Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig Trilogy of the Dead-boksen sammelignet med disse utgavene dere linker til?

 

Jeg hadde kjøpt dem hver for seg for å si det sånn...

 

Night of the Living Dead, inneholder jo bare ned "nye" versjonen med 15 minutter med ekstra scener. Hadde vel heller kjøpt den versjonen som jeg linket til eller den nye Anchor Bay - 30th Anniversary Edition som har begge versjonene...

 

 

 

Dawn of the Dead, så får du alle tre versjonene av filmen og ikke bare dir.cuten.

 

There are several different versions of this film. These 3 are considered as “official versions”:

1) 139 min "Extended version", which is also known as “Original Director´s Cut”, “US version”, “Longer version”, and “Cannes version”. “Extended version” has some more humour in it, and is more horror-oriented. It has the different musical score than the other versions (less Goblin). This version was rushed into shape for a showing at Cannes in 1978, and is the first completed version of this film. This version never played officially in the theaters in the United States.

2) 127 min “U.S. Theatrical Cut”, is the version that Romero prefers the most (so this is the true "Director´s Cut" of the film). This shorter version has tighter editing and pace, and some of the music by The Goblin. This is the version, that was released to theaters in 1979 in the United States.

3) 118 min “Dario Argento Cut”, which is also known as “European version” and “Italian version”. Editing of this version was supervised by Dario Argento. Argento cut out most of the humor, and made the film more action-oriented. This version has a musical score by The Goblin. Even with the shorter running time, there are scenes that are not in either of the Romero versions, and Argento cut scenes entirely different from Romero.

 

Day of the Dead ville jeg vel også ha valg den versjonen som jeg linket til, mest ekstra matriell og DTS alltid et pluss.

 

Men det er jo en grei måte å komme inn i filmene på også kan man jo heller velg siden om man vil ha de "gode" utgavene for å si det sånn.

 

Edit: La til qoute...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Det ser ut til at utgavene har litt ekstra, men trilogy of the dead utgavene er faktisk ikke så dumme når det gjelder bildekvalitet tror jeg. Du får jo også Argento-cutten av Dawn of the Dead i den bare så det er sagt. Night of the living dead versjonen xkharonx linket til så forsåvidt herlig ut. Det er egentlig synd å skam at jeg, zombiefantasten, ikke har fått sett night of the living dead remaken enda...

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Må bare spørre, jeg: Er The Wire en serie som på en måte kan sammenlignes med The Shield? Jeg tenker ikke på handlingsmessig, men på tonen, åpenheten, osv. Jeg får nemlig anbefalt The Wire på Amazon etter å ha kjøpt Shield. :hmm:

7147564[/snapback]

Jeg digget The Shield, for det meste pga karakterer som var verdt å følge med på. Det er det som gjør Entourage og Prison Break til gode serier, og det er det som gjør The Wire kjedelig. Det var en halvgrufsete, Narc-stemning, men jeg ble ikke fenget.

Lenke til kommentar

Nei jeg tror rett og slett jeg bare holder meg unna. Skal etter hvert skaffe meg sesong 3 og 4 av The Shield også. Elsker simpelthen bare denne serien.

Sesong 6 kommer jo ganske snart på TV også, og sesong 7 er snart i produksjon. Det blir den siste sesongen.

 

Deadwood skal jeg også begynne å skaffe meg. Så aldri så mange episoder på TV, men så har jeg aldri likt å se serier, episode for episode, èn gang i uken, på TV. Da heller på DVD, når jeg kan starte, stoppe og fortsette når jeg vil.

Lenke til kommentar

Jeg syntes heller ikke så mye om Fritt Vilt. Skuffende, var den. Villmark var mye bedre. Jeg har forresten lagt ut en liten anmeldelse her.

 

EDIT: Noe annet som er nevnverdig angående Fritt Vilt: Den bruker alle de gamle standard-triksene som ble brukt tidligere i Hollywood, og som til dels brukes enda, i opplagte drittfilmer. Alt blir for åpenbart. Alt blir for opplagt. Man sitter bare igjen med skremmefaktoren som filmen har å by på. Selv her feiler de, så da blir det litt meningsløst å se denne filmen. Absolutt ikke noe 'must'.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
For ikke å snakke om tidenes dårligste "drapsmann". Ikke akkurat noen Michael Myers her i gården nei.  :!:

7148762[/snapback]

 

Nei, jeg syntes også det var litt snålt at...

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

..En stakkarslig liten gutt, som blir levende begravd av foreldrene, overlever, og plutselig blir en psykomorder som går igjen på "ondskapens hotell". Hvordan lærte han forresten å brekke nakken til folk? Jeg tror ikke 10-åringer så så mange voldelige filmer på 1960-70-tallet. :p

Lenke til kommentar
Men du kan gjerne se de to første. Kanskje du blir glad.

7150078[/snapback]

Eller fryktelig skuffet. Det er ganske gamle filmer vi snakker om, og du har garantert sett det meste i nyere produksjoner. Filmene var sikkert revolusjonerende da de kom, men jeg kjedet meg gjennom store deler av det såkalte mesterverket.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...