Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Låser de ikke til kjerner, har satt den til 100% bruk. Hvis jeg da setter GPU til å bruke 100% i tilleg (og med høyere prioritet), vil SMP i praksis få 3 kjerner. Da går effektiv PPD rett ned i dass i Windows/C2Q. Jeg tror det er fordi den forventer at den fjerde kjernen skal jobbe, noe den ikke gjør. TSP er traveling salesman problem (http://bob.myisland.as/tsp/). Tenkte det ville være bra hvis de fant en mer plassbesparende måte å legge kretser, slik at kretskort blir fysisk mindre. Har bare kiket litt på denne og sett på ting jeg syntes så bra ut. Tror det bare blir på denne PC-en jeg gir vekk litt annen CPU-kraft, ikke på de andre PC-ene. Liker lagånden på dette laget, det holder meg her. Har kjøpt NOD32 frem til 2009, og har vært virus-fri og sånt i mange år. Er veldig fornøyd med det programmet utenom med SMP.

 

Kan forresten anbefale folket å kjøpe slike. Da kan man ta ibruk gamle strømforsyninger og kjøre de sammen med andre for å drifte strømkrevende foldemaskiner. Har også bestilt molex til P4, og en kabel for 20-24 ATX. Nå kjører en 110W-strømforsyningen serveren som både har P4 og 24-port. Dette sparer både penger og miljø. :thumbup:

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble litt borte pga en valp som finner stadig nye kabler å kutte. Tok hele telefonlinja. Merkelig at han har latt åpne datamaskiner være, men han tok en bunt med PS2 og skjermkabel en gang.

 

Hva hvis du setter SMP på ca 80% da har maskina kapasitet til å begynne med andre ting når du vil, og har du fordelt minnet eller lar du bare alle programmer forsyne seg grådig? Her jeg sitter har jeg nå to Q6600 i drift med hver sin 8800GS og PPD svinger mellom 5100 og 6000 avhengig av hvilke prosjektkombinasjoner som kommer. Stort sett går det 2665 på SMPen og da er selvfølgelig produksjonen på det lavest. Da snakker jeg om FahMon prod i øyeblikket, ikke effektiv.

 

Gpu ville alene på de maskinene gitt 4000 - 4400 max (uten overklokking på dem, noe som krever mer kjøling), så fra 1300 - 2000 i tillegg på SMP er akseptabelt når summen normalt svinger mellom 5400 og 5700. Og da viser Windows oppgavebehandling 10-15 % ledig kapasitet på CPU.

 

For sikkerhetsskyld, du sier at du ikke låser til kjerne. Men i GPUconfig må du krysse for å slå av låsing til kjerne. (6.20)

 

Er det forresten den 3870 GPUen du mener, den krever selvfølgelig mer CPU, hadde ca 4000 PPD (svingte litt over og litt under 2000 på GPU og CPU, lavest med p2665 på SMP (13-1400).

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke har fulgt så mye med på GPU fronten da jeg primært kjører linux hjemme. Er det noe stort poeng å putte fete skjermkort i en PC man har tenkt å kjøre linux på? Jeg trodde folding på gpu fortsatt var avhengig av proprietære drivere som ikke nødvendigvis funker like greit under linux. Eller har jeg missforstått? I så tilfelle så kan det hende det står litt ny hardware på handlelista snart.

 

er det forresten noen som har sett noe om folding på solaris?

 

 

Edit: rota litt rundt i faq'en og fant et intresant punkt til diskusjonen "hva er det noe vits å folde på?" "A Pentium 3 450 MHz or newer equivalent computer (with SSE) is able to complete work units before they expire." Så hvis man har en eldgammel maskin som står og leker NAT/Firewall og dermed står på hele døgnet; kjør i gang FaH! Min filosofi er at hvis en maskin allikevel står på, og kan rekke å fullføre innen for fristen med den oppetiden den har, så er det ikke noe i veien for at den skal kjøre FaH.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke slik at jeg er er intressert i å bruke penger på nytt skjermkort som er totalt overkill for det jeg bruker de fleste maskiner til hjemme, bare for å kunne kjøre ett eller annet Distributed Computing-prosjekt. Det jeg lurte på var selvsagt om det var noe poeng å kjøpe et middels økonomikort av de som kan kjøre GPU hvis man allikevel skan kjøre linux som OS. Grunne til at jeg luftet spørsmålet var at brg nevner 2x8800GT og linux i samme post. Noe jeg så for meg at bare kunne føre til frustrasjon.

Lenke til kommentar

FAH kan kjøre GPU2 i Wine, det gir litt overhead så jeg ville ikke kjøpt skjermkort for å kjøre Linux folding nei. Fullstendig enig med Xell og hadde jeg ikke vært opptatt med hodebry på jobb i hele går ville jeg kommentert det selv.

 

GPU2 folding er sålangt ment for Windows plattform.

 

EDIT:

Til deg som lurte på ny PSU. Netshop har knalltilbud på Mist 500W denne uka.

