Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener da at han fikk tak i flere tonn griseblod jeg, hvor det meste ble brukt på det aller siste oppgjøret. Kan noen som er bombesikre på det ene eller det andre, bekrefte/avkrefte? :hmm:

 

EDIT: Det ville da vært utrolig dyrt for han med så mye falskt blod? Er sikker på at det gikk med ganske så mange liter med blod på slutten.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
-It has been said that a total of 300 liters of fake blood were used in the lawnmower scene, making it the unofficial goriest scene in film history.

-At one point during the lawnmower scene, the jets squirting fake blood are easily visible. Also, many have noted that the blood in this scene is an unusual, bright pink color.

 

Kan ikke skjønne hvorfor falskt blod skal være dyrere enn ekte blod?

Lenke til kommentar
Jeg mener da at han fikk tak i flere tonn griseblod jeg, hvor det meste ble brukt på det aller siste oppgjøret. Kan noen som er bombesikre på det ene eller det andre, bekrefte/avkrefte? :hmm:

 

EDIT: Det ville da vært utrolig dyrt for han med så mye falskt blod? Er sikker på at det gikk med ganske så mange liter med blod på slutten.

7104255[/snapback]

 

Det stod på IMDb tidligere at det var griseblod. Men nå har det blitt forrandret, så mest sannsynlig var griseblod greiene bare rykter.

Lenke til kommentar

Akkurat kommet hjem fra The Departed, og den filmen lever opp til hypen. Det var god film, det. Skuespillerne var glimrende, dialogen flott og volden var god. Rett og slett fryd og gammen. Eneste minuset med visningen var at jeg satt ved siden av tidenes mest twitchy fyr. Hver gang et fyr ble fyrt av, hoppet karen i setet. Skremmende greier. Og så var det jo noen rappkjefta bergensere i salen, men det var jeg egentlig forberedt for.

Lenke til kommentar
Kanskje litt verre når man skal ha enorme mengder. Ikke bare å få tak i, men oppbevaring og slikt også.

7104848[/snapback]

 

Hey, ble jo en liten "diskusjon" rundt akkurat dette (wee). Å få griseblod fra et slakteri burde da ikke koste noe som helst? Det meste av blodet "kastes" jo bare likevel.

 

Men jeg er ikke sikker. Kanskje det er som Scarface sier, at griseblodet bare var rykter.

 

EDIT: Wh1te: Jeg tviler på at de har de samme prisene i moderne norske dagligvarebutikker som de hadde i/på australske butikker/slakterier på midten av 90-tallet.

 

EDIT2: Ja, jeg vet at han er fra New Zealand.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

I et slags forord som gikk før filmen da den ble vist på NRK2 for flere år siden, sa Jackson selv at han brukte en mix med en slags sirup som hovedingridiens. Det er lett synelig flere steder i filmen, ettersom blodet er mistenkelig seigt til tider

 

EDIT: skrivefeiltypoting.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...