Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men et godt X800Pro VIVO kort er overlegent et 6800GT kort. Its your choice ;)

Det er egentlig best å være litt objektiv Anders. Nok en gang: Glimrende at du er fornøyd med kortet ditt, men dette er bare ikke riktig.

Tester sier at 6800 vs x800 ikke er mulig å bestemme hvem som er best ;) Men som JimRamse sa.. et x800XT kort er kanskje bedre på noen områder.. men det er nok ikke umulig at nvidia 6800 er bedre enn x800xt på andre steder ;) bare google etter 6800 vs x800 så finner du endel tester..

Lenke til kommentar
Hva mener du med ett godt X800 kort? At det er overlegent tror jeg må være noe av det dummeste jeg har hørt. At ett X800 kort er bedre i visse tilfeller stemmer nok bedre. Overlegent.....  Ja Ja, du får leve i den troen du da.

Jeg mener at et godt X800Pro er et x800pro kort som ikke bare kan flahes til X800XT men også øke core/ram kraftig, sånt som mitt. Et "dårlig" X800Pro kort kan ikke engang kjøres på default X800XT hastigheter.

Jeg påstår fortsatt at et godt X800Pro (Altså X800XT PE) er overlegent et 6800GT "in general", selvsagt slår nvidia sitt kort ati sitt i flere sammenhenger, men lagt sammen mener jeg X800 er overlegent.

 

Har ikke lest like mange som har klokket 6800GT kort langt forbi 6800U hastigheter, men flere som har klokket X800Pro langt forbi X800XT. Siden da X800XT og 6800U er sånn cirka like gode, vil jeg påstå at et godt X800Pro kort er bedre enn et godt 6800GT kort.

(Igjen, ikke på alle områder, en Toyora Corolla bruker mindre bensin og er letterer å parkere enn en Cayenne, men det betyr ikke at jeg ikke kan få lov til å påstå at en Cayenne er en bedre bil. Ja jeg vet, dårlig eksempel, ikke heng deg opp i det, you get the point.)

 

Det er egentlig best å være litt objektiv Anders. Nok en gang: Glimrende at du er fornøyd med kortet ditt, men dette er bare ikke riktig.

La oss være litt "objektive" Carnifex style, shall we?

"6800GT er et mye bedre kort enn X800Pro. Jeg ignorerer overklokkingspotensiale, jeg er så glad i min fantastiske garanti, at jeg knapt tør sette kortet i maskinen min uten hjelp av en ingenør.."

 

Jeg sier ikke at X800Pro er for alle, les posten min da, men tør du å ta sjansen på å miste garantien (Altså du har råd til å kjøpe et nytt om det gamle uheldigvis skulle ryke) mener jeg at et X800XT kort er bedre enn et 6800GT, og et X800XT er akkurat hva du får når du flasher et X800Pro VIVO.

Endret av Anders81
Lenke til kommentar
Hva mener du med ett godt X800 kort? At det er overlegent tror jeg må være noe av det dummeste jeg har hørt. At ett X800 kort er bedre i visse tilfeller stemmer nok bedre. Overlegent.....  Ja Ja, du får leve i den troen du da.

Jeg mener at et godt X800Pro er et x800pro kort som ikke bare kan flahes til X800XT men også øke core/ram kraftig, sånt som mitt. Et "dårlig" X800Pro kort kan ikke engang kjøres på default X800XT hastigheter.

Jeg påstår fortsatt at et godt X800Pro (Altså X800XT PE) er overlegent et 6800GT "in general", selvsagt slår nvidia sitt kort ati sitt i flere sammenhenger, men lagt sammen mener jeg X800 er overlegent.

 

Har ikke lest like mange som har klokket 6800GT kort langt forbi 6800U hastigheter, men flere som har klokket X800Pro langt forbi X800XT. Siden da X800XT og 6800U er sånn cirka like gode, vil jeg påstå at et godt X800Pro kort er bedre enn et godt 6800GT kort.

(Igjen, ikke på alle områder, en Toyora Corolla bruker mindre bensin og er letterer å parkere enn en Cayenne, men det betyr ikke at jeg ikke kan få lov til å påstå at en Cayenne er en bedre bil. Ja jeg vet, dårlig eksempel, ikke heng deg opp i det, you get the point.)

 

Det er egentlig best å være litt objektiv Anders. Nok en gang: Glimrende at du er fornøyd med kortet ditt, men dette er bare ikke riktig.

La oss være litt "objektive" Carnifex style, shall we?

"6800GT er et mye bedre kort enn X800Pro. Jeg ignorerer overklokkingspotensiale, jeg er så glad i min fantastiske garanti, at jeg knapt tør sette kortet i maskinen min uten hjelp av en ingenør.."

