Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har Beast with a billion backs, har ikke sett den enda. Er den like bra som serien?

For å si det slikt. Liker du Futurama, så liker du Futurama.

 

Jeg liker Futurama, og jeg liker Beast with a billion Bucks, selvom jeg må si den er nokså "uvanlig" i forhold til serien. Men bra? Ja.

Lenke til kommentar

The Life Aquatic with Steve Zissou (2004)

 

Det er nok ikke alle som skjønner seg på Wes Anderson sine filmer, men jeg elsker måten han gjør det på. Filmen er fyllt med herlig absurd humor, vittig dialog og kul musikk. Hvis du ikke liker Wes sin humor så liker du kanskje ikke denne filmen, men den er absolutt verdt en titt om du ikke har vært borti noen av hans filmer før.

Det eneste som trakk litt ned var Owen Wilson, jeg vet ikke hvorfor.. jeg liker han bare ikke.

Men alt i alt var det en fin filmopplevelse!

 

Jeg gir denne absurde komedien 8 av 10 :thumbup:

Endret av ostehøvel
Lenke til kommentar
Friday 13th(2009)

 

En svært god anmeldelse som vurderer filmen ut fra det den er - en slasherfest sammen med vår venn Jason Voorhees. Ser frem til denne, men jeg tviler på at den klarer å videreføre sjarmen fra den orginale serien. Likevel kan jeg aldri tro at Jason på mordertokt toppet med pupper og lår kan bli annet enn digg.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Mississippi Burning (1988)

 

En ganske vanskelig film å vurdere synes jeg. I likhet med Schindler's List må jeg innrømme at jeg på slutten får noe av den samme følelsen, men så har filmene noe av det samme temaet: Rasisme. Schindler's List fokuserer på 1940-årenes jødehat, mens Mississippi Burning handler om det forferdelige de mørkhudede måtte gå gjennom i 60-årene sør i Amerika, og i dette tilfellet Mississippi. Jeg er veldig opptatt av (anti)rasisme og abonnerer på diverse blader og magasiner om temaet, så at denne filmen appellerer sterkt til anti-rasister er det ingen tvil om.

 

mississippi_burning_1988_685x385.jpg

 

Filmens hovedroller er Gene Hackman og Willem Dafoe, begge veldig kjente skuespillere i dag. De er ikke noe uvanlig gode, men leverer begge sterke roller. Når vi også har Brad Douriff (One flew over Cukoo's Nest, Lord of the Rings), R. Lee Ermey (Full Metal Jacket) og Stephen Tobolowsky (Memento) på rollelista, blir det ikke akkurat noe verre av den grunn. Alle rasistene i filmen spiller negerhatere perfekt, med stygg redneck-dialekt.

 

photo-Mississippi-Burning-1988-8.jpg

 

En litt teit "kjærlighetshistorie" er på, men dette fades away når jeg hører gospelsangene mens man ser hus blir brent ned og thrillermusikk i bakgrunn biter deg i rompa. Dette er en bra film. 8/10

Lenke til kommentar
Takker. Det var i mine øyne en kurant slasher-film, men jeg har nærmest null kjennskap til sjangeren. Anbefales hvis du liker blod, pupper og dumme ungdommer som blir slakta.

 

Takk for tips. Har gledet meg til denne lenge, har til og med en Jason-figur i hylla, komplett med avtagbar hockeymaske, matchete, spy og øks.

 

Hele serien ble oppsummert ganske enkelt i film nr seks:

 

"I think we should go back."

"Why?"

"I've seen enough horror movies to know any weirdo wearing a mask is never friendly."

 

:p

 

 

Men ny anmeldelse...

 

The Mist

 

Basert på en roman av Stephen King, så da vet man vel hva man får. Det har vært en storm i en liten by, og far og sønn tar en tur til det lokale kjøpesenteret. På veien dit ser de veldig mange militære kjøretøy i stor fart, men tenker ikke så mye over det. Det lokale kjøpesenteret er fullt av folk pga stormen, men det tenker de ikke over heller. Problemet begynner når en merkelig tåke legger seg over byen, og de ser militæret i gang med et eller annet. Det er vel bare en øvelse? Tja... det er jo Stephen King... :p

 

Historien er til tider svært bra, og skuespillerne svært brukbare. En fyr nekter å tro at noe er unormalt, og er så irriterende at jeg nekter å like ham. Men på den annen side er han veldig flink til å spille. En dame prøver å dra hjem til ungene, men ingen vil hjelpe henne. Det er en ganske rørende scene, og så hun spiller veldig bra. Ironisk nok er den eneste personen jeg ikke likte i filmen hovedpersonen. Han er en av de dårligste skuespillerne jeg har sett på lenge, og spesielt slutten ble helt ødelagt på grunn av ham alene. Det ville vært svært bra i en bok eller med en annen skuespiller, men han ødela det.

 

Men for all del. Det er en meget bra film jeg nok kommer til å se om igjen om en liten stund.

 

Vurdering: 7.5/10

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

The Blues Brothers (Original)

Har lenge hørt at denne filmen skulle være så ufattelig morsom osv... så den i dag

 

Synes den ikke var spesiell og ikke særllig morsom, eneste positive er noen gode musikkinnslag innemellom (flere dårlige), og noen gode replikker.

 

Kan henne grunnen til at jeg ikke likte den er at det har kommet så ufattelig mange slike filmer som er sånn. Men skal få skryt for å være tidlig ute...

 

5/10

Endret av Wolowitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...