Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

G3 konserten var phed, ja! Traff Satriani på free record shop, og var borte og sa hallo. :) Han var.. ja.. liten. :p

 

 

Awake er god, men langt fra den beste. Høyr igjennom Images And Words og Scenes From A Memory et par ganger, du. ;)

Hmm. syrlig kommentar. Tror jeg er den stolte eier av samtlige offisielle utgivelser til DT + et par bootlegs. :no:

 

I mine øyne er Awake det beste albumet! NUFF SAID!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trur eg såg deg når du gikk inn, GTS. Satt ganske lang framme, sant?

Satt på 6. rad, venstre del.

 

Selvom lyden var ganske dårlig, så var det joj en kongekonsert. utroli å kunne se tre så ekstremt dyktige gitarister sammen! Håper også at Vi tar seg bryet med å komme til Oslo når han trolig skal turnere for den nye plata som er under innspilling.

Lenke til kommentar

Da var det deg. Satt omtrent rett bak deg på rad 10. :)

 

LarsP: Beklager så meget. :p

 

GTS: Må kjøpe inn ein del Vai no etter konserten. Er faen meg frelst her eg sitter. :p Har Passion & Warfare og Sex & Religion. Formeiningar om kva eg bør handle? Alien Love Secrets er allerede i handlekurven. :)

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Steve Vai.. ;)

vet ikke om hvordan du mente det med det der, men bare så det er sagt,

Steve Vai spilte lead gitar på Whitesnake's Slip Of The Tongue.

Jeg vil allikevel ikek anbefale det albumet om det er skikkelig Vai du er ute etter.

 

litt info;

Vai vært medlem av Frank Zappa band, David Lee Roth, Whitesnake og Alcatrazz.

Skikkelig kar med andre ord :p

Lenke til kommentar
Yngwie Malmsteen var også med i Alcatrazz, ihvertfall på den første skiva.

 

 

mvh

Pantera

Stemmer.

Yngwie var med, men fikk muligheten til å lage en soloplate med instrumental rock. Yngwie trakk seg dermed ut av bandet, og Steve Vai ble hentet inn som en erstatter.

 

vet at "Jet to Jet" er tilgjengelig som video-opptak på diverse fildelingsprogrammer, og det er moro å se Steve Vai spille gitardelene som Yngwie lagde. Du kan tydelig se at arpeggioene og sweep-pickingen ikke er Vai sin normale spillestil.

Lenke til kommentar
Satt på 6. rad, venstre del.

Hoho, da vinner jeg. Satt på rad 3, litt til venstre for midten. :p Så så vidt Fripp når han satt bak der og klunket. Eller kanskje du (GTS) vant siden du fikk signert Ibanezen din!

 

Men enig i at lyden ikke var noe å hoppe i taket for. Trodde det hadd noe med at jeg satt så langt framme, men tydligvis ikke.

Lenke til kommentar
Hmm. syrlig kommentar. Tror jeg er den stolte eier av samtlige offisielle utgivelser til DT + et par bootlegs.  :no:

 

I mine øyne er Awake det beste albumet! NUFF SAID!

I mine øyne er Awake bra men holder en knapp på Images & Words.

Images & Words er konge. Jeg kjøpte den for en uke siden :love:

Lenke til kommentar
Images & Words er konge. Jeg kjøpte den for en uke siden :love:

Spesielt "Pull Me Under" er nok en av mine "all time fave's" uansett artist/låt/sjanger. Introen er helt rå med det enkle gitariffet fulgt av dundrende trommer og en lett drømmende synth på toppen. Skikkelig digg når den spilles høyt på et bra anlegg. :thumbup:

Men hele albumet er en solid dose musikk, ikke bare teknisk briljering men gode og interessante låter, fra det mest intense til det mest rolige som den utrolig vakre låten "Wait for Sleep". Eneste jeg har å utsette på dette albumet er at skarptromme lyden ofte høres litt "syntetisk" og rar ut. :shrug:

 

Nei, få med Petrucci på G3, neste gang. Det må være drømme G3'n min. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...