Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen andre som har merket at PC-en generelt går tregere med ATI-klienten i det siste? Trodde det bare var Nvidia som hadde dette problemet.

Hm, nei. Med Nvidiaklienten hadde jeg en forferdelig videolag og PC-en virket generelt tregere, men da jeg byttet til ATI hadde jeg ingen av de problemene. ATI-klienten fungerer faktisk så utmerket at jeg kan spille uten å måtte pause den, og uten å merke noen forksjell i ytelse. Hvis jeg skulle finne på å spille med Nividiaklienten på i bakgrunnen fikk jeg elendige framerates.

 

Og nå som ATI begynner å ta innpå i forhold til PPD (som jeg skrev litt lenger opp på siden) begynner det å se ganske så bra ut for GPU-folding med ATI.

Lenke til kommentar

Hvis man har en "nyere" LCD-skjerm har de nesten alltid flere innganger. Da er det bare å koble flere utganger til samme skjerm. Men jeg er enig med eXa, hvorfor må man ha en skjerm koblet til? veldig dumt når folk har mulighet til å jhøre flere skjermkort enn de egentlig trenger, for å støtte saken, men så kan de ikke gjøre dette fordi de ikke har plass til alle skjermene.

Lenke til kommentar
Er det noen som har vært borti VGA dummy plugg. Og evt. hvor man får tak i slikt.

Ser at noen på FAH forumet refererer til en slik for å kunne folde på grafikk kort som ikke er koblet til skjerm.

 

Gjør det selv

 

:!:

 

Eh, tror det blir hakket over mitt kunskapsnivå. Kan bygge maskiner, men lage deler tror jeg at jeg ikke tør prøve meg på, selv om bruksanvisningen var grei.

 

Maskinen skal forøvrig i første omgang være tilkoblet en gammel vga skjerm med kun en inngang.

Lenke til kommentar
Hjelper lite med mange innganger på skjermen når man ikke vil, eller ikke har plass til flere maskiner under skrivebordet på datarommet ;)

Nå var i utgangspunktet problemstillingen at man har maskiner med flere skjermkort/utganger enn man har skjermer og at av en eller annen grunn så må det være koblet en skjerm til for å få kjørt GPU klienten. Så har man en nyere LCD så trenger man ikke lage en dummykontakt, man trenger bare kjøpe en billig skjermkabel.

Lenke til kommentar
PPD-en på 4870-en min har økt ganske kraftig i det siste. Med de nye prosjektene 4742-4247 som nylig har kommet har jeg i overkant av 4000 PPD, mens de gamle prosjektene hadde fra 2000-2500. De nye prosjektene skulle også være mindre CPU-krevende, men min bruker fortsatt 100% av en kjerne. I følge denne tråden på folding forum skal grunnen være større molekyler som betyr bedre utnyttelse av steamprosessorene.
Godt å høre at de endelig har releaset disse nye WUene, vi har venter på de forholdsvis lenge nå.
Lenke til kommentar
PPD-en på 4870-en min har økt ganske kraftig i det siste. Med de nye prosjektene 4742-4247 som nylig har kommet har jeg i overkant av 4000 PPD, mens de gamle prosjektene hadde fra 2000-2500. De nye prosjektene skulle også være mindre CPU-krevende, men min bruker fortsatt 100% av en kjerne. I følge denne tråden på folding forum skal grunnen være større molekyler som betyr bedre utnyttelse av steamprosessorene.
Godt å høre at de endelig har releaset disse nye WUene, vi har venter på de forholdsvis lenge nå.

 

Gikk fra 1300 til 1997,77 på mitt 3870X2 :D

Lenke til kommentar

Ser at hardware.no har 345K poeng siste 24 timer, det er jo en ganske god økning fra begynnelsen av august som lå på 250K. Flere aktive og så virker det som mange på topp-20 lista har økt poengene sine mye i det siste.

 

Har forresten kjøpt noen 82-ohms motstander for å lage dummypugger. Får se om det virker da...

Endret av Billy_Pilgrim
Lenke til kommentar

Etter å ha lest Theo343's glimrende post om multi GPU folding, så har jeg skjønt at det er noe som kalles shaderproc. Har forstått at de forskellige kortene har forskellig antall av disse.

Skjønner ikke helt hva det betyr, og finner skjeldent noe om det i specs på de forskellige kortene. Så finnes det en liste noen plass over nvidas forskellige kort med antall SP.

Lenke til kommentar

[quote name='kjellms' date='07/08-2008

Jeg installerte en 8800GS nå .....med Pentium enkelkjerne. Den tar litt over 50% av CPUen og holder ca 4600PPD, men stopper noen ganger uten feilmeldinger i loggen. Når Foldinga stopper gir det ikke blåskjerm og automatisk omstart er slått av.

 

Seinere begynte den å gi blåskjerm, installerte TinyXP og samme problemet fortsatte, men så tok jeg meg sammen og prøvde annet minne, nå går den helt stabilt vanligvis på 4600 PPD last frame på FahMon.

 

Det ble ingen fartsforskjell fra gammelt XP til TinyXP. det ble ingen fartsforskjell da dualchannelminnet ble tatt ut og erstattet med en enkeltbrikke (effektiv fart går jo selvfølgelig opp siden den nå ikke stopper). Det ble heller ingen fartsforskjell da jeg slo av Hyperthreading (3,6GHz Pentium).

 

Tips: Ta blåskjermen med IRQ_eql osv alvorlig selv om meldinga også gir bla bla om drivere og annet hardware. Ofte er det rett og slett minnet som trøbler.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest Theo343's glimrende post om multi GPU folding, så har jeg skjønt at det er noe som kalles shaderproc. Har forstått at de forskellige kortene har forskellig antall av disse.

Skjønner ikke helt hva det betyr, og finner skjeldent noe om det i specs på de forskellige kortene. Så finnes det en liste noen plass over nvidas forskellige kort med antall SP.

Denne kan kanskje gi deg en oversikt. Det er ikke alltid den er tilgjengelig dog, prøv ved forskjellige tider.

ftp://legoman666.dyndns.org:47024/scores_nvidia.zip

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...