Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

I Danmark, 190 km/t i 110 sone, 2500kr i bot og 14 dager uten lappen.

I Belgia, hadde to fyrer i hver sin Nissan Skyline GT-R R34 VSPEC-2 med ca 600hk over 330km/t på motorveien, og fikk 2750 kr i bot hver. (110 sone)

 

Her i Norge blir en jo behandla verre enn en voldtektsforbryter og raner, de får en klapp på skulderen, og blir offer!

Når du ligger i 166 Km/t i en 80 sone så fortjener du ikke bedre.

 

Hjelper heller ikke å være en erfaren sjafør, er som regel de som driter på leggen.

as proven in this case

Joa, men ikke hvem som helst orker lese igjennom 35 sider med tekst :)

Jeg måtte bare poengtere at han hadde bæsjet på leggen.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan går det med saken din nå'?

Jeg ble stoppet av politiet i vinter en gang. de sa jeg hadde sladdet og dratt i brekket.. Bilen har ikke brekk og bilen går på 3cyl :(

Ikke sladdet en skit. hadde vitner men hjalp ikke noen ting. de ble ikke en gang inkalt i retten.. så nå er saken under etterforskning. får ikke lappen tilbake før etter 3 måneder og etterforskingen kunne la lengre tid sa de..

Hater norge... virkelig...

Lenke til kommentar
Jeg risikerer kun mitt eget liv, og litt styr fra statens side når det gjelder ambulanse og lignende. Når andre sitter på kjører jeg forsiktig.

Nei, du risikerer ikke bare ditt eget liv. Hva om det kommer en fyr bak deg, 5 minutter etter at du har kræsjet? Ikke alle tunneler er oversiktelige, vet du.. noen har noe som kalles "svinger", og det er begrenset hvor langt frem du ser da.

 

Hva det gjelder opprydningen av menneske-puréen, så er ikke det bare "litt styr". De kjører ikke bare inn i tunnelen med ambulanse, skraper deg av dashbordet, og kjører avgårde. Evt. branner må slukkes, vraket skal fjernes, tunnelen må sperres av, oljesøl må fjernes.

 

"Litt styr" meg i rompen.

Edit: fjerner inlegget da jeg ikke orker og diskutere med folk som ikke skjønner at noen faktisk kjører bedre en andre...

Endret av Kausebol
Lenke til kommentar

Når du først har driti på leggen er det kun en ting å gjøre.

Du skal være så ydmyk som det overhodet er mulig, du skal si at det du gjorde var uforsvarlig og veldig feil. Du må bevis for purken at det du gjorde ikke kommer til å skje igjen og at du er veldig lei deg for det. Ta gjerne å ring til etterforskeren eller juristen (hvis det er en) og god prat med den personen.

 

Sånn er det dessverre, men alle har jo vel opplevd å tråkke litt hardere på gassen en gang i blandt?

 

:blush:

 

edit: tårer hjelper!!

Endret av Valent
Lenke til kommentar

virker som en fornuftig ting å gjøre at du ikke får beholde lappen.

 

du har kjørt for fort og selv om det ikke skal dømmes på forhånd og alle er uskylde til det motsatte er bevist vil jeg nok ikke kunne unngå tanken om at du bare venter på å få teste hva din nye skyline Gtwhatevver er god for når du får igjen lappen.

 

Selv om jeg selv pusher litt hardt på gassen i blant har jeg aldri hastigheter som du driver å snakker om. 200 240 i smal tunell osv.

 

At du i det hele tatt vil sitte på med en som holder slike hastigheter gir meg ikke høye tanker om hverken deg eller kompisgjengen din sine holdninger til trafikk og medtrafikkanter.

 

btw. fikk selv bot for 97 km i 80 sone og det var nøyaktig det som sto på kilometertelleren.

 

2000 spenn.

 

Liker ikke helt politiets kontrollprioriteringer. bedre med kontroller nærme skoler, 50 soner og slike mener nå jeg. 95 eller 80 på en bein 80 vei med minimal trafikk en sensommerskveld gir ikke de helt store risikoene.

 

men men.. bot er betalt og glemt, men merkelig nok slakker jeg alltid litt ned (om behov) når jeg nærmer meg det området fortsatt.

 

har lært leksa mi der i hvert fall, noe det dessverre ikke ser ut som trådstarter har gjort.

 

regner med en meeeget blankpolert skyline på veiene om 2 år.

Lenke til kommentar
Hvis vil skal sitte å regne på dette vil jo det si at det er utilgivelig å kjøre eldre biler... En gammel bil stopper ikke på langt nær så fort som en ny bil med Abs bremser.

