Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et litt pussig problem med SMP-klientene mine.
Nå er ikke jeg spesielt oppdatert på folding med "high-performance" klientene under Windows (vel.. kanskje ikke så oppdatert på folde-klientene generelt :p ), så det kan derfor være at jeg stiller et "dumt" spørsmål... men hvorfor kjører du 2 smp klienter på samme maskin (som det for meg ser ut til at du gjør) ?
Lenke til kommentar
Jeg har et litt pussig problem med SMP-klientene mine.
Nå er ikke jeg spesielt oppdatert på folding med "high-performance" klientene under Windows (vel.. kanskje ikke så oppdatert på folde-klientene generelt :p ), så det kan derfor være at jeg stiller et "dumt" spørsmål... men hvorfor kjører du 2 smp klienter på samme maskin (som det for meg ser ut til at du gjør) ?

 

Om eg ikkje tar heilt feil så kjører han 2 klienter fordi han har enten dual eller quad-core prosessor? Med SMP på min bærbare så står den på 100% bruk, men CPU overvåkninga seier 50% på begge kjernene.

Lenke til kommentar
Jeg har et litt pussig problem med SMP-klientene mine.
Nå er ikke jeg spesielt oppdatert på folding med "high-performance" klientene under Windows (vel.. kanskje ikke så oppdatert på folde-klientene generelt :p ), så det kan derfor være at jeg stiller et "dumt" spørsmål... men hvorfor kjører du 2 smp klienter på samme maskin (som det for meg ser ut til at du gjør) ?

Folk her på forumet har anbefalt å kjøre to SMP-klienter hvis man har quad core. Hvorfor er jeg ikke heeeeelt sikker på men jeg har et par ideer:

1. hvis det skulle skje noe med den ene klienten vil forhåpentligvis den andre funke. Dessuten kan enklient jobbe mens den andre sender resultater eller lignende.

2. Det gikk faktisk fortere for meg med to klienter enn med en. Med en klient brukte den i underkant av 20 minutter på et step, med to stykker brukte hver av dem rundt en halvtime (bortsett fra når de av en pussig grunn bruker en time i stedet.) Hvorfor har jeg ikke peiling på.

 

Ati klientene ligger nok fortsatt et stykke etter ja, men de kommer seg. Om jeg ikke leser feil har et lett klokket HD4850 nå gitt 3500PPD. (dette kan være snakk om 2 kort)

Det må nok ha vært to kort. Mitt lett klokkete 4870 klarer rundt 2500 PPD, og da sier det seg selv at et 4850 ikke kan klarer tusen mer.

Lenke til kommentar
..

Folk her på forumet har anbefalt å kjøre to SMP-klienter hvis man har quad core. Hvorfor er jeg ikke heeeeelt sikker på men jeg har et par ideer:

1. hvis det skulle skje noe med den ene klienten vil forhåpentligvis den andre funke. Dessuten kan enklient jobbe mens den andre sender resultater eller lignende.

2. Det gikk faktisk fortere for meg med to klienter enn med en. Med en klient brukte den i underkant av 20 minutter på et step, med to stykker brukte hver av dem rundt en halvtime (bortsett fra når de av en pussig grunn bruker en time i stedet.) Hvorfor har jeg ikke peiling på.

..

Nå er det vel ikke såvidt jeg husker noen som sterkt har anbefalt å kjøre to SMP-klienter. Men det har vært diskutert ja. Og særlig de som har god peiling på Linux kan nok gjøre det med suksess. Vi er nok flere som tenker at du prøver å presse maskina vel mye når du både kjører GPU og to SMPer. Du risikerer for det første deadlineproblemer, bør helst rekke preferred deadline og du risikerer at siden de to SMPene dras ut i tid så øker jo sjansen for trøbbel og at de annulleres. Kjører du først en GPU kan vi ikke anbefale noe annet enn at du kjører kun en SMP og da på Quad, eventuelt AMDs trippelcore.

 

Dernest, på det bildet du publiserte tidligere så vi jo ikke hvilke prosjekter det var, de varierer jo og enkelte klienter kan kjøre flere typer prosjekter. Veldig normal tid pr % (jeg regner med at det er det du mener med frames) er fra ca 10 min til 15 min på en Quad etter min erfaring med p 2665, p2653, p3064 og lignende. Når man så kjører de samme på litt mindre spreke dual-cores øker tiden til fra en ca 25 min opp til 40-50 min. Da begynner det å bli upraktisk lange kjøretider og mye kan skje med SMPer hvis maskinene ikke har stabile strømtilførsler og ellers er stabile. ;)

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Mist 600W fra Netshop.no med hentelager i Oslo(gratis frakt) er også meget god. Det samme med Corsair HX520. Du vil også klare deg lenge med Mist 500W Rev3 fra Netshop.no.

 

Dette er modulære kvalitets PSU'er hvor du kun bruker kablene du trenger og du vil kunne kjøre opptil 2-3 8800GS kort på dem, muligens med unntak av Mist 500w.

 

Med tanke på VX550 prisen ville jeg vurdert disse alternativene også. Selv Corsair TX750(dog ikke modulære kabler) får man til 795,- altså 100,- mer enn VX550. Men jeg ville nok valgt Mist fra Netshop om jeg bodde i nærheten av Oslo.

 

Men du er kanskje på utkikk etter noe ennå billigere og kommer ikke til å ha behov for en større PSU enn systemet trenger? Alle disse er gode alternativer, velg det som er mest praktisk for deg ift. butikk og pris.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Corsair VX550, som smirnoff foreslo.

Corsair HX520, ser desverre ut til å ha blitt utfaset :(

Mist 500W R3 eller litt billigere ikke modulær

Mist 600W

 

Men..

Corsair VX450 vil også holde fint til det du skal kjøre akkurat nå, men ønsker du å oppgradere skjermkort senere ville jeg nok gått et hakk opp. Jeg kjører dog Tagan480W på et 8800GT/E6750/4*1GB så VX450 burde holde bra til deg om du vil spare der du kan spare.

 

Billy:

Ser du rocket deg bra opp på lista i går ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Billy:

Ser du rocket deg bra opp på lista i går ;)

 

Gled inn på 1. etter noen dager med null poeng. Alt for Norge :-) Dro på ferie og hadde et par maskiner i gang men så gikk strømadapteret til ruteren i stykker. Ingen nye arbeidspakker, he-he. Men maskinparken begynner å stabilisere seg og ligger nå litt over 40K ppd.

 

Når det gjelder strømforsyning bruker jeg nå bare MIST. Utrolig greit å bare kople til nye kabler ved behov (spesielt PCI-E).

Lenke til kommentar

40K PPD når det har stabilisert seg er meget respektabelt Billy. Jeg har kun vært oppi 44K når alt fungerte optimalt, men jeg har nå sett meg nødt til å fjerne en del mindre systemer fra "folding farmen" og har begynt å sikte mer mot optimalisert folding hvor jeg får mest mulig ut av færre maskiner.

 

Holder nå på med å kjøpe inn både brukt og nye deler samt bruke gamle deler jeg har for å sette opp en dedikert FAH maskin.

QuadCPU * QuadGPU som skal folde 24/7. Eneste jeg mangler nå er å få hovedkortet og CPU i posten samt PSU. Alle komponenter vil være energieffektive og fokusert mot å gi mest mulig PPD per Watt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...