol! WTF. Sadie sier “oppdrag fullført” og ber om lokasjonen til en eller annen fyr. Aha, tenkte jeg. Hun har fanget denne jenta til mannen som tydeligvis har en hun kjenner som gissel. Ahaaaaa. Ok. Da burde det vel komme litt mer utfyllende info om dette senere. Mannen babler et eller annet om at han skal spise den prostituerte og jeg er nok en gang på randen til å ta ut dvd av spilleren og skylle den ned i dass.

Men jeg gir ikke opp!

Bam! Sadie planter en armbrøst pil i brystet på gammær`n og han dauer som slik bør. AAAAH, WTF. HVA SKJER?! Det er fortsatt ikke gitt noen info om hva som skjer eller hvorfor de gjør som de gjør.

Så brått ser vi Sadie gå inn på et rom og legge seg i en seng. Right.

BAM!

Hun våkner opp innelåst i en stålboks. Ja. En stålboks. Hun banker, skriker og er generelt ute av seg, men ærlig talt føles det ut som hjernen min og er fanget i en jernboks.

Hun kommer seg ut og finner ut at den stålboksen var en boks på et likhus. Jarra. Hun har stått opp fra de døde.

Nå er jeg så irritert på filmen at jeg ikke gidder å følge med så nøye.

Kort oppsumert:

Hun var en journalist som gravde litt for dypt og fant noen vampyraktige folk som spiser mennesker. De forvandler henne til en av de og filmen handler om hennes vei til hevn.

Filmen hopper frem og tilbake i tid hvert 3 minutt uten et snev av logikk i seg og klisjeene ramler ut på rad og rekke. Det er forferdelig dårlig skuespill av så å si alle involverte.

Jeg ble faktisk irritert av å se dette makkverket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er Prometheus dere snakker om, så er faktisk 3D-effektene der bra.

 

Vi snakker om 3D generelt. 3D-effekten i Avengers var ganske bra til tider, men det betyr ikke at jeg ikke ville ha foretrukket å se filmen i 2D. For det første kostet det kr 120,- å se filmen (!), noe jeg synes er vanvittig dyrt. Hadde jeg visst det kostet så mye før jeg fikk billetten hadde jeg latt være å kjøpe den. Som sagt var 3D-effekten bra i noen scener, men resten av filmen led pga den. Fargene ble uskarpe, og bildet ganske uklart. Jeg satt hele tiden med følelsen av at noen hadde strukket et tynt lag med gjennomsiktig plast over filmen. Det er lett å se hva som skjer, men jeg ville heller ha fjernet plasten og sett den med skarpt bilde, klare farget og alt det der. Dette gjelder ikke bare Avengers, men alle 3D-filmene jeg har sett. Og når det gjelder hvor nødvendig brillene er har jeg lastet ned en og annen 3D-film på PCen, og det gikk helt fint å se den der. Bildet var litt uskarpt enkelte steder, men ikke mer enn hva jeg er vant til fra VHS-dagene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det er så ubehagelig å ha på seg 3d briller. Dem passer jo ikke i det hele tatt, faller ned på nesen og bildet blir jo helt forstyrret. Noe ser man gjennom brillen, og noe utfor. For noe dritt.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å måtte levere tilbake briller som kostet 20,-.

Har aldri giddet å levere dem tilbake. Har 4-5 stykk.

 

Det er så ubehagelig å ha på seg 3d briller. Dem passer jo ikke i det hele tatt, faller ned på nesen og bildet blir jo helt forstyrret. Noe ser man gjennom brillen, og noe utfor. For noe dritt.

True dat. For ikke å snakke om kvaliteten på selve 3D-en.

Lenke til kommentar

Act of Valor

 

Disse amerikanerne liker å være sentimentale men det blir litt mye, greit at filmen skal hedre fallene amerikanere, men det blir så blæ, Black Hawk Down er max senimentalitet jeg grier i en krigsfilm før det påvirker karakteren. Hadde dette vært en film om SAS eller Royal Commandos, ville den vært langt bedre, brittene er mye mindre senitmentale.

 

Action senene er jo råe men det forventer jeg når US NAVY står bak det hele.

 

Det skal vist ha blitt brukt skarpe skudd i visse sener, antagligvis senen med båtene og miniguns

De har brukt ekte SEALs i innspillinga noe som fører til at våpen og slikt er håndtert riktig men at skuespillet blir flatt og dårlig levert.

 

6/10

Lenke til kommentar

Planet of the Apes (1968)

 

post-121390-0-40180400-1339453494_thumb.png

 

En spektakulær dramafilm satt i en utrolig interessant science fiction-setting. En skikkelig klassiker på nivå med Alien, The Thing og Blade Runner. En film med et viktig budskap. En film alle bør se. Stor tommel opp fra meg.

 

Klikk på bildet for max oppløsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...