Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er selv Mann fanboy, og tror av alle regissørere er han min favoritt, han lager ikke så mange filmer men til gjengjeld er alle bedre, Manhunter slår red dragon lett.

 

når jeg ser filmene til Mann har jeg liksom ikke noe å klage på, hadde jeg vært regissør og kunne dette yrket og hadde sammme forutsettinger før en film som Mann, ville jeg lagd filmene helt likt, når jeg ser en av han filmer tenker jeg slik ville jeg lagd den også.

7121404[/snapback]

 

Så Manhunter her om dagen faktisk, men den suger jo masse ræv i forhold til The Red Dragon. Var ikke en eneste ting jeg synes var bedre i Manhunter enn The Red Dragon, alt var bare bedre i sistnevnte.

7125699[/snapback]

 

Manhunter er flere hakk/milevis over red dragon... Brett Ratner rekker ikke Michael Mann til over det ytterste hudlaget under foten en gang...

 

Og jeg liker Ratner sine filmer...

Lenke til kommentar
Jeg likte Jarhead godt. Hvorfor? Fordi jeg ikke forventet skytescener à la Black Hawk Down o.l.

7125703[/snapback]

 

Nei, men det finnes en gyllen middelvei. Det er jo bare en haug med gjøker som springer rundt i militæruniformer med lekepistoler. De skyter ikke et jævla skudd.

7125772[/snapback]

 

Filmen er jo ikke en krigsfilm, filmen handler jo om all ventingen til det blir krig. Den kunne jo ha hatt handlingen sin i en sykehuskø og ikke i Irak/Kuwait...

Lenke til kommentar
...Dessuten beviser Tigerland (og Miami Vice) at Colin Farrell faktisk kan spille om han bare har lyst.

7124100[/snapback]

Du tuller?

7124514[/snapback]

Nei? Don Johnson kan gå og legge seg med den stygge sleiken sin.

7124824[/snapback]

Han er sikkert en bra skuespiller, men Miami Vice er for det meste han og Foxx som så på et sted ute i horisonten. Jeg klarer ikke kalle det skuespill engang, det må være en av de flateste karakterene på flere år. Han bare snakker i en skikkelig surklete røykestemme, og sier masse badass som nesten ikke har noen mening. Greit at han hadde dårlig materiale å jobbe med, men man kan ikke si det er en bra prestasjon?

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
er selv Mann fanboy, og tror av alle regissørere er han min favoritt, han lager ikke så mange filmer men til gjengjeld er alle bedre, Manhunter slår red dragon lett.

 

når jeg ser filmene til Mann har jeg liksom ikke noe å klage på, hadde jeg vært regissør og kunne dette yrket og hadde sammme forutsettinger før en film som Mann, ville jeg lagd filmene helt likt, når jeg ser en av han filmer tenker jeg slik ville jeg lagd den også.

7121404[/snapback]

 

Så Manhunter her om dagen faktisk, men den suger jo masse ræv i forhold til The Red Dragon. Var ikke en eneste ting jeg synes var bedre i Manhunter enn The Red Dragon, alt var bare bedre i sistnevnte.

7125699[/snapback]

 

Manhunter er flere hakk/milevis over red dragon... Brett Ratner rekker ikke Michael Mann til over det ytterste hudlaget under foten en gang...

 

Og jeg liker Ratner sine filmer...

7125770[/snapback]

 

Mulig det, men akkurat denne filmen er helfet, og Ratner gjorde en mye bedre jobb enn Mann synes nå jeg. Manhunter ble bare kjedelig i forhold, lite engasjerende. Nå kan kanskje noe av det forklares med at William Petersen var så veldig lite overbevisende. Brian Cox er jo bra, men Hopkins portretterer Hannibal Lecter perfekt så selv Mr. Cox har ikke noe å stille opp med der.

Lenke til kommentar
Filmen er jo ikke en krigsfilm, filmen handler jo om all ventingen til det blir krig. Den kunne jo ha hatt handlingen sin i en sykehuskø og ikke i Irak/Kuwait...

7125792[/snapback]

 

Enig med deg der. Problemet var vel at jeg forventet "En anderledes krigsfilm". Apcoalypse now eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Jeg likte Jarhead godt. Hvorfor? Fordi jeg ikke forventet skytescener à la Black Hawk Down o.l.

7125703[/snapback]

 

Nei, men det finnes en gyllen middelvei. Det er jo bare en haug med gjøker som springer rundt i militæruniformer med lekepistoler. De skyter ikke et jævla skudd.

7125772[/snapback]

Det jeg mener er at hvis man ikke ser på den som en krigsfilm, men en dramafilm som skildrer forholdet mellom soldater, kan opplevelsen av filmen fort bli bedre. Men selvfølgelig; smaken er som baken, blablabla... :)

 

Mannen du siterer i signaturen din heter forresten Kurosawa. ;)

Lenke til kommentar
Jeg likte Jarhead godt. Hvorfor? Fordi jeg ikke forventet skytescener à la Black Hawk Down o.l.

7125703[/snapback]

 

Nei, men det finnes en gyllen middelvei. Det er jo bare en haug med gjøker som springer rundt i militæruniformer med lekepistoler. De skyter ikke et jævla skudd.

7125772[/snapback]

 

Ja ikke sant, Jarhead har jo ingen handling eller historie.

Lenke til kommentar
Ja ikke sant, Jarhead har jo ingen handling eller historie.

7126132[/snapback]

Jarhead handler jo om hva soldatene gjennomgår i en krig. Hva all ventingen og treningen gjør mot dem. Hvorfor de elsker, men samtidig hater "the suck." Jeg syns det er en herlig skildring av hvordan soldatene i Irak krigen hadde det.

 

Foreslår at du leser boken, ikke fordi det vil gjøre filmen noe bedre, men fordi den går enda dypere enn filmen. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...