Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Stemmer det, kjørte testen nå med bare "game" testene, fikk 11990 (en smule mindre men det var nokk fordi norton o.l stod på). Litt kjipt jeg trodde jeg komm mye høyre nå jeg ;)

 

Testen driter i alt det andre med andre ord, hva er vitsen da?

 

Tror 3damark 2001 tar hensyn til cpu og minne oxo

3dmark03 skal vel teste KUN grafikkortet. Ergo er det ikke mange poengene forskjell på en p4 2.6 og en amd FX53. noen 100 poeng kansje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er utrolig hva du har skviset ut av x800pro kortet ditt (det var det du haddet orginalt?) i forhold til meg i alle fall.

 

Me overide å hele pakka var jeg storforonøyd med 9000 på x800pro, med 9800pro haddet jeg rundt 5000-6000 tror jeg. Og med gt gs 6800 har jeg fått 12100.

 

Edit: Tror vi ødlegger denne posten med 3dmark prat. Tråd starter lurer på soft\hard modding til x800pro

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det er utrolig hva du har skviset ut av x800pro kortet ditt (det var det du haddet orginalt?) i forhold til meg i alle fall.

 

Me overide å hele pakka var jeg storforonøyd med 9000 på x800pro, med 9800pro haddet jeg rundt 5000-6000 tror jeg. Og med gt gs 6800 har jeg fått 12100.

 

Edit: Tror vi ødlegger denne posten med 3dmark prat. Tråd starter lurer på soft\hard modding til x800pro

Ja, jeg fikk ikke mer en ca 9000 poeng med kortet rett ut av eska.

Etter jeg flashet, fikk jeg 11700 poeng på første forsøk med XT PE hastighet.

 

Men nok 3dmark prat ja :)

La oss konkludere med at tar du sjansen, kan du gjøre mye ut av x800 pro vivo kortet :D

 

Alt av modifikasjoner er jo selvfølgelig et sjansespill..

Lenke til kommentar

Kjøpte x800pro fra kompletts første sending, det var utrolig moro å sitte å høre på alt man kunne gjøre med vivo kortene som kom senere, men det endte bra da.

 

Så vi kan også konkludere med at du også MÅ ha et vivo kort da, for hardmodding er et stort sjangse spill, har lest om fler som har tatt livet av kortet pga det.

 

Ergo:Orginale x800pro kort til full pris er et dårlig kjøp, men om du får dem til ca 2800-3000 kr i dag er det ok

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Dette er å sette det latterlig på spissen.

Må ikke ta alt helt seriøst heller da ;)

 

Som flere skriver, det er utrolig morsomt at du liker korte ditt, men et snev av logikk kan du alikevell ha. Skjerp deg!

Mm hmm? Så jeg bruker ikke logikk?

Jeg argumenterer saklig, du kommer jo ikke akkurat med mye konstruktivt, stort sett poster med den klare beskjeden "Du er en idiot som ikke vet hva du snakker om". Har forstått at du mener dette, men det er ikke forbudt å argumentere litt heller da.

 

Og det med at det er morsomt at jeg liker kortet mitt, virker ikke akkurat som om du hater ditt heller da.. :hmm:

 

Så å si at et godt X800pro kort slår et GT kort, blir jo feil, ettersom GT kortet også kan være et godt klokkekort (..) Ontopic: Venter på svar fra Anders81 på hans litt menigsløse utallelser.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ti-x800-31.html

 

Legger til at dette var før de nye detonator driverne kom ut. Husk at du må sammenlikne med X800XT, da nesten alle X800Pro VIVO kan flashes.

 

Det han egentlig skriver er at det er mye "tøffere" å modde å sattse på at du får et kort du kan hardmodde\klokke "med litt risiko" høyt, (en slags pc extrem sport) en å få samme resultatet med garanti.
Å kjøpe X800Pro VIVO med tanke på XT er en risk, man risikerer å ikke klare det, samt en liten sjanse for at kortet går rett til helvete. 6800GT er kanskje et like greit kjøp, hører at du kan klokke opp til 6800U med full garanti hos Gainward.

