Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Millennium Trilogy

 

Män Som Hatar Kvinnor, Flickan som lekte med elden og Luftslottet som sprängdes

 

Underholdning og spenning i klasse. Noomi Rapac spiller fascinerende og bra som Lisbeth Salander. Synd Larsson ikke fikk skrevet ferdig den fjerde boke før han døde.

 

5/5

 

Nå er jeg spent på hvordan Hollywood klarer å skape film utfra Stieg Larssons triologi. Leste senest i dag at David Ficher har offisielt tatt på seg rollen som regisør.

Lenke til kommentar

The Millennium Trilogy

 

Män Som Hatar Kvinnor, Flickan som lekte med elden og Luftslottet som sprängdes

 

Underholdning og spenning i klasse. Noomi Rapac spiller fascinerende og bra som Lisbeth Salander. Synd Larsson ikke fikk skrevet ferdig den fjerde boke før han døde.

 

5/5

 

Nå er jeg spent på hvordan Hollywood klarer å skape film utfra Stieg Larssons triologi. Leste senest i dag at David Ficher har offisielt tatt på seg rollen som regisør.

+1! :D

Lenke til kommentar

The Millennium Trilogy

 

Män Som Hatar Kvinnor, Flickan som lekte med elden og Luftslottet som sprängdes

 

Underholdning og spenning i klasse. Noomi Rapac spiller fascinerende og bra som Lisbeth Salander. Synd Larsson ikke fikk skrevet ferdig den fjerde boke før han døde.

 

5/5

 

Nå er jeg spent på hvordan Hollywood klarer å skape film utfra Stieg Larssons triologi. Leste senest i dag at David Ficher har offisielt tatt på seg rollen som regisør.

 

Kult, jeg holder på med den første boka nå, og det er spennende så langt. Gleder meg til å se første film etter jeg er ferdig med boka.

Lenke til kommentar
How to train your dragon (2010 - 3D norsk tale): Fantastisk kul film, har sjarm, glimt i øyet, visuelt nydelig og så har den vikinger. Ja, og drager da. Jeg fryktet etter Avatar at 3D ville ende med middelmådighet over hele linja og kun et fokus på det visuelle, her har frykten blitt satt til skamme. Artigste kino-opplevelse på lenge, det var denne følelsen jeg hadde forventet av smurfe-filmen til Cameron, i stedet fikk jeg den i denne actionfylte barnefilmen. Som forøvrig passer godt til voksne også. Ble overasket her.
Lenke til kommentar

Dotten: Er filmen 3D sånn som Avatar eller som Alice in Wonderland som bare ble 3D i post?

 

Den er laget 100% med 3D i tankene, men benytter lite "triks" for å heve det ut. Faktisk så sier anmeldeser at den filmen har bedre 3D enn det Avatar har. Du får sikkelig sug i magen i flyve scenene.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

How to train your dragon (2010 - 3D norsk tale): Fantastisk kul film, har sjarm, glimt i øyet, visuelt nydelig og så har den vikinger. Ja, og drager da. Jeg fryktet etter Avatar at 3D ville ende med middelmådighet over hele linja og kun et fokus på det visuelle, her har frykten blitt satt til skamme. Artigste kino-opplevelse på lenge, det var denne følelsen jeg hadde forventet av smurfe-filmen til Cameron, i stedet fikk jeg den i denne actionfylte barnefilmen. Som forøvrig passer godt til voksne også. Ble overasket her.

 

Ble litt overasket over denne jeg og, dog, jeg fikk bare sett den på en nedlastet versjon grunnet kinoen her selvfølgelig ikke sender den med engelsk tale og jeg fordrar ikke film dubbet til norsk (spesielt ikke når Rybakk har hovedrolle stemmen).

 

Men uansett, filmen er fantastisk underholdene og Powell imponerer med musikken. Alt i alt, underholdning for alle pengene.

Lenke til kommentar

How to Train Your Dragon

 

3D

 

Det er allerede blitt tatt opp, nemelig sammenligningen mellom 3D i Avatar og HTTYD. Dette er den første 3D filmen min siden Avatar og kan med glede si at How To Train Your Dragon er på ett annet nivå. Der jeg synes Avatar ikke brukte dybde-dimensjonene i 3D godt nok, er de fullt utnyttet i denne filmen. Man får virkelig sug i magen i flyve-scenene og vikingskipene seiler mot deg på havet.