 

Såvidt meg bekjent er ikke ABS-bremser bra nok til å opprettholde hvilefriksjon i tilstrekkelig grad, så jeg tror fortsatt at bremselengden er marginalt lengre på ABS-bremser enn på full hjullås.

 

AtW

Lenke til kommentar
Edit: fjerner inlegget da jeg ikke orker og diskutere med folk som ikke skjønner at noen faktisk kjører bedre en andre...

.. og det har hva med denne tråden å gjøre? Om du tror at du er gud bak rattet, bør du liksom slippe lettere unna straff?

Patetisk moderator :whistle:

Ja, vi er en patetisk rase. Hils på dine 4 uker utenfor forumet.

Lenke til kommentar
Klarer fint å skremme vannet av de fleste som sitter på uten at jeg føler at ting går for fort.

Nå har jeg lest gjennom en del sider her, og fått med meg en god porsjon idiot-utsagn om folk som forsvarer det å sette seg selv og andre i fare. Men dette syns jeg toppet kaka skikkelig. Av den setningen får jeg ikke annet inntrykk av deg som person enn som utrolig uforsvarlig, blottet for all respekt for andres liv, og en jævlig dårlig kamerat. Om du har som mål å skremme vannet av folk når du kjører, selv om du SEFF har full kontroll på kjøringa di, må jeg si at det er noe det dummeste jeg har hørt.

 

Så jeg håper den setningen var totalt feilformulert og egentlig skulle vært utformet slik: "Klarer fint å holde fartsgrensen når jeg har passasjerer, og tar ekstra hensyn hvis noen er engstelig i trafikkbildet."

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Hvis vil skal sitte å regne på dette vil jo det si at det er utilgivelig å kjøre eldre biler... En gammel bil stopper ikke på langt nær så fort som en ny bil med Abs bremser.

 

Såvidt meg bekjent er ikke ABS-bremser bra nok til å opprettholde hvilefriksjon i tilstrekkelig grad, så jeg tror fortsatt at bremselengden er marginalt lengre på ABS-bremser enn på full hjullås.

 

AtW

Dette mener jeg vi testet i praksis da jeg tok lappen, og det var faktisk grei forskjell i låste hjul sin favør i 80.

Lenke til kommentar
Hvis vil skal sitte å regne på dette vil jo det si at det er utilgivelig å kjøre eldre biler... En gammel bil stopper ikke på langt nær så fort som en ny bil med Abs bremser.

 

Såvidt meg bekjent er ikke ABS-bremser bra nok til å opprettholde hvilefriksjon i tilstrekkelig grad, så jeg tror fortsatt at bremselengden er marginalt lengre på ABS-bremser enn på full hjullås.

 

AtW

Dette mener jeg vi testet i praksis da jeg tok lappen, og det var faktisk grei forskjell i låste hjul sin favør i 80.

Jupp, det var det også når jeg tok lappen. Og såvidt meg bekjent har de ikke blitt så mye bedre de 5 siste åra at de slår låste hjul på bremselengde.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis vil skal sitte å regne på dette vil jo det si at det er utilgivelig å kjøre eldre biler... En gammel bil stopper ikke på langt nær så fort som en ny bil med Abs bremser.

 

Såvidt meg bekjent er ikke ABS-bremser bra nok til å opprettholde hvilefriksjon i tilstrekkelig grad, så jeg tror fortsatt at bremselengden er marginalt lengre på ABS-bremser enn på full hjullås.

 

AtW

Skrev om akkurat det er i en annen tråd for noen mnd siden. Kort hva jeg skrev:

Trykker man bremsen så langt inn man kan er ABS "best" på stort sett alle fører bortsett fra løssnø og grus. Grunnen til unntakene er at "vanlige" bremser får en plogeffekt som gjør at bilen stopper raskere, og dette fant man faktisk ut på sent 80-tall og tidlig 90-tall.

 

Låser man derimot ikke hjulene blir saken helt anderledes. Da er det i teorien mulig å oppnå en betydelig kortere bremselengde enn både ABS og "vanlige" bremser trykt maks inn. MEN så må vi ikke tro vi er gud bak rattet. Dette er det særdeles få som faktisk klarer å gjennomføre i en nødbremsing.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Hvis vil skal sitte å regne på dette vil jo det si at det er utilgivelig å kjøre eldre biler... En gammel bil stopper ikke på langt nær så fort som en ny bil med Abs bremser.

 

Såvidt meg bekjent er ikke ABS-bremser bra nok til å opprettholde hvilefriksjon i tilstrekkelig grad, så jeg tror fortsatt at bremselengden er marginalt lengre på ABS-bremser enn på full hjullås.

