Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er jeg klar for å prøve å sette inn skjermkort nr 2 (8800GS) i maskinen(Windows XP) der jeg har et 8800GTS 320mb.

 

Har lest guider og hvis jeg har forstått det korrekt, så må jeg innstalere Cuda 2.0 på maskinen. Folder idag uten å ha denne innstalert, men har siste driver fra nvida (datert 26.07.08). Er dette den samme? Eller er Cuda spesielt for multi GPU?

 

Ser også i guiden at når en setter inn kort 2, så skal en avbryte når windows vil innstalere driver. Uten at det er forklart noe mere. Kortet vil vel ikke virke uten??

Lenke til kommentar

Hvis du har foldet med nVidia har du allerede Cuda driverne og programmene. Cuda driverne erstatter altså normale nVidiadrivere for Geforce. De gjelder både for single og multiGPU.

 

At du skal avbryte Windows forslag til installasjon er vel nettopp fordi de er installert allerede. Dette virker litt annerledes enn det jeg tidligere husker fra ATI-kortene, da måtte det installeres to sett drivere og det vistes som to sett GPU pr GPU-kort i enhetsbehandlinga. .

 

Men om det virkelig trengs to installsjoner fordi det er to GPU-kort må jo de som folder med to svare på, jeg tror ikke det.

 

EDIT Om noen leser dette nå, jo det trengs installasjon for hvert kort, noe som er forklart etter dette. Det er greit å avbryte windows eget forsøk. For hvert nytt kort du setter inn setter du bare igang setup.exe fila for Cuda versjonen du velger. Min erfaring er at første kort bør være i øvre Pci-ex slot, installer dem i tur og orden nedover.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Det var rart. Da har det kanskje skjedd en endring. Jeg trodde Cuda var obligatorisk, de ligger neppe på den CDen. Den vanlige anbefalingen er jo at man skal hente drivere fra nVidia og ATI. Da tror jeg du må vente på svar fra Theo eller andre som er sikrere.

 

Har du en mappe for Cuda på C (eller i systemet)? Tror de fleste av oss bruker 174.55 på XP32bit.

 

Ser at 177.79 hos Evga for XP32bit er på 38,7 MB. Cuda 2.0 er en ca dobbelt så stor pakke, så det er merkelig om du kan folde effektivt uten Cudaprogrammene?? :dontgetit:

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Vil det slette pågående WU, eller bare dem som ligger i køen? I så fall venter jeg til den jeg jobber med nå er ferdig...

 

Jeg ville soppet prosessen og startet den igjenn med -oneunit parameteren. Da henter den ikke ned ny wu når den er ferdig. På den måten kaster du ikke bort prosjekttid ved at FaH må vente til deadline med å sende denne WUen til en annen klient.

Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte er bruk IE instillinger fjernet fra versjon 6.20?

Dette gjør at jeg ikke får brukt på jobb lengre... kun når jeg brukte disse på versjon 5.04 at jeg får kontakt med serverne....

Så jeg får bruke 5.04 til det er helt stopp... men sliter med leveringer der nå... veldig mye 503, også ender det opp i bare tilkoblingsfeil til slutt :(

 

Jeg har også gått ned kraftig på hjemmefronten... ene fordi smpen min feiler etter 3-4 wus og gir beskjed om alvorlig feil som har noe med cpun å gjøre... så installerer den på nytt og den fungerer. Så har godt over til 6.20 på den...

Gamer maskina har vært mye av... grunnen er at det har vært godt å varmt i sommer og har ikke trengt noe ekstra oppvarming, denne er oppe å går nå som det er litt kjøligere ut...

men kunne tenkt meg å få tatt i bruk begge skjermkorta snat....

