Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ironien selv.

 

Den der er et absolutt Anti-Must i alle DVD-samlinger. Den har ingen undertekster, den har ikke ekstramateriale, bildet er 4:3 (kan ikke velge 16:9), den har ikke surround-lyd, og det er ikke noe scenevalg i menyen (det eneste man kan trykke på i hovedmenyen er "Play").

 

Filmen er kjempeflott, men den utgaven der er rævva. Det må være en av de desidert dårligste DVD-utgivelsene jeg NOEN GANG har sett.

 

Svaret er da: JA, selvsagt er det verd å betale mer for en bedre versjon. Eller rettere sagt, det er ikke verd å betale noe som helst for den MØKK-versjonen der.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Haewhaeahea, Hr. Jenssen.

 

Joda, utgaven jeg random valgte på noen sekunder er ikke den beste. Det har du helt rett i. Var vel mer filmen enn utgaven jeg hintet til. :p

 

Forøvrig er det sjeldent jeg har på subtitles, med mindre noen andre har et sterkt ønske om dette. Surround-lyd har jeg heller ikke muligheten til hjemme for øyeblikket. At den ikke har 16:9 derimot er definitivt en grunn til å la den versjonen ligge i fred. :p

Lenke til kommentar

 

Fikk ikke noe opp hos CDON men hvis det er den nordiske spesialutgaven det er som Manx linker til, vil jeg definitivt ikke anbefale den, bildekvaliteten er ganske så dårlig. Den beste utgaven så langt er absolutt spesialutgaven som kom ut i USA for en liten stund siden. Eier begge utgavene selv og R1 slår den nordiske lett. R1 spesialutgaven kommer dessuten i en fin "steelbook".

 

Edit: Og skal man absolutt ha den nordiske spesialutgaven koster den bare det halve hos Platekompaniet, 80,-, i forhold til CDON.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Så nettopp Catch Me If You Can med selveste Di Caprioen og Hanks. Ganske så små fin film egentlig. Det jeg lurer på er om det er noen som har noen andre "svindel" filmer å anbefale?

 

Spørs hva som faller under "svindel", men Shattered Glass er meget bra.

 

Coen-brødrene har endel gode filmer som trolig passer, The Ladykillers (også med Tom Hanks), Fargo, Miller's Crossing, The Man Who Wasn't There...

Lenke til kommentar

Catch Me If You Can er veldig fin. Spesielt likte jeg det gode forholdet mellom far (Walken) og sønn (Di Caprio). Man får virkelig sympati med faren, en person som bare vil det beste og elsker sønnen sin til tross for hans livssvei. Et liknende forhold ser man i Blow, mellom Johnny Depp og Ray Liotta.

 

Jeg er virkelig svak for disse gode far-sønn forholdene i filmer. Noen som har noen anbefalinger til filmer hvor jeg finner noe liknende?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...