 

Jeg sier ikke at X800Pro er for alle, les posten min da, men tør du å ta sjansen på å miste garantien (Altså du har råd til å kjøpe et nytt om det gamle uheldigvis skulle ryke) mener jeg at et X800XT kort er bedre enn et 6800GT, og et X800XT er akkurat hva du får når du flasher et X800Pro VIVO.

Hvis du leser i bechmark delen av forumet på tråden om 3dmark03 scores med GT ser du at veldig mange har kommet godt forbi Ultra hatigheter.

 

Mitt eget GT kort kan klokkes til ca 440/1150 før det sier stopp med standard kjøler.

 

Dette er nesten Ultra Extreme nivå + at ultra Extreme har 0,2 volt mer på kjernespenning.

 

Jeg vil etter all sannsynelighet nå 450 mhz hvis jeg øker spenningen 0.2 volt.

 

Så å si at et godt X800pro kort slår et GT kort, blir jo feil, ettersom GT kortet også kan være et godt klokkekort.

 

Jeg har sett flere som har passert Ultra hastigheter med GT kort, enn jeg har sett PRO VIVO kort passere XT PE hastighet på 16 pipes.

 

GT har like godt overklokkingspotensiale.

DU bør være objektiv.

 

Du slipper og flashe GT kortet siden du allerede har 16 pipes.

Og da slipper du den risikoen.

Lenke til kommentar

La oss være litt "objektive" Carnifex style, shall we?

"6800GT er et mye bedre kort enn X800Pro. Jeg ignorerer overklokkingspotensiale, jeg er så glad i min fantastiske garanti, at jeg knapt tør sette kortet i maskinen min uten hjelp av en ingenør..

 

Dette er å sette det latterlig på spissen.

 

Som flere skriver, det er utrolig morsomt at du liker korte ditt, men et snev av logikk kan du alikevell ha. Skjerp deg!

 

Det er skrevet en sticky av en moderator som sier mye om at det er ulovlig å komme med direkte uriktig informsjon, jeg bare nevner det!

 

PS: Komm over 12000 i 3dmark I går TDK (gainward gt gs) :w00t:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Flott score!

 

Tdk har 12300

 

Temmlig identisk med andre ord, så var det det med minne å cpu da som oxo er med i testen.

Om jeg misforstår deg rett, så har jeg p4 2.6, 1gb twinmos ram, og abit is7 HK.

x800 kortet kjørte jeg på 550/600 tror jeg.

Vent litt skal jeg finne futuremark ORB link.

 

der var ORB linken ja. Var vist 577/600mhz jeg kjørte på ;)

 

Kortet jeg fikk tror jeg var en helt vill overklokker! ATI-tool ville kjøre det opp på 600/600, men da sa jeg stopp. ;) Tør ikke svi kortet heller, og jeg tror ikke det har godt av slike hastigheter..

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Det er jo utrolig bra!

 

Mitt x800pro måtte jeg hard moddet for å få 16 pipes noe jeg aldrig gjordet, kunn de nyeste driverene å overide (alikevell tok det kvelden, mitt powercolor ult ed måtte virkelig være en dårlig modell da med andre ord). Forøvrig var også pc spec mitt mye bedre en dine.

 

Med andre ord x800pro kortene er utrlolig forkjellige?

 

Edit:Hm har du bare kjørt grafikk testene?, det har ikke jeg gjort, jeg har tatt alle testene.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Edit:Hm har du bare kjørt grafikk testene?, det har ikke jeg gjort, jeg har tatt alle testene.

Er det noe forskjellig score om man tar alle de CPU testene, lyd-testene, OSV da?

Jeg trodde bare grafikk-testene talte på score :ermm:

Det er kun game-testene som teller når du får en score.

 

Jeg har enda ikke giddet og klokke koretet mitt til grensen av hva det tåler.

 

Venter på viterkulden....

Lenke til kommentar
Edit:Hm har du bare kjørt grafikk testene?, det har ikke jeg gjort, jeg har tatt alle testene.

Er det noe forskjellig score om man tar alle de CPU testene, lyd-testene, OSV da?

Jeg trodde bare grafikk-testene talte på score :ermm:

Det er kun game-testene som teller når du får en score.

 

Jeg har enda ikke giddet og klokke koretet mitt til grensen av hva det tåler.

 

Venter på viterkulden....

Det var det jeg trodde :D

 

Jeg tør ikke presse kortet lengre jeg heller.. får se om jeg klarer 13k til vinteren :thumbup:

Lenke til kommentar

Stemmer det, kjørte testen nå med bare "game" testene, fikk 11990 (en smule mindre men det var nokk fordi norton o.l stod på). Litt kjipt jeg trodde jeg komm mye høyre nå jeg ;)

 

Testen driter i alt det andre med andre ord, hva er vitsen da?

 

Tror 3damark 2001 tar hensyn til cpu og minne oxo

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...