Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Med stock cooling gikk min X800Pro VIVO forbi 85C etter 5 minutter med stress testing når jeg kjørte den i 560/600 m/ 16 piper. Unødvendig å nevne at jeg raskt klokket den ned til Stock XT speed da.. :!:

 

Har nå satt på Ati Silencer 4'ern, virker knallbra, kjører 580/610 med 16 piper rundt 70C etter 20 minutter torture test.

Vet lifespannet kan bli litt forkortet av det, men men.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med stock cooling gikk min X800Pro VIVO forbi 85C etter 5 minutter med stress testing når jeg kjørte den i 560/600 m/ 16 piper. Unødvendig å nevne at jeg raskt klokket den ned til Stock XT speed da.. :!:

 

Har nå satt på Ati Silencer 4'ern, virker knallbra, kjører 580/610 med 16 piper rundt 70C etter 20 minutter torture test.

Vet lifespannet kan bli litt forkortet av det, men men.

så 70 grader er lissom en tommelfinger-regel på maks temp på gpu? Og hvilket verktøy brukte du for å stress teste koretet? ati tool?

Lenke til kommentar
Med stock cooling gikk min X800Pro VIVO forbi 85C etter 5 minutter med stress testing når jeg kjørte den i 560/600 m/ 16 piper. Unødvendig å nevne at jeg raskt klokket den ned til Stock XT speed da.. :!:

 

Har nå satt på Ati Silencer 4'ern, virker knallbra, kjører 580/610 med 16 piper rundt 70C etter 20 minutter torture test.

Vet lifespannet kan bli litt forkortet av det, men men.

Hissig overklokking! Får du fortsatt 11.5k i 3DMark03?

Lenke til kommentar

Jeg opplevde nettopp noe rart!

Jeg rota rundt i bios etter noe, og satte "AGP aperture size" til 256MB bare for å teste. Da fikk jeg MYE! artifacts i spill, og ATI-tool fant 5 artifacts i sekundet eller noe slikt :ermm:

 

Jeg satte ned til 128MB igjen, og har ikke sett et spor av artifacs :dontgetit:

 

Noen som kan gi et svar på hvorfor dette skjer? Kan kansje være en grunn til problemer hos noen?

Lenke til kommentar

guezz, ya, redd for at jeg fortsatt bare kjører på en XP-M 2400+, så den blir CPU begrenset. :(

Skal skaffe meg en Athlon64 3500+ i den nærmeste fremtid, tipper jeg får litt mer poeng da :thumbup:

 

effbiai, nja, jeg bruker iallefall 70C, det er verken direkte farlig eller direkte trygt. Hvis du spiller *hele* tiden, bør du nok prøve å holde en lavere temperatur, men presser du bare kortet en 3-4 timer dagen med noen små pauser innimellom, tipper jeg det skal gå bra.

Sjekket hvor høyt jeg kunne gå nå bare for gøy, får artifacts på 615 memory og maskinen crashet etter 5 sekunder på 590 core.

Bruker ATITool ja, husk å sette temp oppdateringen, gjerne en gang annethvert sekund eller oftere, stort sett er det tempen som setter en stopper for maks ytelse.. dessverre vil neppe vannkjøling hjelpe på annet enn core, da du bør ha aktiv kjøling på minnet også..

Endret av Anders81
Lenke til kommentar
Jeg opplevde nettopp noe rart!

Jeg rota rundt i bios etter noe, og satte "AGP aperture size" til 256MB bare for å teste. Da fikk jeg MYE! artifacts i spill, og ATI-tool fant 5 artifacts i sekundet eller noe slikt  :ermm:

 

Jeg satte ned til 128MB igjen, og har ikke sett et spor av artifacs  :dontgetit:

 

Noen som kan gi et svar på hvorfor dette skjer? Kan kansje være en grunn til problemer hos noen?

jeg gjorde også dette for en liten stund siden.. i tilleg til at jeg satte burstinga på rammen (til hovedkortet) fra 4QW til 8QW.. etter dette gikk doom3 faktisk ganske bra på high quality (grunnen til at jeg sier faktisk ganske bra.. er at jeg har suxy cpu og bare 512 pc3200 ram) ut2k3 går på best oppløsning (1280) og alt på fullt av grafikk smoooth ;) alt det her er med original kjøler.. satte nettopp inn en AC kjøler.. så nå starter torching igjen for å finne beste klokken :cool: 3dmark03 har jeg som "rekord" i 1024 9900 (dette er lavt pga ram og cpu :p)

 

EDIT: Så hva vil dere si om maks temp på minne da? 70 grader der og eller?

Endret av effbiai
Lenke til kommentar

Klokka opp til 540/580 noe jeg fant ut passa for meg ;) så ut til at tempereaturene stabiliserte seg på 67|56 (gpu|ram). Deretter var 3Dmark03 nest up ;) Med en XP2400 cpu (original.. ikke klokka noe) og 512MB PC3200 ram kom jeg over 10k poeng :D "wohoo" 10068 lyder poengsummen :) får vel egentlig si meg fornøyd med det resultatet med tanke på dårlig cpu og lite ram :blush:

Lenke til kommentar
Jeg opplevde nettopp noe rart!

