Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

X-Men Origins: Wolverine

 

Jeg likte de tre første X-men filmene, men syntes de hadde altfor mye fokus på Wolverine. At han fikk sin egen film var jeg ikke spesielt glad for siden jeg ikke engang likte fyren, men nå har jeg endelig tatt mot til meg og sett den. Og steike, det var verdt det!

 

Der de andre X-men filmene sparer på vold og er rene familiefilmer til tider er denne brutal rett fra start og holder seg der. Vi slipper tullet med Professor X, moraltullet, skolen og alt det der, og får i stedet en ultravoldelig mutant på hevntokt. Riktignok har han dårlig samvittighet i starten og dreper aldri uskyldige, men det er mer enn nok av slemminger å ta seg av. Andre mutanter har vi jo selvsagt også, selv om svært få av dem faktisk blir introdusert. De eneste jeg kommer på i farten er Sabertooth (broren hans), Blob og Deadpool (får sin egen spin-off snart). Blob og Deadpool har i tillegg små roller, så vi slipper å få alt inn med te-skje for de som ikke kjenner tegneseriene. Likevel er det mye snacks for de som kjenner tegneseriene.

 

Ikke at det bare er positivt. En del av filmen tar seg ganske store friheter jeg ikke setter så stor pris på, og det kunne kanskje ha vært litt mer fokus på selve "origin" biten. I en film som varer nesten to timer burde selve origin-biten ha vært mer enn fem minutter. :p (ikke bokstavelig talt fem minutter, men dere skjønner poenget.)

 

Vurdering: 8/10

Lenke til kommentar

Akkurat som filmen :p

 

Max Manus (2008)

 

Bare så det er sagt, jeg er ikke negativt innstilt til norsk film. Den forrige norske filmen jeg så, Reprise, er en rasende bra film.

 

Max Manus, derimot. Denne hyllede norske krigsfilmen som gikk sin seiersgang på norske kinoer og høstet bunker av seksere i norsk presse. Max Manus er en forferdelig middelmådig film.

 

"Kompetent, men kjedelig" er en beskrivelse som passer godt på absolutt alle aspekter ved denne filmen. Historien er kjedelig - motstandshelten Max Manus diller litt rundt i Oslo, gjør et par ting, stikker til Sverige, tilbake til Oslo, til Skottland, Oslo igjen, Sverige, Oslo, slik går no dagan, helt til krigen er slutt og noen folk er døde, mens noen andre folk er i live. Eneste filmen mangler for å gjøre den komplett ubrukelig er vel Kåre Conradi.

 

Karakter 4/10 - jeg hadde egentlig tenkt å gi den 5/10, men den er faktisk under middels god. Ikke direkte dårlig, som en 1/10 eller 2/10, et par hakk over det er den, men den burde ha vært så mye bedre. Det tas ikke ett originalt grep, alt som skjer i filmen er bare oppgulp og triks fra andre filmer, parallelle historier, sliten dialog, traust cinematografi ... nei, det er virkelig stusselige greier.

Lenke til kommentar

 

 

 

X-Men Origins: Wolverine

 

Jeg likte de tre første X-men filmene, men syntes de hadde altfor mye fokus på Wolverine. At han fikk sin egen film var jeg ikke spesielt glad for siden jeg ikke engang likte fyren, men nå har jeg endelig tatt mot til meg og sett den. Og steike, det var verdt det!

 

Der de andre X-men filmene sparer på vold og er rene familiefilmer til tider er denne brutal rett fra start og holder seg der. Vi slipper tullet med Professor X, moraltullet, skolen og alt det der, og får i stedet en ultravoldelig mutant på hevntokt. Riktignok har han dårlig samvittighet i starten og dreper aldri uskyldige, men det er mer enn nok av slemminger å ta seg av. Andre mutanter har vi jo selvsagt også, selv om svært få av dem faktisk blir introdusert. De eneste jeg kommer på i farten er Sabertooth (broren hans), Blob og Deadpool (får sin egen spin-off snart). Blob og Deadpool har i tillegg små roller, så vi slipper å få alt inn med te-skje for de som ikke kjenner tegneseriene. Likevel er det mye snacks for de som kjenner tegneseriene.

 

Ikke at det bare er positivt. En del av filmen tar seg ganske store friheter jeg ikke setter så stor pris på, og det kunne kanskje ha vært litt mer fokus på selve "origin" biten. I en film som varer nesten to timer burde selve origin-biten ha vært mer enn fem minutter. :p (ikke bokstavelig talt fem minutter, men dere skjønner poenget.)

 

Vurdering: 8/10

 

 

Syns egenlig at de dummet seg ut med wolverine, alt for mye selv laget story og egne ideer. Ble også skuffeft over at den ikke var litt voldelig engang, han fucker opp ett helt bad bare med å snu seg litt for fort men når han løper alt han har mot en person og setter kloa i personen så skjer det nesten ingenting.

 

Og husker som liten når jeg hadde kjøpt meg ett random tegneserie og det jeg husker fra den er delen hvor wolverine rømmer fra militær basen. Og at den var små gory også, husker siden hvor han sto rett utenfor døren hvor han hadde flådd i stykker en person og selv var han dekket med blod. :p

 

The lord of the rings Trilogy

 

Digger lotr filmene selv om jeg har sett de flere ganger siden dem kom ut, historien blir fortalt på en ganske fascinerende måte, gode effekter, episke områder og kriger. Ønsker egenlig mer filmer i lotr universet men mistenker at jeg kommer til å bli enormt skuffet hvis det noen gang skjer.

 

9/10 for hele serien.

 

Syns egenlig at det er litt uvirkelig at den første filmen kom ut for 9 år siden!

Lenke til kommentar

The lord of the rings Trilogy

 

Digger lotr filmene selv om jeg har sett de flere ganger siden dem kom ut, historien blir fortalt på en ganske fascinerende måte, gode effekter, episke områder og kriger. Ønsker egenlig mer filmer i lotr universet men mistenker at jeg kommer til å bli enormt skuffet hvis det noen gang skjer.

 

9/10 for hele serien.

 

Syns egenlig at det er litt uvirkelig at den første filmen kom ut for 9 år siden!

Hobbiten kommer jo om ikke så lenge..2012.

Lenke til kommentar

 

Hobbiten kommer jo om ikke så lenge..2012.

Skulle ikke hobbiten handle om bilbo? Hvis jeg husker korrekt, men jaja. 2012 er enda langt borte i framtiden.
Stemmer det.

 

 

 

Michael Moores film var ikke så særlig mye å skryte av egentlig..var grei nok men fy så lang tid han brukte på å fortelle hele greia.

han gjør samme greia som han alltid gjør..forteller en historie om noe som er trist, så forklare hvorfor det skjer og så skal han gjøre opprør...opprøret i denne filmen var liek å gå rundt til de forskjellige bankene med gul "Crime Scene" tape og gå rundt bygningene...skuffende..virkelig..

 

Var dessverre et gjesp.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

 

Hobbiten kommer jo om ikke så lenge..2012.

Skulle ikke hobbiten handle om bilbo? Hvis jeg husker korrekt, men jaja. 2012 er enda langt borte i framtiden.

 

Og The hobbit er da en forløper til Ringenes Herre triologien.

 

Den skal vistnok filmes i 2 deler, hvor del 2 skal knytte The hobbit opp mot Lord of the Rings og filmes i mer Jackson kjent stil. Desverre blir vi ikke å se Lee som Saruman hvis de skal knytte hobbiten opp mot Ringenes Herre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...