Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Så nettopp på 12 Angry Men.

 

Filmen dreier seg om 12 sinte menn som diskuterer om et drap. På rettsalen sies det at det var en far og sønn krangel som gjorde at sønnen drepte faren. Alle mener at gutten er skyldig, unntatt en. Og han som mener ikke skyldig har VELDIG gode poeng. Men klarer han å få andre overbevist om at gutten er uskyldig?

 

Har sett mange filmer, og denne er den BESTE jeg har sett.

 

Klart 10'er av meg og min favoritt film.

 

FIlmen har NULL skyting, slåssing eller noe annet action. Kun snakking. Men det er ikke kjedelig, jeg sverger. Jeg hater slike filmer og min personlige favoritt er egentlig Fast Five med masse fjortiss skyting og eksplosjon osv. men denne filmen er noe helt annet. Kjedet meg ikke et eneste sekund. SE DEN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Priest Unrated.

 

Filmen omhandler fremtiden tror jeg?

 

Det handler ihvertfall om en prest som forræder ordenen sin for å redde sin niese som er blitt fanget av vampyrer. Med seg på laget får han en dude som er ekstremt god å skyte. Etter seg har han også vampyrer og presteordenen på nakken. I løpet av filmen får han vite at lederen av vampyrene er en person han kjenner. (Skal ikke nevne navn, for å unngå spoiling). Vampyrene er så stygge at de gir med gåsehud. Ser mer ut som zombier. Så spørsmålet er: Vil han klare å redde den irriterende lille jenta?

Jeg likte filmen godt, og storkoste meg gjennom hele.

 

Terningkast: 5

Lenke til kommentar

Iron Sky

 

Hvordan har denne filmen fått 6.5 i rating på IMDB og TK 4 av VG. Noe mer søppel en dette skal man lete lenge etter. De prøver så hardt på å være morsomme at de ender opp med å drite seg loddrett ut. Prøver å immitere en scene fra Der Untergang som bare faller totalt sammen. Resten av scenene som skal være morsomme flyter like godt som en stein i vann. SIkkert morsom for 14 åringer som henger på Artige.no, men ellers er dette bånn i bøtta.

 

2/10

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Chung Hing sam lam [Chungink Express] (1994)

 

Stemningen i denne filmen er helt utrolig bra, godt hjelpet av et enkelt men samtidig utrolig effektivt soundtrack. Filmen serverer oss to kjærlighetshistorier som har et friskt orginalt preg, det trekker dessverre litt ned at disse to historiene knapt henger sammen og stykker opp filmen i to deler. Var jo ikke klar over at den var så stykket opp så satt gjennom hele del 2 og ventet på at de to historiene skulle flettes sammen til en fantastisk slutt, men det gjorde det altså ikke. litt synd da del 1 var for meg den beste delen, men del 2 var ikke dårlig den heller. Tror denne filmen kan heve seg med et gjensyns for min del. Uansett så virker Kar Wai Wong som en spennende regissør jeg vil utforske mer, for den urbane atmosfæren han har klart å skape i denne filmen var veldig bra.

 

Ender nok opp på en sterk 7/10

Lenke til kommentar

post-143771-0-49410000-1339850148_thumb.jpg

 

SHARKTOPUS

 

Strengt tatt burde jeg bare trenge si navnet Roger Corman. Fyren er legendarisk innen B-filmer, med filmer som Piranha, Humanoids from the deep, Deathstalker og The Unborn. Fyren er faktisk Producer eller Executive Producer for hele 401 filmer så langt. (397 er ute så langt, og fire kommer i år eller neste år.) Sånt står det respekt av. Da får det være at han også laget filmer som Dinocroc, Piranhaconda, Supergator og ikke minst denne. :p

 

Egentlig kan hele filmen oppsummeres med et enkelt bilde:

 

post-143771-0-59267900-1339850148_thumb.jpg

:p

 

Vi snakker forskere som lager en skapning som er halvt hai og halvt blekksprut for å bruke som våpen, men selvsagt går noe feil. Sharktopusen går amok, dreper en god del og forskerne prøver å fange den. Men når vi snakker en skuddsikker, svært blodtørstig hai/blekksprut-ting som fint kan gå på land sier det seg selv at det blir et problem. :p Ikke en av Roger Cormans beste filmer, men underholdende nok.

 

Vurdering: 7/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chung Hing sam lam [Chungink Express] (1994)

 

Stemningen i denne filmen er helt utrolig bra, godt hjelpet av et enkelt men samtidig utrolig effektivt soundtrack. Filmen serverer oss to kjærlighetshistorier som har et friskt orginalt preg, det trekker dessverre litt ned at disse to historiene knapt henger sammen og stykker opp filmen i to deler. Var jo ikke klar over at den var så stykket opp så satt gjennom hele del 2 og ventet på at de to historiene skulle flettes sammen til en fantastisk slutt, men det gjorde det altså ikke. litt synd da del 1 var for meg den beste delen, men del 2 var ikke dårlig den heller. Tror denne filmen kan heve seg med et gjensyns for min del. Uansett så virker Kar Wai Wong som en spennende regissør jeg vil utforske mer, for den urbane atmosfæren han har klart å skape i denne filmen var veldig bra.