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...nyhetsmail.aspx

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nå er det jo ikke slik at jeg er er intressert i å bruke penger på nytt skjermkort som er totalt overkill for det jeg bruker de fleste maskiner til hjemme, bare for å kunne kjøre ett eller annet Distributed Computing-prosjekt. Det jeg lurte på var selvsagt om det var noe poeng å kjøpe et middels økonomikort av de som kan kjøre GPU hvis man allikevel skan kjøre linux som OS. Grunne til at jeg luftet spørsmålet var at brg nevner 2x8800GT og linux i samme post. Noe jeg så for meg at bare kunne føre til frustrasjon.

 

Mener jeg så en post inne på folding forumer der en Linux bruker påstod at han kjørte folding på 3 skjemkort . Så jeg tror det går ann.

Fant en tråd om det nå : http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=52...2ca850cde04d3fd

 

Har bestilt 3 8800GS kort idag. 1 håper jeg å få inn i en Dell maskin og 2 skal erstatte mitt 8800GTS 320 mb kort.

Lekemaskin får stå litt på vent, ettersom jeg kjøpte meg en Pioneer LX5090 plasma idag :dribble:

 

Edit: Link

Endret av brg
Lenke til kommentar

Fruktkake

Er det forresten den 3870 GPUen du mener, den krever selvfølgelig mer CPU, hadde ca 4000 PPD (svingte litt over og litt under 2000 på GPU og CPU, lavest med p2665 på SMP (13-1400).

Nå har jeg noe lignende som deg. De to Q6600 og 8800GS ser ut til å produsere jevnt og trutt på 5500-5600 PPD nå. Men siden jeg fikk det 3870-kortet tilovers ville jeg prøve det sammen med Q9300 og XP-64bit. 6.20 grafisk versjon fikk ikke amdcalrt.dll på plass, men konsollversjone var grei og lot seg starte. 17-1800 PPD før jeg starta SMPen og det er jo mindre enn den produserte på topp på den andre, i tillegg ble det skikkelig tregt da jeg starta SMPen, nå produserer de tilsammen ca 2600 PPD, da er jo langt unna de 4000 jeg hadde på den andre maskina..merkelig.

 

Men allkevel er det jo litt mer enn de klarer hver for seg på den så det får kjøre.

 

Hvorfor det blir så store forsjeller på ganske like maskiner aner jeg ikke. Når GPU-clienten går for fullt alene bruker den ca 25% jevnt, selv om jeg setter SMPen på 75 og slår av CPUlock faller begge ganske kraftig. Det kan ikke bare være at nVidia-kortet er mer effektivt og ikke så avhengig av CPU. Det er altså ikke forskjellen på nVidia og Ati kortet jeg stusser på, men at Ati-kortet gir så forskjellige resultater på ganske like maskiner.

Lenke til kommentar

PPD-en på 4870-en min har økt ganske kraftig i det siste. Med de nye prosjektene 4742-4247 som nylig har kommet har jeg i overkant av 4000 PPD, mens de gamle prosjektene hadde fra 2000-2500. De nye prosjektene skulle også være mindre CPU-krevende, men min bruker fortsatt 100% av en kjerne. I følge denne tråden på folding forum skal grunnen være større molekyler som betyr bedre utnyttelse av steamprosessorene.

Lenke til kommentar

@Theo343

 

Fikk den nye strømforsyningen i dag, stressa litt med å få på plass alle ledningene (er trangt i kabinettet) og stripset litt og gjorde det pent. Så skulle jeg til å sette i 8800gs-kortet, for så og oppdage at det er for stort :!:

Kjøleløsningen til prosessoren er i veien for litt av kjøleribbene på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Det var Gainward ja, men kjøleløsningen i Dell-kabinettet mitt er relativt stor. I tillegg er PCI-porten plassert slik at det blir klinsj :p

 

Får vel vente til neste lønning og så kjøpe nytt kabinett. Rart hvordan ting utvikler seg, fra billig skjermkort til ny strømforsyning, og nå helt nytt kabinett(blir vel sannsynlig ny CPU og hovedkort også)

 

:)

 

Edit: Her er hva jeg startet med...

Endret av oldboy
Lenke til kommentar

Hva med å bytte CPU kjøleren om den er urimlig stor? Hva slags CPU hadde du igjen, mistenker P4 Prescott som krever mye kjøling.

 

EDIT:

Jepps det er Prescott CPU du har så da er det ikke videre lurt å bytte til slankere CPU kjøler. Men vil nytt kabinett hjelpe deg? Det er jo plasseringer på hovedkortet som begrenser deg når du snakker om kjølere og slotter?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men vil nytt kabinett hjelpe deg? Det er jo plasseringer på hovedkortet som begrenser deg når du snakker om kjølere og slotter?

 

Det vil nok ikke det nei, her må det nok et nytt hovedkort til... Og da kan jeg like så godt kjøpe ny CPU, eneste jeg lurer på er om minnet jeg har nå vil fungere på et nytt hovedkort. Det er 4GB DDR2 (PC2-5300). Er det slik at hovedkort støtter minne med lavere frekvenser enn maks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...