Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En jente som allerede ikke er den mest populære ser noen gutter som bedriver hærverk.

Hun får beskjed om å holde kjeft om det, ellers så banker det vank.

Guttene som gjorde hærverk ble "avhørt" av rådgiveren. De nektet.

De plantet "beviser" hos jenten, og sa at det var hun som hadde gjort det.

Rådgiver fant "beviset", og jenten tok selvmord?

 

Var det en dypere mening jeg ikke tok?

Lenke til kommentar

Hmm Fritt Vilt var en helt okey film, med en handfull godt lagde "kveppe" scener.

 

Det var litt morsomt iom at de jentene som var med, var helt hysteriske når det kom skumle scener. :D

 

Men anyways angående slutten:

 

 

Jeg forstod at drapsmannen var den samme ungen som ble meldt savnet... men hvorfor dyttet foreldrene hans han utfor stupet? :hmm:

 

Lenke til kommentar
Men anyways angående slutten:

 

 

Jeg forstod at drapsmannen var den samme ungen som ble meldt savnet... men hvorfor dyttet foreldrene hans han utfor stupet? :hmm:

 

7115879[/snapback]

 

Jeg forsto ingen annen grunn enn at foreldrene gjorde det fordi gutten var vannskapt.

 

7116101[/snapback]

 

:roll::ermm:

 

Huff, da var slutten dårligere enn jeg trodde... men men :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
En jente som allerede ikke er den mest populære ser noen gutter som bedriver hærverk.

Hun får beskjed om å holde kjeft om det, ellers så banker det vank.

Guttene som gjorde hærverk ble "avhørt" av rådgiveren. De nektet.

De plantet "beviser" hos jenten, og sa at det var hun som hadde gjort det.

Rådgiver fant "beviset", og jenten tok selvmord?

 

Var det en dypere mening jeg ikke tok?

7113191[/snapback]

 

Nei det var ganske mye slik hele greia var.

 

Selvmordet var litt ubegrunnet ja, slik de flere har sagt (vel, nå har flere her i nærheten tatt selvmord for enda mindre grunner - uten at jeg skal gå dypere inn på det), men vi likte idèen med selvmord. Den er kanskje en stor klisjè, men det syntes vi ikke nødvendigvis var noe negativt. Når en person tar selv mord i real-life, så sier vi liksom ikke bare "OLD!1111LOL1!". Veldig upopulære personer som gjerne har vært mobbeoffer tidligere, kan allerede være ganske på kanten, så det er ofte slik at det ikke trenger mye for å dytte dem over.

 

Dessuten: Det blir liksom litt lettere å få læreren på god-siden med en slik klisjè. :blush:

 

EDIT:

Hvorfor begikk hun egentlig selvmord?

7113075[/snapback]

 

Ganske enkelt fordi hun ble "bustet", til tross for at hun ikke gjorde det. utifra dette skulle det skje en del andre ting senere, som skulle gjøre det mer overbevisende for henne å gjøre det hun gjorde. Disse tingene klarte vi ikke å filme på grunn av tidspress - vi kom faktisk ikke lengre enn med ideen i hodet.

Vi filmet hele den gå-scenen med "hoppet" første dagen, så jeg syntes vi like så godt kunne ta med selvmordet for å få en slutt på filmen, til tross for at den var bittelitt u-troverdig.

 

EDIT2: Det viktigste å huske er at hun allerede var upopulær når dette skjedde (vi prøvde å få det frem med å vise at hun gikk alene, og at hun ikke akkurat så super-happy ut), så hun hadde ingen å gå til for å bli støttet eller trøstet. Da blir gjerne slike ting ekstra tunge.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Ahh, så nettopp The Last Of The Mohicans. En av Michael Mann's beste filmer?

Fantastisk stemmning i filmen og soundtracken stemmer perfekt! Den er fra 1992 og det blir en del år siden nå, men denne filmen dør aldri ut for min del.

 

Synd at filmen ikke er under IMDb's Top 250-liste, filmen fortjener en plass der. Det er vel opp til oss det egentlig. Synes filmen er undervurdert egentlig av andre personer og er vel verdt å se.

 

- Har dere andre eksempler på filmer hvor Indianske stammer er involvert i en film? :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Personlig er det få av Mann's filmer som er dårligere enn dritbra, så jeg vil faktisk si at 'Mohicans' er en av de dårligere filmene hans - som jeg har sett. Ikke misforstå: Jeg synes Mohicans er knallbra også, men langt ifra så bra som Heat, Collateral og nå, Miami Vice (siste scenen i sistnevnte film er bare syk).

 

EDIT: Jeg var forresten på Fritt Vilt nå. En ganske så grei norsk grøsser. Synes dog Villmark er langt bedre. Historien er ganske så tynn, og man skjønner ganske raskt hvem psyko-morderen er - men igjen, det er jo ikke derfor man har kommet, det er for å bli skremt! Filmen hadde en ganske grei "skremme-kurve", og var generelt sett ganske grei. Litt for standard og regel-følgende i forhold til internasjonal film, kanskje, og skuespillet var ikke alltid på det beste. Jeg er trønder selv, og jeg vet at vi trøndere kan høres ganske seriøse ut når vi mener det. Dette var ikke tilfelle i Fritt Vilt. Hu trønder-dama ble bare for komisk. Når en trønder er på film, så kan han/hun ikke lese rett fra manus, da hører man at det er fake med en gang. Det må improviseres. Flere ganger da hun snakket, når det var seriøst, satt jeg nærmest og humret, fordi det hørtes så ikke-virkelighetsnært ut. Menmen. Alle småhakene til side, så var dette en ganske brukbar film.

 

Forresten, et lite (retorisk) spørsmål angående historien:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvorfor skal en stakkarslig liten unge som blir begravet av foreldrene, overleve, vokse opp, og bli en massemorder? Joda, han har kanskje mye hat i seg etter den lille episoden, meeeen....

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Personlig er det få av Mann's filmer som er dårligere enn dritbra, så jeg vil faktisk si at 'Mohicans' er en av de dårligere filmene hans - som jeg har sett. Ikke misforstå: Jeg synes Mohicans er knallbra også, men langt ifra så bra som Heat, Collateral og nå, Miami Vice (siste scenen i sistnevnte film er bare syk).

 

 

7121307[/snapback]

 

er selv Mann fanboy, og tror av alle regissørere er han min favoritt, han lager ikke så mange filmer men til gjengjeld er alle bedre, Manhunter slår red dragon lett.

 

når jeg ser filmene til Mann har jeg liksom ikke noe å klage på, hadde jeg vært regissør og kunne dette yrket og hadde sammme forutsettinger før en film som Mann, ville jeg lagd filmene helt likt, når jeg ser en av han filmer tenker jeg slik ville jeg lagd den også.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...