Jeg rota rundt i bios etter noe, og satte "AGP aperture size" til 256MB bare for å teste. Da fikk jeg MYE! artifacts i spill, og ATI-tool fant 5 artifacts i sekundet eller noe slikt  :ermm:

 

Jeg satte ned til 128MB igjen, og har ikke sett et spor av artifacs  :dontgetit:

 

Noen som kan gi et svar på hvorfor dette skjer? Kan kansje være en grunn til problemer hos noen?

jeg gjorde også dette for en liten stund siden.. i tilleg til at jeg satte burstinga på rammen (til hovedkortet) fra 4QW til 8QW.. etter dette gikk doom3 faktisk ganske bra på high quality (grunnen til at jeg sier faktisk ganske bra.. er at jeg har suxy cpu og bare 512 pc3200 ram) ut2k3 går på best oppløsning (1280) og alt på fullt av grafikk smoooth ;) alt det her er med original kjøler.. satte nettopp inn en AC kjøler.. så nå starter torching igjen for å finne beste klokken :cool: 3dmark03 har jeg som "rekord" i 1024 9900 (dette er lavt pga ram og cpu :p)

 

EDIT: Så hva vil dere si om maks temp på minne da? 70 grader der og eller?

Så du fikk BEDRE ytelse av å sette oppe AGP aperture size til 256 MB ? :ermm:

 

Må være noe rart her da, siden det ble artifacs-o-rama med alt over 128 mb :hmm:

Lenke til kommentar

Klarte akkurat å svi mitt 9800pro kort.. er ikke sikker på hva jeg gjør nå.. jeg vurdere å kjøpe et tilsvarende kort men vipper også mot et kjøp av x800 vivo.. men det er jo prisen da..

Isåfall hvis jeg kjøper x800, er jeg nesten den eneste som går fra 9800pro til x800 på under et år? eller er det flere der ute?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Toxic X800PRO.

 

Funket fint 520/560 med 12 pipes.. men ville ikke noe høyere enn 530/570...

 

Nå har jeg prøvd både Gigabyte X800xt og ATi X800xt Bios... fikk opp 16 pipes, men klarer ikke klokke lengre enn 505/550 før det kommer artifacs...

 

Temperatur er på rundt 55 grader. Har jeg oversett noe? Rå kjøler, temp alltid langt under 60 grader, men vil f*nden ikke nå xt speed...

 

Er det rett og slett en elendig overklokker jeg har fått?

Lenke til kommentar

Ouch, tror dere bare har vært uheldige med kortene..

Å kjøpe X800Pro VIVO med tanke på XT er en risk, man risikerer å ikke klare det, samt en liten sjanse for at kortet går rett til helvete. 6800GT er kanskje et like greit kjøp, hører at du kan klokke opp til 6800U med full garanti hos Gainward.

 

Men et godt X800Pro VIVO kort er overlegent et 6800GT kort. Its your choice ;)

Lenke til kommentar
Uansett, 4000 kr for 12000 i 3dmark er slettes ikke dumt.. bare kortet holder  ;)

 

Jeg angrer vel egenltig ikke, men synes at det var litt skuffende... Uansett, mye for penga  :thumbup:

De fleste X800Pro VIVO kort selges vel som dette p.g.a at de feilet testingen som X800XT PE skjermkort. Tror det er et mindretall som klarer å oppnå 520/560Mhz eller høyere stabilt.

 

(Mitt Connect3D X800Pro VIVO skjermkort klarte 500/560 med originalkjøler og 513/560 med ATI Silencer4. Dette er jo tilnærmet lik ytelse som et originalt X800XT PE skjermkort, så jeg sier meg godt fornøyd)

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Klarte akkurat å svi mitt 9800pro kort.. er ikke sikker på hva jeg gjør nå.. jeg vurdere å kjøpe et tilsvarende kort men vipper også mot et kjøp av x800 vivo.. men det er jo prisen da..

Isåfall hvis jeg kjøper x800, er jeg nesten den eneste som går fra 9800pro til x800 på under et år? eller er det flere der ute?

så absolutt.. jeg kan hente x800 kortet på netshop for deg imårra ;) så kan du ta det med på hivelan :D jeg klokker mitt på 540/580 nå.. og det går vanvittig stabilt.. spillte en times tid d3.. og rett etter at jeg avslutta det så var temperaturen på litt over 55 :)

 

og en ting til barskus.. har man 1gig ram og 64bit cpu som deg.. så er det verdt å satse litt penger på et x800 vivo kort for å så flashe det til xt ass ;)

Lenke til kommentar
Klarte akkurat å svi mitt 9800pro kort.. er ikke sikker på hva jeg gjør nå.. jeg vurdere å kjøpe et tilsvarende kort men vipper også mot et kjøp av x800 vivo.. men det er jo prisen da..

Isåfall hvis jeg kjøper x800, er jeg nesten den eneste som går fra 9800pro til x800 på under et år? eller er det flere der ute?

Jeg byttet ut mitt 9800pro med x800pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...