Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Vil du merke noko stor forskjell på Dolby Digital 5.1 EX og DTS 5.1?

Lurer på å kjøpe denne pluss dei to andre. Har hatt lyst på heile triologien og denne limited edition saken er ganske tøff.

6772470[/snapback]

Vil anbefale å kjøpe Extended utgavene med DTS. Er utrolig bra lyd spesielt i The Fellowship of The Ring, noe av det beste eg har hørt, i tillegg til at det ganske interessant ekstramateriell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har gått en del i filmer fra 50 og 60-tallet i det siste, og i hver og en av dem har den mannlige hovedrollen klasket til den kvinnelige hovedrollen. The Hustler, A Streetcar Named Desire, rimelig sikker på at det skjedde i On the Waterfront. Det er sjeldent man ser sånt fra en sympatetisk mannlig hovedrolle i disse dager.

 

edit: Jeg glemte å nevne filmen som gjorde at jeg kom på fenomenet: Du rififi chez les hommes. Der er det plenty med kvinnedask.

6731846[/snapback]

Chinatown, 1974, Nicholsen slår til kvinnen opp til flere ganger. Rimelig harde slag også.

 

<3

Lenke til kommentar
Hr. Jenssen: The Color of Money, Before Sunset og Hannibal er vel unntakene, men ellers er ikke den type film kjent for å være bra, nei.

6771596[/snapback]

 

After Sunset kanskje?

 

Minority Report er i min bok en av Spielbergs aller beste.

 

Minority Report er veldig original i måten den skildrer fremtiden på. Nå har ikke jeg lest boka til Phillip K. Dick, men den er veldig realistisk. Faktisk så kalte Spielberg sammen 16 av "fremtidseksperter" for å brainstorme året 2054 for han. Mange morsomme, originale ting som "sick-sticks" og den elektroniske pistolen som lader opp med energien du tilfører den når du snurrer den rundt. Det verste er at sånne ting kan jo eksistere i fremtiden hvis du legger godviljen til.

Igjen, flott foto og redigeringen er sinnsyk, en av Tommerns bedre roller, masse symbolikk og referanser til f. eks. Hitchcock. En av mine favorittfilmer den også.

 

Jeg liker hvordan han gjennom hele filmen konstant velger de symbolske kameravinklene i stedet for de mer åpenbare. Og redigeringen er sinnsyk. :D

Lenke til kommentar
Hr. Jenssen: The Color of Money, Before Sunset og Hannibal er vel unntakene, men ellers er ikke den type film kjent for å være bra, nei.

6771596[/snapback]

 

After Sunset kanskje?

6773717[/snapback]

Vi snakker ikke om samme film.

Before Sunrise/Before Sunset er to filmer fra Richard Linklater, som omhandler kjærlighet og tilfeldigheter og valg.

 

After the Sunset er en kjedelig heistfilm.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Vi snakker ikke om samme film.

Before Sunrise/Before Sunset er to filmer fra Richard Linklater, som omhandler kjærlighet og tilfeldigheter og valg.

 

After the Sunset er en kjedelig heistfilm.

6773772[/snapback]

 

Egentlig snakket vi om samme film, bare jeg som skrev tittelen feil. :D

 

Har begge filmene her, to av mine all-time favorites.

Lenke til kommentar
Minority Report synes jeg var underholdende, og det var en stilig laget/tenkt på fremtids-visjon, om det går ann å kalle det for akkurat det. Noe mesterverk, nei. Noe litt mere enn den vanlige hjernedøde popcornfilmen, ja.

6773923[/snapback]

 

Det er få filmer som kvalifiseres å kalles et mesterverk, og Minority Report er selvsagt ikke en av disse. Likevel synes jeg det er ekstremt drøyt å kalle den en hjernedød pop-corn film. Jeg fant Minority Report utrolig gjennomført i alle filmens faser, slik de fleste Spielberg-filmer er. Man kan godt finne hans filmer kjedelige eller uinteressante, men det er vanskelig å nekte for at når Spielberg lager film, så gjør han det beste for å lage det troverdig og gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Hah, Ichi the Killer. Der er det mye vakker vold mot kvinner.  :love:

6773599[/snapback]

 

Ikke akkurat overraskende. Takashi Miike har sikkert opplevd masse traumatisk som liten, selvsagt forårsaket av kvinner., Imprint har jo også noen "kvinnevennlige" scener.

Lenke til kommentar

Når man ser på våpenet Michael Bay har gitt Optimus Prime i Transformers, så tviler jeg på at det kommer noen mer actionfylt film neste år.

 

Merkelig at i et år når Spider-Man 3, Shrek 3, HP5, TMNT, Live free or Die Hard, The Simpsons og POTC3 så er det denne, mest sansynlig hardcore popocornaction, filmen jeg ser mest frem til.

 

Men er vel slikt det går når man har drømt om en slik film i 20 år :wee:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6776360

 

 

Angående Spielberg så er jeg helt enig med SteffyBoy. Dog vet nå Spielberg å ha geniale slurv i ny og ne. Spesielt med Jones sr. som sitter og leser avisen opp-ned.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...