Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle slenge inn et lite motivasjonsbilde for dedikerte foldingmaskiner. Skal installere OS i dag, må ta litt av gangen pga tid og det å være småbarnsfar. Bildet er fra mobil og dermed ikke særlig god kvalitet.

post-38451-1223481154_thumb.jpg

Personlig synes jeg dette er en topp diskløsning for maskiner som ikke trenger stor plass eller veldig god IOytelse.

Det der så ganske dyrt ut. Jeg ville heller satt i en CD som startet automatisk, eventuelt med en liten minnepenn i slik at du ikke mister dataen ved strømbrudd.

 

http://reilly.homeip.net/folding/

Lenke til kommentar

Notfred sine CD og minnepinne løsninger har jeg vært klar over lenge. Dette er jo en mye tregere løsning samt at den ikke har GPU funksjonalitet.

 

EDIT:

Men for all del, jeg kjøpte selv 5stk 2GB minnepinner for å kjøre Notfred sin USB løsning, den er meget kjekk for CPU farmer man setter opp. Dog er NIC bootprom mot server nesten bedre om man har mange maskiner.

 

Nå som GPU2 har blitt fult kjørbar via Wine så håper jeg Notfred jobber med en løsning for dette. Da vil jeg vurdere hans løsning for mine maskiner via minnepinne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For de som folder på Nvidia kort er det ny versjon av FahCore_11. Den nye gir en brukbar økning i ppd.

 

Stop kilenten og slett FahCore_11 filen(e) og start kilenten på nytt. Den laster ned v 1.13 av FahCore_11 og fortsetter å jobbe fra siste sjekkpunkt.

 

Fikk følgende endring i PPD:

9800GTX+ Fra 5924,57 økte til 6582,86 :w00t:

9800GX2 Fra 5529,6/5456,84 begge økte til 6098,82 :thumbup:

 

For de som har max OC på kortene sine kan det bli nødvendig og klokke ned litt.

 

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=52&t=6182

 

Keep on Folding :yes:

Endret av brg
Lenke til kommentar
Notfred sine CD og minnepinne løsninger har jeg vært klar over lenge. Dette er jo en mye tregere løsning samt at den ikke har GPU funksjonalitet.

 

EDIT:

Men for all del, jeg kjøpte selv 5stk 2GB minnepinner for å kjøre Notfred sin USB løsning, den er meget kjekk for CPU farmer man setter opp. Dog er NIC bootprom mot server nesten bedre om man har mange maskiner.

 

Nå som GPU2 har blitt fult kjørbar via Wine så håper jeg Notfred jobber med en løsning for dette. Da vil jeg vurdere hans løsning for mine maskiner via minnepinne.

Det må da være raskere å starte opp noe dedikert til én ting fremfor masse andre tjenester som må startes opp i tilleg? Jeg fikk aldri til det med nettverksoppstart eller installering til USB. Jeg brant bare en CD til 1kr og i ettertid satt jeg inn en minnepenn jeg ikke brukte slik at jeg ikke tapte noe ved strømbrudd. :)

Lenke til kommentar

brg:

flere av mine kort ligger godt over 90C allerede, om de dør en stille død får de gjøre så ;)

 

Fruktkake:

Det må da være raskere å starte opp noe dedikert til én ting fremfor masse andre tjenester som må startes opp i tilleg

Jeg skjønte ikke helt den, det er jo det man sørger for ved alle dedikerte rigger. Men helt klart at Notfreds løsning er super til dedikerte CPU foldere, men jeg har ingen maskiner som kun folder på CPU lenger. Det er mulig jeg lager noen når miniITX støtter quads i større grad enn nå.

 

 

Xell:

Laget imponerer stort, vi har snart klatret ennå 3 plasser på kun kort tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
brg:

flere av mine kort ligger godt over 90C allerede, om de dør en stille død får de gjøre så ;)

 

90C tør jeg ikke. Har satt grensen min på max 80C (Greit å ha noe å gå på hvis det kommer nye project som krever litt ekstra av GPU). Det varmeste kortet er GX2 men, jeg klarer å holde den nede med viftekontroll. Kjører vifta på 90% og tempen holder stabilt 80C.

Lenke til kommentar
brg:

flere av mine kort ligger godt over 90C allerede, om de dør en stille død får de gjøre så ;

 

Jøss 90 hvordan klarer du å få dem så varme, mine ligger stort sett litt over og under 60, noen ganger oppimot 70.?

56C på 8800GS som nå går på 5316PPD

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Jøss 90 hvordan klarer du å få dem så varme, mine ligger stort sett litt over og under 60, noen ganger oppimot 70.?

56C på 8800GS som nå går på 5316PPD

 

Jada, mitt 8800GS ligger på 60C med 50% på vifta. GX2 er spesiell siden den har 2 GPU'er på 1 kort og dermed blir den veldig varm, men den gir jo 12000ppd da.

Lenke til kommentar

Når man har 3 kort over hverandre blir det øverste kortet mye varmere på 100% foldingload. Når de i tillegg ikke er duaslot med kjølere som blåser luften ut så blir de ennå litt varmere.

 

Kortene mine som ligger på rundt 90C er det øverste av 3 kort i 2 maskiner.

 

Disse er Asus Glaciator som ikke får luften ut av kabinettet direkte. En annen ulempe med Asus Glaciator er at man ikke kan styre vifta med rivatuner ol.

 

Andre vifter sørger for å få luften ut, men kabinettempen er ikke så ille gal, derimot blir kjølerne på øverste kortet meget varm.

 

"hvordan får du til" må man derimot forklare nærmere ;)

Ergo, stack 3*8800GT ovenpå hverandre og se hvor varme de blir.

 

 

EDIT:

As we speak ligger det varmeste kortet på ene tri-GFX maskinen på 89C ifølge Asus smartdoctor.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
brg:

flere av mine kort ligger godt over 90C allerede, om de dør en stille død får de gjøre så ;)

 

90C tør jeg ikke. Har satt grensen min på max 80C (Greit å ha noe å gå på hvis det kommer nye project som krever litt ekstra av GPU). Det varmeste kortet er GX2 men, jeg klarer å holde den nede med viftekontroll. Kjører vifta på 90% og tempen holder stabilt 80C.

 

Enig med deg, har selv et 8800gts og det er ikke glad i høye temperaturer.

Etter litt hell så fikk jeg tatt knekken på det inngrodde kaninredet som hadde ordnet seg plass i skjermkortet sitt viftesystem, sikkert pga det var så godt og varmt der.

Vips 10C mindre (52CIdle, 70-75C load).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...