 

Dotten har allerede skrevet en anmeldesle som jeg er ganske enig i, så jeg følte bare for å sette mine egne ord for dette.

 

Dette er virkelig kul, sjarmerende film som også er nydelig visuelt og har nydelig musikk. Passer til folk i alle aldre.

 

Nå vil jeg ha meg en drage.

Lenke til kommentar

Funuke - Show Some Love, You Losers

En merkelig film, men jeg likte den ganske godt. Den leker med seeren ved å tidvis vinkle historien i hovedpersonens favør, selv om hun soleklart er sosiopatisk. Alle karakterene var igrunn usympatiske, og det er forholdene deres som skaper konfliktene i historien. Kan vel kalle det "Ozu of the 21st Century" hvor raseriet ikke får utløp i epleskrelling, men i tegning og konebanking. Fornøyelig og passe quirky, men den kunne ha vært så mye mer. Filmen blir for overflatisk, og de tekniske "sprellene" kunne skjedd oftere. På den andre siden, når den glimter til skinner den som fy. 8/10

 

Film Noir

Amerikansk-serbisk animasjonsnoir, neo-noir vel og merke. En mann våkner opp med et hukommelsestap, en pistol og et lik foran seg, og han bestemmer seg for å komme til bunns i saken. Erketypiske saker med andre ord, men det fungerer. Filmen tror den er smartere enn den er, og det gir den en slags barnlig sjarm. Det gjør derimot ikke den latterlig dårlige animasjonen. 6/10

Lenke til kommentar

Crazy on the Outside (2010)

 

Grei "rainy day" film. Humoren er nokså kjapp, er en del slapstick humor også, bra blanding.

 

Handingen er tullete, Tommy kommer ut av fengsel og skal nå klare seg på "utsiden". Problemet er at det har kunn gått 3 år, men likvel oppfører han seg, og ble behandlet, som om han har vært der inne i 10år.

 

I tillegg er mye av hendelsene presset veldig fort på. F.eks, Tommy får et "connection" med en unge. Dette skjer helt uten videre, og det hele virker falsk.

Jeg ser hva de ville oppnå, men det er bare ikke troverdig.

 

Ganske bra cast. Sigourney Weaver, Ray Liotta, Tim Allen, Kelsey Grammer.

 

 

6/10

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest bøkene til Larsson, siden jeg via subjektivt pålitelige kilder har hørt at det er "dårlig" litteratur (på samme måte som bøkene til Dan Brown er "dårlig" litteratur), og derfor ikke gidder. Er filmene i samme stil som bøkene?

 

Altså, det er jo kriminalromanar, og det vert i seg sjølv rekna som dårleg litteratur av mange. Dei er milevis betre enn dei bøkene eg har lese av Dan Brown. Eg likte bøkene langt betre enn filmane også.

Lenke til kommentar

Dotten: Er filmen 3D sånn som Avatar eller som Alice in Wonderland som bare ble 3D i post?

 

Vet ikke, men AvidGamer ser ut til å vite det. Uansett kan flyve-scenen i Avatar ta seg en bolle sammenlignet med denne. Nå syntes jeg Avatar sine effekter var kule da, det var på andre områder den var middelmådig. Denne her var derimot enda litt bedre på 3D og bunnsolid på alle nivå. Kanskje litt lite karakterbygging, men det kan man utforske videre hvis man lager flere filmer. Jeg ble tatt på senga egentlig, artig hvordan folk gispet på kinoen av enkelte effekter. For det meste var det "subtilt", dvs at man ikke prøvde å overdrive 3D.

 

Filmen har velfortjente 98% på Rottentomatoes.

Lenke til kommentar

The Millennium Trilogy

 

Män Som Hatar Kvinnor, Flickan som lekte med elden og Luftslottet som sprängdes

 

Underholdning og spenning i klasse. Noomi Rapac spiller fascinerende og bra som Lisbeth Salander. Synd Larsson ikke fikk skrevet ferdig den fjerde boke før han døde.

 

5/5

 

Nå er jeg spent på hvordan Hollywood klarer å skape film utfra Stieg Larssons triologi. Leste senest i dag at David Ficher har offisielt tatt på seg rollen som regisør.

 

1ern er fantastisk! 2ern var også jævlig god, men regien var mye svakere. 3ern skuffet meg, mye bra der, men regien var langt fra det jeg mener er god. Alfredson er ikke en regisør jeg kommer til å følge.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...