Samt må jeg ha en ny cpu.. får bare 140 iter/s eller hva det står :p

 

ellers vil jeg nok få mer når jeg får flytta på meg, er ikke på investeringsplaner akurat for tiden, grunnen er at jeg begynner i ny jobb 15 september og foreløpig må reise 5 timer med tog hver dag :/

Men når det blir ny leilgheit så er jeg tilbake =D

og da med nytt ustyr etter hvert... får gode priser der jeg skal jobbe =D

 

har ett lite spørsmål til eliten på toppen....

hva har dere i strømregning? (altså er dere nord-trøndere har dere Norges dyreste strøm, som var rundt 30% høyere enn østlandet i sommer, og for to år siden var strømprisen på godt over 1 krone KWtimer + nettleie, noe som også er dyrer her i nord, fordi at en by her er vist ikke tettbygd strøk :S)

Og hva har dere til ustyr dere folder med?

og hva bruker dere på utstyr sånn ca i året?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Aner ikke, tør ikke beregne nøyaktig! Men som nevnt tidligere, huset må jo varmes opp. :grin:

 

Men PS jeg har jo kjøpt mye billig på qxl. Mye av det dyre utstyret man har raidsystemer, eksterne disker, grafikkort til billedbehandling har man ikke mye nytte av til folding. Men Quad-CPUer og godt minne er jo nyttig også til folding. Og nye nVidia GPU hadde jeg ikke trodd jeg skulle kjøpe noen gang, men nå ble jeg jo nødt. 4 stk XFX 8800GS gir mest poeng nå hos meg.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Strømregninga blir ikke så dyr her i gården heller, (tror jeg). Jeg føler at jeg bruker lite strøm generelt, og PC'n erstatter varmeovnen det aller meste av tida.

Siden varme har lav energikvalitet så er det jo like greit å bruke strømmen som går til oppvarming til noe nyttig først.

 

Ikke det at jeg ligger høyest på foldingstatistikken heller, men etter hvert som jeg føler jeg har råd til det så skal diverse hardware oppgraderes og føyes til.

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar
Aner ikke, tør ikke beregne nøyaktig! Men som nevnt tidligere, huset må jo varmes opp. :grin:

 

Men PS jeg har jo kjøpt mye billig på qxl. Mye av det dyre utstyret man har raidsystemer, eksterne disker, grafikkort til billedbehandling har man ikke mye nytte av til folding. Men Quad-CPUer og godt minne er jo nyttig også til folding. Og nye nVidia GPU hadde jeg ikke trodd jeg skulle kjøpe noen gang, men nå ble jeg jo nødt. 4 stk XFX 8800GS gir mest poeng nå hos meg.

Nå kommer det an litt på hvor du bor, og hvordan...

Jeg selv bor i Nord-Trøndelag og får servert norges desidert dyreste strøm :p

jeg bor i lita leilighet for meg selv, og bruker pcen til å varme opp på sene høstkvelder/vinterkvelder...

Selv om strømmen er bilig om sommeren, syns jeg ikke det er så fornuftig å la det stå på døgnet rundt når det nærmer seg 30grader ute og biltema termomteteret viser godt over 50 i solveggen og tol slike i vindusposten -- :p

 

Noen som vet hvorfor bruk av ie instillinger er tatt bort i 6.xx klienten?

Og om hvor lenge det er mulig å bruke 5.xx kleinten?

 

gleder meg til å få bytta ut en sliten Intel Pentium Dual Core e2180 @ 3,3GHz, denne får jeg bare 300-400ppd for, mens jeg testa ut en e8500 på jobb og får godt over 1000ppd på hver kjerne =D

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor bruk av ie instillinger er tatt bort i 6.xx klienten?

Og om hvor lenge det er mulig å bruke 5.xx kleinten?

Strømmen er vel kanskje ikke dyrest her jeg bor, men vi har ikke hatt det så sommervarmt (kun få dager i år) så varmen har ikke vært noe stort problem. Men jeg putter ikke flere GPUer inn i en en boks, det tror jeg kan bli et lokalt problem.

 

Skjønner ikke hvorfor du trenger IE-innstillinger? Har laptopen stående på jobb uten noen IE-innstillinger.

 

Har ikke hørt noe om at 5.03 og 5.04 skal ut. Er vel dumt å fjerne dem når de fungerer bra. De vil vel virke til de forandrer på noe grunnleggende i de nye programmene.

