Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Hvilke gjør det?

6777170[/snapback]

Har ikke noen spesielle eksempler akkurat nå men har lagt merke til endel slike filmer. Ser selv ikke på coveret for å se om filmen er bra, men syns det er svakt "hei dette er en film med Tom Cruise" istedenfor "dette er en film" om dere skjønner. Selger navnet og ikke filmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hva syns folket om cover der det fokuseres på skuespillerenes navn istedenfor tittelen?

6777152[/snapback]

 

Jeg ser på det med forståelse. Du vet at det er skuespillere som gjør at filmer tjener penger på kino, sant? Det er ikke tittelen, regissøren eller manusforfatteren, men skuespillerne. Det er derfor de har så syke lønninger.

Lenke til kommentar
Hva syns folket om cover der det fokuseres på skuespillerenes navn istedenfor tittelen?

6777152[/snapback]

 

Jeg ser på det med forståelse. Du vet at det er skuespillere som gjør at filmer tjener penger på kino, sant? Det er ikke tittelen, regissøren eller manusforfatteren, men skuespillerne. Det er derfor de har så syke lønninger.

6778394[/snapback]

Selv bryr jeg meg veldig lite hvem som er med, jeg bryr meg om hva den handler om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Uansett hva dere mener, så er det faktisk skuespillere som trekker publikum. Det er ikke på grunn av talent, men popularitet. Det er definitivt ikke regissører som trekker publikum. Tror dere Ola Nordmann går rundt og kaldsvetter av fryd i påvente av den nye Spielberg-filmen? Nei. Det stemmer ikke.

Lenke til kommentar

Det er nå ikke så svart-hvitt. Stort sett er det skuespillerne, men enkelte regissører har et navn som i seg selv trekker publikum. Spielberg er vel det største eksempelet der. Det at det står "Spielberg" som regissør vil medføre at filmen trekker flere tilskuere enn de fleste store skuespillere. Men det er nå ikke særlig mange regissører som har et så stort navn. Kan vel telles på en hånd eller to. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...