Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

KJøpte mitt Sapphire X800PRO vivo for noen uker siden fra MPX, det funka fint å flashe men jeg klarer ikke kjøre over 500/460 :(

Dette var da en usedvanlig lav speed da... helt nede i 460 mhz da gitt. kjører selv mitt Sapphire x800pro @XT PE med 520/550.. 10 mzh lavere enn standard XT ...

 

Kjøpte dette ett par dager etter en kompis i samme butikk.. men han kan kjøre på 540/580... syntes dette seff var ganske kjipt .. (å måtte gå ned 20/30 i forhold til han liksom med akkurat samme kort)

 

Er det virkelig så innviduelt fra skjermkort til skjermkort? eller kan det være andre fakter som spiller inn? (Har forholdsvis lav temp i kabinettet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg lurer på en ting ? sikkert offtopic! hvordan klokke et Gainward 6800GT og enable de 4siste pipelines? eller er alle enablet? men hvor mye kan du klokke me standar kjøling? er det mye støy?

6800GT har 16 pipelines fra før. Du får sikkert litt mer svar om du poster i en tråd om 6800 kort, og ikke i en tråd om x800 kort ;)

Lenke til kommentar
Jeg har flasha kortet mitt til xt pe og jeg har sett på Arctic Cooling4 og i dag skal jeg ha på arctic Silver5, noen som har prøvd dette produktet?

Dette er første gang jeg reagerer slik, men ærlig talt mann det står jo fortalt i ørten tråder på forumet om dette. :nei:

 

Men siden jeg er så fornøyd med mitt x800pro@xt vivo 16 pipelines 526/573 med AC Silencer 4 og AS 5 kan jeg bare si at du har valgt rett! :D

Kjører som sagt 526/573, og har 33 grader idle, og ca 55-57 ved max load. :w00t:

 

Funker fantastisk bra.

(Som jeg har skrevet før... så bruk søkemuligheten før du poster neste gang)

Lenke til kommentar

Hvordan klarer dere å klokke så mye? Jeg har Saphire TOXIC X800Pro og kom bare til 540/540. Trodde liksom TOXIC skulle være så bra.

 

Softmoddet det til XT og nå klarer jeg bare 533/533. MEn det er ustabilt som bare f... uansett hvor lavt jeg klokker det, så jeg skal legge tilbake gamle BIOSen.

 

Noen som hvet hvor den er å oppdrive foresten?

Endret av Vesel
Lenke til kommentar
Hvordan klarer dere å klokke så mye? Jeg har Saphire TOXIC X800Pro og kom bare til 540/540. Trodde liksom TOXIC skulle være så bra.

 

Softmoddet det til XT og nå klarer jeg bare 533/533. MEn det er ustabilt som bare f... uansett hvor lavt jeg klokker det, så jeg skal legge tilbake gamle BIOSen.

 

Noen som hvet hvor den er å oppdrive foresten?

Du klokker for mye på kjernen. 533 er veldig mye.

Pc'en min låser seg temmelig fort hvis jeg klokker 530 eller mer.

Prøv 520/560. Det er default XT frekvens.

Klarer du det har du et fullverdig XT kort.

Toxic kortet skal klare dette etter hva jeg har lest.

Lenke til kommentar
Samme her.. skal ikke forsøple tråden mer..

 

Idos, bra klokk det der.. hva kjører du på nå? (GPU/RAM?)

Vel kjørte 3dmark03 igjen i dag (etter at jeg fikk tilbake hovedkortet mitt)

 

og fikk over 12k (12038)

 

Kortet er Club3D X800PRO VIVO og under den siste testen kjørte jeg med 529/571

(klokket litt ned minnet p.g.a manglende kjøling) Brukte Cat.4.9

Resten er AMD64 3000+ @ 2100MHz og ASUS K8V deluxe

 

Skal prøve testen igjen med hotfixen fra ATI som vist nok skal inneholde beta drivere til 4.10

 

[EDIT] fikk bare bugs med hotfixen. Hmm skal ikke gjøre det mer.. måtte kjøre system gjennoppretting ..

Endret av idos
Lenke til kommentar
AS 5? så man kan altså forvente vesentlig bedre kjøling bare ved å skifte kjølepasta? hvor mye? sånn i grader liksom

 

Det er ikke så store forandringer, men den går ned alt fra 1-7 grader med Artic Silver 5, den inneholder jo 99.9 % reint sølv. Den må også virke i noen dager før den få ordentlig effekt akkurat som alle andre kjøle pastaer.

 

Jeg forresten kjørte 560/580 på kortet en god stund, men jeg satte ned til orginal hastigheter, det er ikke noe vits a klokke et kort som allerede er så bra, jeg risikerer jo tross alt å miste det!

Lenke til kommentar
Leste tidligere i denne topicen at man Gigabyte sin XT BIOS leverer for lite spenning. Man må først flashe med GB sin for å unlocke pipelinene, og så flashe med den orginale ATi XT BIOSen for å få opp spenningen.

 

Legger ved "flash-pakke" med flashrom og ATi XT BIOS.

Man trenger ikke flashe med gigabyte bios.

 

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/100

 

Please les det som står på denne siden.

 

Dessuten, jeg tror ikke man kan øke spenningen med bios-flashing. Tror man må hardmodde kortet. Derimot så kan man endre minne-innstillingene (timingen).

 

CD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...