Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har Club3d X800 Pro Vivo kortet, og har tenkt å flashe til X800 xt bios.

Orker ikke lese igjennom 60 sider, så bare lurer på om denne "oppskriften" fungerer fortsatt, eller om det er noe jeg burde gjøre anderledes.

 

1. Lag MS-DOS boot disk ved å høyreklikke på A: i My Computer og formater til MS-DOS.

 

2. Last ned bios og flash utility herfra--> http://tw.giga-byte.com/Download/Download....r80x256v_f1.exe

 

3. Extract exe fila og kopier filene til A:

 

4. Reboot og boot fra diskett

 

5. Kjør kommandoen GVF11 -p -f a:\r80x256v.f1

 

6. Vente til du kommer tilbake til kommando linje

 

7. Reboot

 

8. Sjekk nå at du har fått 16 pipelines med ATiTool (finnes her trykk på settings tab, så ser du.

 

For å få alt helt stabilt bør du flashe fra Gigabyte XT PE bios --> ATi orginal XT PE bios. Fremgangsmåten blir da slik:

 

9. Last ned denne pakken med flashrom og XT PE org. bios.

 

10. Lag igjen bootdisk som i punkt 1.

 

11. Kopier innholdet i rar fila til A:

 

12. reboot til pure dos.

 

13. kjør kommandoen: flashrom -p -f 0 x800xt.rom

-p = flash -f = force flash x800xt.rom = filnavn

 

14. Reboot igjen, og sjekk ATi Tool for å være sikker på at resultatet er korrekt.

 

15. Gratulerer, du har nå flashet et x800pro vivo --> x800xt pe med orginal ATi bios!!!

 

Thx Jon A Feet ;)

 

Noen som har nye linker til Bioser og program jeg trenger for å få en vellykket flash??

Lenke til kommentar

Hehe, hadde du sett en side bakover, ville du sett dette:

 

Med gigabyte sitt verktøy MÅ man bruke gigabyte bios. Bruk denne heller:

 

http://www.techpowerup.com/articles/100/im...flashrom16p.zip

 

Det er en modifisert flashrom som åpner pipes med hvilken som helst bios. Med denne trenger man altså ikke gfv11.exe

 

Og her finner du bioser:

 

themidens: Alle X800 kort uavhengig av fabrikant er av referanse-design, hvilken som helst av disse biosene skal fungere:

 

http://www.techpowerup.com/bios/?search=x800&Submit=Search

 

For sikkerhets skyld kan du jo bruke ATI eller Sapphire sine.

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Burde jeg ta backup av gammel bios før jeg flasher eller trenger jeg ikke det?

Fant ikke Club3D X800 XT bios på linken, men burde vel funke denne? ATI X800 XT (PCI-E) 256 MB

 

Så fremgangsmåten blir denne?

 

*Laste ned modifisert flashrom og ATI Bios

 

*Lage en bootdisk med flashromen og den nye ATI biosen

 

*Reboote med bootdisken og skrive flashrom -s 0 oldbios.bin Jeg lagrer da den gamle biosen på disketten.

 

*Skriver flashrom -p 0 nyATIbios.bin Legger inn den nye biosen.

 

*Rebooter

 

*Done

 

 

Ser det greit ut eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flashet mitt x800 pro vivo kort på måten som står beskrevet over. Det gikk overraskende lett å utføre, og vips så hadde jeg 16 pipelines åpne og x800 XT pe! :D

 

Ved kjøring av ATI-tool og "scan for artifacts" ble det imidlertid ubehagelig mye gult i 3D-vinduet. Har det noen betydning? Så ingen feil ellers utover dette. For å være på den sikre siden flashet jeg dog tilbake til x800 pro utgaven... :hmm:

Lenke til kommentar
Ved kjøring av ATI-tool og "scan for artifacts" ble det imidlertid ubehagelig mye gult i 3D-vinduet. Har det noen betydning? Så ingen feil ellers utover dette. For å være på den sikre siden flashet jeg dog tilbake til x800 pro utgaven... :hmm:

Hadde du problemer i spill også?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjører nå X800 pro Vivo med 16 pipes og vanlig Pro vivo bios, det funker drit bra, hadde samme problem med artifact scanning jeg også med XT bios,men jeg så det også etter noen minutter med spilling men ville ikke helt gi slipp på 16 pipes, så jeg prøvde det, od det fungerer strålende bra.

 

For å lage 16 pipes pro kort gjør man følgene, bruk gamle metoden gigabyte bios

 

flash til xt, bruk backup disketten og flash tilbake til gamel bios, men husk å ikke bruk modified flash på backup disketten da, da flasher du tilbake til kjedlige 12 pipes igjen, bruk gamle gigabyte bios måte.

 

I hvertfall funket dette på min, og hovedskalig skal det ikke gå oå flashe kortet tilbake med gigabyte bios uten emty.bin eller en restore greie fra gigabyte.

 

Veit ikke om andre har prøvd denne metoden, den fungerte hos meg hvertfall :D

Lenke til kommentar

Har hørt at man kan bruke Rivatuner til å låse opp softwaremaskerte pipelines på 6800 serien, men ikke Radeon x800?

 

Uansett, om du følger framgangsmåten til ArcticIce noen poster over, så går det nok kjempefint..

Bare husk at det kan bli nødvendig å benytte switchen [-f] for å tvinge gjennom flashingen.

 

Altså: flashrom -p -f 0 nyATIbios.bin

 

I posten hans er det også linker til bioser, bare finn den fra Sapphire.

 

Og så, om det ikke blir stabilt med 16 pipelines på XT PE hastighet, tror jeg du kan flashe med std. XT bios, da får du fremdeles 16 pipelines, men "bare" 500 MHz på kjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...