Hva jeg posted tidligere. Det er ikke jeg som begynte å bable om 0.2V voltmodding nå nettopp.. Jeg har aldri sagt noe om hardmodding, jeg har kun hardmoddet en gang for lenge siden, hvis jeg husker riktig gikk ikke det helt bra.. :whistle:

 

Og samme resultat kommer ann på hvordan du ser det. Jeg likte ikke doom 3 spesielt godt (synes det fort ble repetivt) og ønsker et kort som kan kjøre bl. an. Half Life 2 og Vampires bra. Husker ikke hvor, men jeg leste en test som sa at x800 er overlegent på direct3d, som disse spillene bruker.

 

Orker ikke dra denne diskusjonen lengre, Simarilion, føler egentlig at din påståtte objektivitet ikke er spesielt mye å skryte av heller. Ikke kast sten i glasshus vet du..

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at X800Pro er for alle, les posten min da, men tør du å ta sjansen på å miste garantien (Altså du har råd til å kjøpe et nytt om det gamle uheldigvis skulle ryke) mener jeg at et X800XT kort er bedre enn et 6800GT, og et X800XT er akkurat hva du får når du flasher et X800Pro VIVO.

Å herregud. Er det mulig å være så sta? Hva får man om man overklokker ett GT kort til over Ultra hastighet da? Jeg skjønner ikke at du orker å diskutere dette mer. Du er jo på den tynneste isen i nato.

 

Hvorfor ikke bare innrømme at du ikke har anelse om hva du snakker om og rett og slett trekke deg sakte men sikkert ut av diskusjonen.

 

Det finnes gode grunner for å kjøpe x800 pro vivo og det finnes gode grunner for å kjøpe gt. Jeg vil rangere disse kortene nokså likt og jeg tror de fleste tester er enig med meg.

 

Med litt hell kan du flashe pro vivo kortet ditt til xt pe og med litt hell kan du overklokke gt kortet til godt over standard utra hastighet.

Lenke til kommentar

Over 13000? Nå nærmer du deg ny rekord, har hørt om profosjonelle moddere som ikke klarer mer!, bruker du vannkjøling? Hvor varmt er kortet ditt?.

 

Klarer ikke å få truet mitt serlig over 12000 he he, men har kjøpt noen nye vifter som jeg skall sette rett over + foran korte, trenger litt lavere temp for å klokke mer.

 

Edit: er klar over vga kjøleren men det ser ganske komplisert ut å få av alt på gt kortet, 2 vifter, mange kjøle ribber og et stort kobber "cover" over det hele, så jeg tror jeg lar det stå slik

 

For å svare Anders, å som jeg har forklart (går litt i surr for jeg skriver om det samme på 4 poster nå tror jeg ), så har jeg byttet fra et standard x800pro. Du må være enig i at et standard x800pro er et dårlig kjøp for over 4 høvdinger(hard modding er risikabelt + du er garantert uten garanti), jeg har aldrig prøvd et vivo kort, men som skrevet før jeg haddet ikke grini om jeg haddet fått et vivo kort i retur.

 

Derimot et nytt standard x800pro kort ønsket jeg ikke :no:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Åssen er det å lodde "sammen" det da.... noen guide der ute???

"Vanlig" Pro til XT..... dvs åpne tl 16pipe

 

Hele denne posten du er på nå handler jo om det, les fra børjan

Hm han snakker jo om å "hardmodde" kortet. Dette vil ikke jeg anbefale vertfall..

Men det er jo bare å søke litt, om du har lyst og råd til å ødelegge kortet ;)

Lenke til kommentar

Vet, men det er oppskrift på hardmodding her fordet

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=263952&st=60

Ca i midten er det et innlegg av Jimramse, følg linkene der

 

Men leste mye om dette når jeg haddet mitt standard x800pro, det har gått mange kort i stykker, er mest for dem som liker pc extrem sport. Stor mulighet til at det blir ustabilt også

 

bare å leite litt

 

Hvilket x800pro kort har du likferd?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...