 

Ender nok opp på en sterk 7/10

Jeg gjør meg ferdig med Kar Wai Wong-filmografien i disse dager, eneste filmen jeg har igjen er Dung che sai duk (Ashes of Time). Etter den planlegger jeg mitt første gjensyn med Chungking Express, noe jeg gleder meg veldig til. Det var den første filmen jeg så av KWW, og jeg tror jeg får mye mer ut av den nå som jeg har sett alle de andre filmene hans, for ikke å nevne mangfoldige flere asiatiske filmer generelt.

 

Jeg kan varmt anbefale alle andre filmer av KWW, med unntak av My Blueberry Nights som ikke fungerer i det hele tatt. Rett og slett bare å hoppe over denne.

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å rangere dem egentlig, spesielt siden det ganske lenge siden jeg så enkelte av dem. Blir definitivt ikke bare Chungking Express jeg kommer til å ta et gjensyn med i nær fremtid. Men jeg kan gi det et forsøk.

 

De beste:

Days of Being Wild

Har kanskje den beste sluttscenen i noen film jeg har sett, EVER. Uforglemmelig bruk av musikk, nesten spirituelt.

 

Happy Together

En av de beste homo-romantiske filmene jeg har sett.

 

In the Mood for Love

Blir vel sett på som hans beste og mest kjente film utenom Chungking Express, fantastisk musikk her også.

 

Bra:

As Tears Go By

Hans første film, mindre typisk KWW, mer Hong Kong 80s sjangerfilm, men av de bedre, og fortsatt med hint om hva som skulle komme, som er veldig morsomt å se i retrospekt.

 

Chungking Express

Jeg har gitt den 7/10 på IMDb, men husker nesten ingenting av handlingen så gleder meg til gjensyn!

 

Fallen Angels

Foregår i det samme "universet" som CE, men med helt annen story, veldig morsom og underholdende!

 

2046

Litt forvirrende, her har det kanskje blitt eksperimentert litt mye for min del, best å nøye seg med å bare suge til seg stemningen! Denne har nok også godt av et gjensyn for min del.

 

Dårlig:

My Blueberry Nights

KWW goes Hollywood, regner med det ble siste gang.

 

Ikke sett:

Ashes of Time

Dette skal være en episk epoke-action, spent på å se hvordan KWW gjør dette!

Endret av thesinner
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lake Placid 3

 

Kort versjon: Ikke la ungen fore små krokodiller. Det er en viss sjanse for at de kan vokse opp og bli litt vel sultne. :p LP3 er en helt grei B-monsterfilm, men som vanlig er det sjelden oppfølgere blir noe bra. Når den første var ganske dårlig og dette er tredje i rekken sier det seg selv at de ikke akkurat har Oscar-nominasjoner i vente. :p Filmen er full av dårlige skuespillere, tvilsomt plott, enda mer tvilsomme karakterer (er det virkelig så vanlig å gi faen i at folk ligger og dør i rommet ved siden av?) og så videre. Eller ta denne biten: Folk er fanget i et hus i flere timer med sultne, svære krokodiller på utsiden. Men en jeger og student har ingen problemer med å komme seg inn i huset? Ikke har fyren problemer med å komme seg ut heller. Med det kan jo være fordi krokodillene er større enn biler, men hun jegerdama klarer fint å drepe en med jaktkniv. :p

 

Meget bra film for underholdningsverdien, men ikke regn med noe mer enn det. Ta en del halvlitere og nyt den sammen med kompiser.

 

Vurdering: 6/10

Lenke til kommentar

Iron Sky

 

Hvordan har denne filmen fått 6.5 i rating på IMDB og TK 4 av VG. Noe mer søppel en dette skal man lete lenge etter. De prøver så hardt på å være morsomme at de ender opp med å drite seg loddrett ut. Prøver å immitere en scene fra Der Untergang som bare faller totalt sammen. Resten av scenene som skal være morsomme flyter like godt som en stein i vann. SIkkert morsom for 14 åringer som henger på Artige.no, men ellers er dette bånn i bøtta.

 

2/10

 

Enig. Det er vel en av årets største skuffelser det så langt, når man tar forhåndsryktene i betrakning.

Lenke til kommentar

Forsåvidt et definisjonsspørsmål. I min bok er 6/10 litt god, rett over middels. Var egentlig bare nysgjerrig på hva som gjorde at filmen "kun" får en 6/10 da det ikke stod noe om hva som gjorde at denne filmen ikke når helt opp til de virkelig gode karakterene (8+/10).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...