Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Leser litt hist og her i noen forskjellige bøker, siden jeg ikke klarte å fortsette med bare én siden den jeg begynte på var litt treg.

 

Men leser for øyeblikket Tad Williams' "Shadowmarch" som jeg kjøpte for et par uker siden på måfå, etter å ha lest noen andre bøker av Williams som falt i smak, og satser på at denne vil være like interessant, om jeg bare kommer meg forbi de første 100 sidene.

Leser også Christie Goldens "Lord of the Clans", en bok som omhandler Thralls liv fra han ble født, hvordan hans oppvekst som slave for Lieutenant General Adelas Blackmoore var, og kampen hans for å frigjøre de andre orcene og ta hevn på Blackmoore. Leser denne boka for 3. gang.

Liker Warcraft-bøkene =)

 

Ellers tenkte jeg å begynne på Christopher Bookers "The Seven Basic Plots", men den virker så stor og tung, at jeg vet ikke om jeg orker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MINE DAMER OG HERRER!

 

Jeg leser verdens beste bok. den heter "navnebroren", eller "the namesake" på engelsk. den er så bra at det er skremende. Jeg føler meg kyttet til den boka på grunn av temaet og historien.Jeg gjenkenner meg veldig ofte. jeg annbefaler denne boken på det sterkeste, både hvis du er andre generasjons innvandrer, eller er "innfødt" :!: .

boka er skrevet av Jhumpa Lahiri :love: . den er også filmatisert.

 

løp og kjøp (eller lån). :yes::thumbs:

Endret av alva
Lenke til kommentar

Det var jo valg for ikke så lenge siden, så jeg dro fram Hunter S. Thomson, igjen. Leste igjennom The Great Shark Hunt. Ingen har beskrevet amerikansk politikk på en morsommere måte, og for den saks skyld på en mer ærligere måte. Skrapsindig og kaotisk. Nå leser jeg "Better than Sex" av samme forfatter, og dessverre så ser det ut som all narkotikabruken har tatt han igjen. Noen morsomme historier, men borte er det meste av de gode observasjonene og analysene.

 

Lest også Aminal Farm av Geroge Orwell denne uken. Anbefales på det sterkeste:

 

"Alle dyr er like, men noen er likere enn andre". Les boka og skjønn sitatet.

Lenke til kommentar

Er akkurat ferdig med Rødstrupe (Harry Hole-bøkene). Den er bra og

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
med en ekstra liten vri på slutten jeg satte veldig pris på, og som overrasket meg litt.

 

Akkurat nå leser jeg "Det aller fineste", en bok om hvordan det var å være fjortis på slutten av 80-tallet. Den kjeder meg litt, men måtte ha en "lett" bok etter Rødstrupe før jeg setter i gang med Marekors.

Lenke til kommentar

Holder på med Splinter Cell - Checkmate. En en enkel og helt ok bok. Jeg visse hva det gikk i og valgte den for å få litt forandring, litt action. Holder på med The Dark Tower-serien (som jeg NYYYTER), men må lese noe annet mellom bøkene også.

 

Var hos bokhandleren igår og kjøpte en bok uten å helt vite hva det var. Det var The Reality Dysfunction av Peter F. Hamilton. Sjekka på forumet her etterpå og ser det er en del som har anbefalt den. Dette gjorde meg jo enda mer tent på å begynne på den. Gleder meg!

Lenke til kommentar

For alle dere Dune-fans så er Sandworms of Dune ute nå. Dette er avslutningen på Dune-sagaen i tråd med Frank Herbert sin plan (han etterlot seg notater til å fullføre historien). Bokserien har tapt seg siden den første boka, men jeg vil jo gjerne vite hvordan historien om Dune-universet ender. Kanskje jeg tar opp den første boka etter å ha lest denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...