Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så med andre ord er det bare og flashe BIOS?

 

Hmm, men da spør jeg igjen om noen vet om Sapphire X800XT PE VIVO BIOS har kommet?

 

Eller om noen med samme kort som meg har prøvd en annen som funker?

Hey igjen.

 

Også, til deg Stikk-kont@kten:

 

Du må først flashe til Gigabyte sin bios, da dette er den eneste som pr. i dag fung. 100% når du flasher fra Pro --> XT.

 

Har selv sapphire og har hatt suksess.

 

Her er en guide:

 

[...]

 

2. Last ned bios og flash utility herfra--> http://tw.giga-byte.com/Download/Download....r80x256v_f1.exe

 

[...]

Denne biosen og flash utilityen fins ikke lenger.. kan du gi oss(meg) en ny link til bois og utility jeg kan bruke på Sapphire X800 Pro VIVO?

 

EDIT: er det denne? http://tw.giga-byte.com/VGA/Support/BIOS/B...V-RX80T256V.htm

Endret av effbiai
Lenke til kommentar

Jeg har velykka softmodd på Saphire koretet :D Har og omega drivere inne.. der følger det med en "ati-tool" har brukt denne til å scanne etter artifacts.. (Scanner as we speak..) nå har det gått 10 minutter og det har ikke kommet noe artifacts.. jeg kjører på 520/560 (XT hadtighet).. Er dette vanlig? Og er det ok klokking? Vil skjermkortet mitt fungere ok i spill etc. (som krever litt) uten å steke det? ;)

 

EDIT: Kjørte "Find Max Core" Den krasja på 546Hz, driver og nå å tester max frekvens på minne.. der kom den opp til 585 før den stoppa og bynte å gå nedover.. den ligger nå på 583 og har holdt på i 5 minutter.. (med heating up mellom hvert minutt) ser ut til at den har stoppet her..

 

EDIT2: Koklusjon er vel at FX hastighet fungerer ganske fint :) (original kjøler.. får ATI Silencer kjøler om noen dager)

Endret av effbiai
Lenke til kommentar
nå har det gått 10 minutter og det har ikke kommet noe artifacts.. jeg kjører på 520/560 (XT hadtighet).. Er dette vanlig? Og er det ok klokking? Vil skjermkortet mitt fungere ok i spill etc. (som krever litt) uten å steke det? ;)

Vil anbefale at du tester i minst en time ved stabilitetssjekking. Mitt krasjet f.eks etter 50 minutter "Scan for artifacts". Bildet på skjermen forsvant og skjermdioden begynte å lyste gult. Dette er ikke varmeproblem og før den krasjet var det ikke funnet noen artifacts.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
nå har det gått 10 minutter og det har ikke kommet noe artifacts.. jeg kjører på 520/560 (XT hadtighet).. Er dette vanlig? Og er det ok klokking? Vil skjermkortet mitt fungere ok i spill etc. (som krever litt) uten å steke det? ;)

Vil anbefale at du tester i minst en time ved stabilitetssjekking. Mitt krasjet f.eks etter 50 minutter "Scan for artifacts". Bildet på skjermen forsvant og skjermdioden begynte å lyste gult. Dette er ikke varmeproblem og før den krasjet var det ikke funnet noen artifacts.

Har nå spillt i flere timer.. doom3/ut2004/CoD og jeg har enda ikke _sett_ noen artifacts.. så kan vel tørre å påstå at den kjører stabilt på den hastigheten

Lenke til kommentar

Heisann, jeg fikk akuratt mitt Sapphire X800PRO VIVO som jeg er kjempesuperfornøyd med. Men jeg fikk et lite problem når jeg skulle flashe, jeg fikk flashet og alt gikk ganske bra, så når ejg skulle kjøre 3dmark merket jeg artifacts i alle gametestene untatt den første når jeg prøvde å klokke det over 480 480. Jeg klarte fint 520 540 før og selv nå, når jeg har flashet tilbake til 12 pipes så kan jeg ikke klokke noe lengre enn det... Jeg har prøvd noen forskjellige bioser og sånn, men ingenting så langt har fisket problemet mitt. Er det noen som har noen råd? Noen andre bioser kanskje? Kan det ha noe med driverne å gjøre?

Lenke til kommentar
Heisann, jeg fikk akuratt mitt Sapphire X800PRO VIVO som jeg er kjempesuperfornøyd med. Men jeg fikk et lite problem når jeg skulle flashe, jeg fikk flashet og alt gikk ganske bra, så når ejg skulle kjøre 3dmark merket jeg artifacts i alle gametestene untatt den første når jeg prøvde å klokke det over 480 480. Jeg klarte fint 520 540 før og selv nå, når jeg har flashet tilbake til 12 pipes så kan jeg ikke klokke noe lengre enn det... Jeg har prøvd noen forskjellige bioser og sånn, men ingenting så langt har fisket problemet mitt. Er det noen som har noen råd? Noen andre bioser kanskje? Kan det ha noe med driverne å gjøre?

16 pipelines utvikler mer varme enn 12.. sikkert der problemet ligger!

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på det, når jeg kjører AtiTool så sier den at maksen på minne ligger på 540, akkuratt der jeg hadde den før... Men jeg stoler ikke helt på Ati Tool da... Men poenget mitt er at det er litt usannsynlig at gpu varmen påvirker minnet i så stor grad at klokken må ned ca hundre mhz mens GPU clocken bare går ned tjue... Og det er vel GPUen som blir mest påvirket av flashingen? Dessuten synes jeg 1.6 ns ram burde klare litt mer...

Endret av igy
Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker på det, når jeg kjører AtiTool så sier den at maksen på minne ligger på 540, akkuratt der jeg hadde den før... Men jeg stoler ikke helt på Ati Tool da... Men poenget mitt er at det er litt usannsynlig at gpu varmen påvirker minnet i så stor grad at klokken må ned ca hundre mhz mens GPU clocken bare går ned tjue... Og det er vel GPUen som blir mest påvirket av flashingen?

pipsa man unlocker blir gpuen påvirka.. men man går også fra 2.0ns til 1.6ns ram..

Lenke til kommentar

Fant en sånn temperaturmåler i ATI Tool nettopp :) ganske fancy :p men hva er lissom å beregnes som maks tempereatur på gpu/minne?

 

EDIT: og hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke sover på denne tiden av døgnet :p så er det fordi jeg har helt fucka døgnrytme etter lanet her.. og litt fordi jeg skal ta vaksine før jeg skal reise til det store utland om halvannen time :p *grue meg*

Endret av effbiai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...