Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
99,9 % sølv? :whistle:

Yepp, stemmer det. AS er nesten utelukkende bestående av mikronisert sølv-støv, med noen veldig små mengder av andre hjelpestoffer som gjør at den ferdige pastaen får en del egenskaper som er ønskelig hos en thermal paste (som f.eks. at den ikke renner, og at den øker varmeoverføring etter herding osv.) Med andre ord de resterende 0,01% ;)

 

Sølv er ikke spesielt dyrt egentlig. Når du betaler for sølvsmykker f.eks. er det hovedsakelig smykke-utformingen, og ikke sølvet det er laget av du betaler mesteparten for.

 

Så vidt jeg husker er sølv det elementet (blant de vi kjenner i dag) som har best termisk karakteristikk (med tanke på varmeoverføring).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg tok guiden til Jon A. Feet, men det står fortsatt at det er ett X800Pro XT PE kort.

Og etter noen i sekunder i 3dmark03 så låser maskinen seg, kortet ligger bare på 45 grader.

Noen andre som har dette problemet ???

 

p.s jeg har ett Sapphire Radeon X800 Pro VIVO.

 

Er det kanskje bare klokkefrekvensen ?

hva er standard ? :dontgetit:

 

EDIT; satte klokkefrekvensen på 500/550

da kjørte d fint og stabilt

 

dog, fikk bare 10846 i 3dmark03

Endret av PixelImp
Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt Sapphire X800 Pro VIVO igår....jeg testet kortet litt med stock kjøling, kjørte 3D mark både med stock hastighet og XT colck på core/minne. Etter et par timer klarte jeg ikke å vente lengre så jeg og en kamerat låste oss onn på et rom (vi er på LAN) og monterte Waterchill vannblokka (brukte AS5). Etter å ha tømt loopen for luft og leak testa så fyrte jeg maskina i gang. Allt funka helt fint....Jeg la inn ATI tool og etter litt putling og hjelp fra formet så fant jeg ut at kortet ligger på 27 grader idle og ca 34 load (kan kanskje være litt høyere men tviler siden cpuen ikkje går over 40 grader i det hele tatt). Kraftlaget meldte at det kunne være strømbrudd den kvelden så jeg måtte vente med å flashe. I halv fem tida om morgenen så anså vi at faren for strømbrudd var lik null så vi satte i gang med flashinga. Jeg var så trøtt at bokstavene i DOS var noe uklare for meg så jeg er svært takknemlig for støtten til kompisen min som tok *spellcheck* på komandoen :p etter begge flashene så kjørte vi 3D mark og til min store fortvilelse fikk jeg bare 7000 å noe i forhold til 11000 å noe før flashen @ XT clock og bare 12 pipelines. Plutselig slo det meg at jeg ahdde satt på AA og AF i controll panel. etter jeg slo dette av økte 3D mark score til akseptable 12207 :) idag har jeg testa doom 3 på 1600x1200 med 4xAA og 8xAF uten noen problemer. jeg må bare oppsumere med at jeg er meget imponert over dette kortet.

 

Francis :)

Lenke til kommentar

Har akkurat byttet til 8.07 beta-drivere på mitt X800pro @XT.. denne gangen prøvde jeg med fast-writes OFF.. dette gjorde merkelig nok at jeg kunne klokke mhz'en en del høyere enn hva den var med fast-writes ON... skjermkortet utvikler heller ikke like mye varme som før... kan dette ha noe med at selve kortet ikke klarer å utnytte max med fast-writes OFF ?? noen som har noe erfaring med dette?

Lenke til kommentar
hei ska kjøpe meg nytt skjerkort til ca 3800. er litt usikker på hvilket jeg ska kjøpe meg. jeg tror jeg skall satse på Radeon men er ikke helt sikker. har drevet å sett litt rundt ommkring og jeg tror jeg ender opp på sapphier X800 pro toxic. er det noe jeg burde satse på??

 

Absolutt, da får du jo med en kjøler som i mine øyne kicker ass, jeg kjøpte vanlig vivo også kjøpte jeg en artic cooling vifte senere, funker den.

 

idle: 25-32/load:max 37-52 grader celsius :thumbup:

 

Dessuten kan du jo flashe til XT PE :thumbup:

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har opplevd at ett flashinga henger spill seg plutselig eller du får svart skjerm? Har ikke opplevd artifacts eller noe, men bare ustabiliteter i spill. Er dette pga. for høy klokk? Eller at kortet ikke takler å være et XT PE kort? Har prøvd med sapphire, his, asus, ati og powercolor (har selv powercolor x800pro vivo) bioser, men har vert så og si de samme problemene. Prøvde med Atitool for å scanne etter artifacts, men fikk ikke noe artifacts. Har ingen problemer med kortet ute i windows.

Endret av daaagi
Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som har opplevd at ett flashinga henger spill seg plutselig eller du får svart skjerm? Har ikke opplevd artifacts eller noe, men bare ustabiliteter i spill. Er dette pga. for høy klokk? Eller at kortet ikke takler å være et XT PE kort? Har prøvd med sapphire, his, asus, ati og powercolor (har selv powercolor x800pro vivo) bioser, men har vert så og si de samme problemene. Prøvde med Atitool for å scanne etter artifacts, men fikk ikke noe artifacts. Har ingen problemer med kortet ute i windows.

Det kan være at noen av pipelinene du aktiverte når du flashet er defekte. Prøv å flash tilbake til 12 pipelines og se om du fortsatt får problemer i spill. Merk at du må bruke Gigabyte Flash Utility til dette, flashROM fungerer ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...