Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mulig det har blitt besvart før, men hva skjer med poengsummen din Billy Pilgrim? Har du en liten cluster stående og gå i kjelleren eller noe? :o

Ingen kjeller nei, men kontor og bod. Tilførsel av frisk luft og flytting av varmluft er den største utfordringen. Maskinpark, kanalvifter og aircondition på sommeren vises på strømregningen dessverre. Får finne på noe lurt neste sommer siden sikringen på kursen gikk et par ganger :-)

 

Legger forresten ved en kopi av en artikkel i siste Teknisk Ukeblad. En liten forklaring på proteinmolekyler og hva som skjer. På nynorsk (ikke engelsk).

img071.pdf

Lenke til kommentar

På tide at jeg prøver igjen nå..

 

Har fremdeles problemer med å få Vista x64 til å like å koble til server, så jeg spør litt her, som vanlig :)

 

Har installert siste cuda-driver, 177.84, og har et 8800GTX, som skal levere et par poeng per dag. Jeg har også en E6600 som skal overklokkes mer og mer utover vinteren fordi det blir pissekaldt på hybelen.. Hvorfor ikke ha fornuftig oppvarming..?

 

Kjører gpu-klienten nå, consoll, men finner ingen dedikert til x64, så jeg kjører 32bits. Denne starter fint, men den får ikke koblet seg til server. Har tillatt programmet i windows firewall, så det er ikke den som stopper. Den sier at den ikke får kontakt med work server. Jeg huket av på tillatt avanserte pakker, og tillot også store pakker, -big. Blir dette feil?

 

EDIT: CPU-klient er nå oppe og kjøre, har satt den på 95 % foreløpig, for å se hva som skjer med støynivå og slikt når temperaturen i vannkjølingen blir stabil. Har får en P4597 nå. GPU-klienten greide plutselig å laste ned en WU, men så fikk den en feil etter å ha godkjent signaturen på pakken. Noen tips? Har flyttet FAH-mappen til en annen partisjon, for å se om det er Vista og UAC som tuller.

 

EDIT2: Jada - da er gpu igang også. Blir foreløpig bare en 8800GTX og E6600 fra min side her, mulig jeg får rekruttert med meg han jeg bor sammen med, med q9300 og etterhvert et nytt skjermkort. Kanskje dette vipper meg over på crossfire etterhvert...

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at vi har over 3-gangern på under et halvt år.

 

Jeg er fortsatt imponert over at vi har klart å holde på aktive brukere siden siste boost. Vi har ligget på ca 12% active users i hele sommer (normalt har mange falt fra på sommeren), og det er høyere enn gjennomsnittlig på prosjektet. Noen kan kanskje synes det høres lite ut emd 12%, men det skyldes nok en del nick-bytter og lag-bytter. Det er selvsagt også en del som prøver seg men som ikke får stabilt oppsett og ikke gidder å bruke mer tid på det etter 3 korrupte pakker med 20 poeng. Jeg tror faktisk denne tråden er med på å hjelpe til i den form at flere får hjelp til å løse problemer i startfasen.

 

De høye poengsummene vi oppnår kommer nok av at vi har svært magne betatestere i forhold til antall medlemmer.

Lenke til kommentar

Jeg kjører ikke beta her, mye å hente på det når man kjører én cpu klient og én gpu-klient?

 

Om det betyr at man må levere manuelle tilbakemeldinger blir det litt mye styr.. Liker å bidra uten å måtte bruke for mye tid på det..

 

EDIT: Noen som har testet å folde med to nVidia-kort på et Intel X38-basert hk? Har et Asus Formula Extreme, eller hva det het.. Pga vannkjøling blir det uaktuelt å bytte hk..

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Å være betatester betyr at du opplever mer problemer enn andre og må jobbe mer med foldingen for å få den til å gå stabilt over tid. Ingen manuelle tilbakemeldinger er påkrevd men det sees som en fordel at du melder problemer til foldingforum.org.

 

Man kan i tillegg være betatester på flere nivåer. De fleste er betatester på klient, man kan også være betatester på fahkjerner men det krever et høyere nivå av engasjement.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Legger forresten ved en kopi av en artikkel i siste Teknisk Ukeblad. En liten forklaring på proteinmolekyler og hva som skjer. På nynorsk (ikke engelsk).

 

*host*Gemini, ikke TU*host*

 

Tror jeg må gå til anskaffelse av et nytt grafikk-kort og muligens også en firekjerner for å holde tritt med folk her.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er altfor avansert å legge opp flere GPU konsoll klienter i hver sin katalog og starte de med parameteren -gpu0 eller -gpu1. Jeg synes det er så enkelt som det nesten kan få blitt.

 

- lag to kataloger GPU0 og GPU1

- pakk ut/kopier "GPU2 v6.20" konsoll klienten til hver av disse

- Kjør xxx.exe -configonly på hver katalog og gi de unik machineid.

- start hver av dem med en snarvei som har parameteren -gpu0 og -gpu1 ift. katalogen de startes fra.

 

Vips du folder på 2 skjermkort eller 2 gpuer. Skal du folde på 4 GPUer fortsetter du med GPU2 og GPU3 etc.

Hvis man ikke får til dette, unnskyld meg, så er det kanskje best at man holder seg til GUI klientene og til å folde på kun 1 enhet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ingen kjeller nei, men kontor og bod. Tilførsel av frisk luft og flytting av varmluft er den største utfordringen. Maskinpark, kanalvifter og aircondition på sommeren vises på strømregningen dessverre.

 

Hehe, I see. Har et par boder som vurderes, men har sett at samme ting kan bli problematisk siden den ene står i midten av leiligheten.

Hvor mye snakker vi i form av maskiner? Ser du ligger på over 20 prosesser, men med den poengsummen må vi vel snakke om highend i hver eneste komponent?

Detaljer, konfigurasjonstips etc er interessant, fyr løs ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...