 

AtW

Skrev om akkurat det er i en annen tråd for noen mnd siden. Kort hva jeg skrev:

Trykker man bremsen så langt inn man kan er ABS "best" på stort sett alle fører bortsett fra løssnø og grus. Grunnen til unntakene er at "vanlige" bremser får en plogeffekt som gjør at bilen stopper raskere, og dette fant man faktisk ut på sent 80-tall og tidlig 90-tall.

 

Låser man derimot ikke hjulene blir saken helt anderledes. Da er det i teorien mulig å oppnå en betydelig kortere bremselengde enn både ABS og "vanlige" bremser trykt maks inn. MEN så må vi ikke tro vi er gud bak rattet. Dette er det særdeles få som faktisk klarer å gjennomføre i en nødbremsing.

Kan du backe opp denne påstanden med fakta? Når jeg hadde glattkjøring for 2 år siden i en relativt ny bil var bremselengden kortere med låste hjul. Jeg skal se harde fakta før jeg tror at dette har endret seg vesentlig.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Sakser inn et av innleggene jeg hadde i nevnte diskusjon:

Kom over noe intressant idag:
I Norge er forskjellige ABS-systemer testet og sammenlignet med biler uten ABS (Karlsen 1989). Blant resultatene kan nevnes:

 

·      Ved bremsing rett fram på homogen friksjon får biler med ABS gjennomgående en kortere bremsestrekning enn biler med vanlige bremser under de fleste friksjonsforhold. ABS-systemet Girling SCS gir noe lengre bremselengde enn øvrige ABS-systemer, men gir likevel kortere bremselengder enn med låste hjul.

 

·      På vegdekke med løs snø og grus fikk alle biler med ABS vesentlig lengre bremselengde enn biler uten ABS. Dette kan skyldes at låsning av hjulene skaper en «plogeffekt» som forkorter bremselengden.

 

·      ABS-systemer med lavfriksjonsregulering på for- og bakaksel, noe som innebærer at bremsetrykket på alle hjul tilpasser seg det som har lavest friksjon, kan medføre en dramatisk økning i bremselengden på vinterveger.

 

·      De tester som er utført på forhold med varierende friksjon viser imidlertid at ABS gir kortere bremselengde enn biler uten ABS samtidig som de også er retningsstabile.

Dessverre finner jeg ikke testen i sin helhet, men det er en test av stopplengde ved nordiske veg- og vinterforhold. Siden disse testene ble tatt har nok ABS-teknologien kommet betydlig lenger. EBD har jo f.eks kommet inn og det går jo ut på en mer "riktig" fordeling av bremsekraft.

Lenke til kommentar
Sakser inn et av innleggene jeg hadde i nevnte diskusjon:
Kom over noe intressant idag:
I Norge er forskjellige ABS-systemer testet og sammenlignet med biler uten ABS (Karlsen 1989). Blant resultatene kan nevnes:

 

·      Ved bremsing rett fram på homogen friksjon får biler med ABS gjennomgående en kortere bremsestrekning enn biler med vanlige bremser under de fleste friksjonsforhold. ABS-systemet Girling SCS gir noe lengre bremselengde enn øvrige ABS-systemer, men gir likevel kortere bremselengder enn med låste hjul.

 

·      På vegdekke med løs snø og grus fikk alle biler med ABS vesentlig lengre bremselengde enn biler uten ABS. Dette kan skyldes at låsning av hjulene skaper en «plogeffekt» som forkorter bremselengden.

 

·      ABS-systemer med lavfriksjonsregulering på for- og bakaksel, noe som innebærer at bremsetrykket på alle hjul tilpasser seg det som har lavest friksjon, kan medføre en dramatisk økning i bremselengden på vinterveger.

 

·      De tester som er utført på forhold med varierende friksjon viser imidlertid at ABS gir kortere bremselengde enn biler uten ABS samtidig som de også er retningsstabile.

Dessverre finner jeg ikke testen i sin helhet, men det er en test av stopplengde ved nordiske veg- og vinterforhold. Siden disse testene ble tatt har nok ABS-teknologien kommet betydlig lenger. EBD har jo f.eks kommet inn og det går jo ut på en mer "riktig" fordeling av bremsekraft.

Ikke for å være slem, men en tilfeldig quote er ikke akkuratt hva jeg kaller harde fakta. Me det mener jeg en faktisk undersøkelse. Er det noen her som har førerkortet som ikke har prøvd dette på glattkjøringsbanene feks? Regner med at samtlige fikk lengre bremselengde med abs. Selv om jeg vil anta at ABS klarer seg bedre på tørt føre, der jeg ville tro friskjonen er litt enklere å hanskes med.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...