Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dr. Strangelove or How I Stopped Worrying and Love the Bomb

 

Skuffet. Denne var ikke annet enn god. Den var ganske forglemmelig, men selvsagt veldig fornøyelig og underholdende mens det hele sto på. Gode replikker og godt skuespill, tidvis meget spennende. Selvsagt hadde jeg forventet mye mer fra selveste Kubrick, men det kan være sjangeren det står på. Flott satire og politisk spill, men helt klart den dårligste Kubrick-filmen jeg har sett, og det sier jo en del om den mannen. Fantastisk å se hvordan Kubrick takler absolutt alle sjangrer.

 

72/100

 

Edit: Dette er faktisk den Stanley Kubrick-filmen som ligger høyest på IMDB 250, meget overaskende!

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Dr. Strangelove or How I Stopped Worrying and Love the Bomb

 

Skuffet. Denne var ikke annet enn god. Den var ganske forglemmelig, men selvsagt veldig fornøyelig og underholdende mens det hele sto på. Gode replikker og godt skuespill, tidvis meget spennende. Selvsagt hadde jeg forventet mye mer fra selveste Kubrick, men det kan være sjangeren det står på. Flott satire og politisk spill, men helt klart den dårligste Kubrick-filmen jeg har sett, og det sier jo en del om den mannen. Fantastisk å se hvordan Kubrick takler absolutt alle sjangrer.

 

72/100

 

Edit: Dette er faktisk den Stanley Kubrick-filmen som ligger høyest på IMDB 250, meget overaskende!

En litt vel god karakter hvis den var forglemmelig. Ellers uenig - topp 5-Kubrick for min del.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Blues Brothers er legendarisk, BB 2000 derimot. :(

 

Husker jeg hadde tidenes stiligste t-skjorte, bilde av brødrene på baksida, og bilen deres på forsida med teksten "On a mission from God" under. Ble kjøpt i US of A sammen med filmen på tidlig nittitall.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Ok, heng meg :blush:

Først Blues Brothers,så dette. Ai ai :no:

 

Ja.. hva skal det bli av meg :ermm:

 

edit:

Nå har jeg endra avatar, slik at ingen skal kunne assosiere kjære Howard med min guddommelige dumskap (eller dumhet, vet ikke engang hva som er riktig :wallbash:)

btw, ang Blues Brothers tror jeg det Tjalla sa er tilfellet. Jeg måtte sikkert ha vært 16 i 1980 for å ha et så sterkt bånd til filmen. Synes forresten musikken ikke var så jævlig bra. Misforstå meg ikke, elsker blues, men jeg synes musikkeni filmen var plastikk. Klasikker, ok, et mesterverk av en film. Nei. imo

Endret av Wolowitz
Lenke til kommentar

Survive Style 5+ (2004)

What is your function in life

 

post-145786-1234639739_thumb.jpg

Av: Gen Sekiguchi

Med: Tadanobu Asano, Kyoko Koizumi, Vinnie Jones

Sjanger: Comedy/Drama/Romance/Mystery/Horror

 

Jeg ler veldig sjeldent nå jeg ser en film alene. Dette var likevel en så absurd film at jeg småhumret nesten hele tiden. Noen av vitsene ble dog litt for banale. Jeg vil ikke spoile så mye av de fem historiene som blir fortalt her, men det jeg skal si er at fire av dem er nevnverdig herlig og originalt servert. En mann møter sin kone hjemme etter å ha drept henne og begravd liket i skogen. En annen mann blir hypnotisert til å tro at han er en fugl, og hypnotisøren dør før sinnstilstanden blir reversert. Det hele er "kresy"

 

Bildene passet perfekt til galskapen i filmen. Knallsterke farger med uvanlige perspektiv. Soundtracket er også passende, med litt dum gladrock som overrasker etter en lang scene uten lyd. Og hvem kan vel si nei til homoerotisk tekno?

 

Litt usikker på karakteren vil jeg bare si:

Anbefales

Lenke til kommentar

Futurama: Into the Wild Green Yonder (2009)

 

 

Ikke noe særlig bra dette. Den ligger i samme kaliber som de andre filmene, som har aldri klart å nå opp til TV serien. Filmen tar opp en bra sak om miljø og bevaring av dyrearter. Humoren er laber, men det er en del øyeblikk som fikk meg til å le sikkelig.

 

Filmen indikerer til at denne filmen er det siste vi kommer til å se med Futurama gjengen. :cry: Det er trist, men kanskje like så greit før de dreper den totalt.

 

5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...