Lenke til kommentar

brg:

Last ned console versjonen, pakk de ut i hver sin katalog som du evt. kaller GPU1 og GPU2. Konfigurer dem og start dem opp med parameteren for hvilken GPU dem skal folde på. Anbefaler å lese FAQ på sidene deres samt manual.

 

eg spesifiserte -gpu 2 på den klienten eg installerte sist.

da gikk alt normalt. 1000ppd pr stk.

Dette anntyder at du folder med totalt 3 GPUer? Stemmer det?

 

Har du installert GUI klient?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
brg:

Last ned console versjonen, pakk de ut i hver sin katalog som du evt. kaller GPU1 og GPU2. Konfigurer dem og start dem opp med parameteren for hvilken GPU dem skal folde på. Anbefaler å lese FAQ på sidene deres samt manual.

 

Jada, har lest veiledningen, slik jeg skrev. Men spørsmålet som jeg fremdeles sitter igjen med er:

Det står at når en setter inn kort nr 2, så skal en avbryte når windows spør etter drivere til kortet uten å forklare nærmere. Normal sett skal da dette bli stående som en ukjent enhet i Windows og ikke virke i det hele tatt.

 

Når det gjelder Cuda, så konkluderer jeg med, at den nå automatisk følger med driver pakkene fra nvida.

 

Resten av veilediningen var lett forståelig og jeg kommer til å teste ut systray versjonen denne gang, med mindre det er gode argumenter for å holde seg til console versjonen.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Theo spør om du folder på tre kort. Fordi du oppgir så lav PPD som 1000. Jeg regner med at det er 8800GS og 8800GTS du tidligere nevnte du folder med, og da er 1000PPD pr kort altfor lite. Vi får normalt 4000-4900 PPD ut av 8800GS (og GTS skal være noe raskere). Derfor antar vi at noe er feil.

 

Jeg ville kuttet ut EVGA driverne satt inn 174.55 (se ovenfor eller i FAQ), og først fått det ene kortet til å kjøre skikkelig. Theo har gitt flere anvisninger tidligere i tråden. Hos oss dropper også PPD når vi kjøre SMP og andre programmer i tillegg, men helt ned til 1000 er for lavt. Nå sitter jeg ved to maskiner Q6600 hvor den ene gir 4065 på 8800GS og 1394 på SMP og den andre 4320 PPD på 8800GS og 1422 på SMP (denne kan nærme seg 6000 i sum når jeg unngår p 2665 på SMP). Og dette er med minimal klokking.

 

Du burde altså i sum få ut minimum 8000 PPD hvis du har en dualcore CPU (selv med eldre Pentiumer kan disse kortene fint levere 5000PPD hver for seg med litt justeringer).

 

Oj, det skulle jeg ikke skrevet. Jeg tenkte som så siden 8800GTS er noe sprekere så skulle man kunne få ut et snitt på ca 5000, men så sjekket jeg den som har gått stabilt noen uker nå på 4600 (og litt over 4900), nå har den plutselig en dropp til ca 3450 PPD, nye overraskelser! Men Ok et snitt på 4000 burde være greit.

 

EDIT 8800GTS sprekere enn 8800GS....nix iallfall ikke hos meg. Det EVGA 8800GTS kortet jeg fikk tak i kan iallfall ikke måle seg med mine 8800 GS kort som jevnt ligger på 4400-4700 PPD, mens jeg må være fornøyd med 3500PPD på det 8800GTS kortet.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Jada, har lest veiledningen, slik jeg skrev. Men spørsmålet som jeg fremdeles sitter igjen med er:

Det står at når en setter inn kort nr 2, så skal en avbryte når windows spør etter drivere til kortet uten å forklare nærmere. Normal sett skal da dette bli stående som en ukjent enhet i Windows og ikke virke i det hele tatt.

Poenget er at man avbryter Windows sin installasjon av driver og så starter installasjon av nye drivere f.eks. lastet ned fra http://www.nvidia.com/object/cuda_get.html. Du kan da velge å installere for alle kortene som dukker opp evnt. hoppe over det som står i maskinen fra før. Og under Settings for Display Properties utvides Windows til de nye displayene slik at disse finnes igjen i f.eks. Riva Tuner.

Endret av Billy_Pilgrim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...