Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er selvfølgelig bare jeg som opplever slikt. Klarte ikke å få et nVIDIA GF 8800GS til å kjøre folding på et XP 64bit og Quadsystem. Uansett hvilke drivere jeg prøvde, ga opp. Tok så ut et ATIkort (og avinnstallerte!) av en annen maskin og inn med 8800 GS. Cuda drivere OK, trodde jeg. 6.20 exefila etterlyste amdcalrt.dll, av alle ting! (som jeg hadde fjerna da den klarte å restaurerere tidligere mappe). Fjerna den. Måtte til slutt rydde bort alle midlertidige filer i Opera, tømme søppelboks, rydde reg for alt ATI. For de første gangene klarte den til og med å finne configurasjonene fra ati-installasjonene selv de var slettet. Lettere sjokksskadet kunne jeg jo bare prøve å rydde før nye installasjonsforsøk av 6.20. Nå kjører den på 4500PPD (p5504), skal vente litt før jeg starter SMPen igjen. Hadde en blåskjerm jeg ikke likte på en ellers stabil maskin. :hm: (Q6600@2,92 på Asus P5KPro Win XP pro32)

Lenke til kommentar

Sliter med å laste opp en pakke her. Noen som vet hva det kan være? Slenger med en logg.

 

[15:57:15] + Attempting to send results [August 24 15:57:15 UTC]

[15:57:15] Working on queue slot 03 [August 24 15:57:15 UTC]

[15:57:15] + Working ...

[15:57:16]

[15:57:16] *------------------------------*

[15:57:16] Folding@Home Double Gromacs Core C

[15:57:16] Version 1.00 (Thu Apr 24 19:12:09 PDT 2008)

[15:57:16]

[15:57:16] Preparing to commence simulation

[15:57:16] - Files status OK

[15:57:16] - Expanded 1205970 -> 3339373 (decompressed 276.9 percent)

[15:57:17]

[15:57:17] Project: 3855 (Run 138, Clone 2, Gen 8)

[15:57:17]

[15:57:17] Assembly optimizations on if available.

[15:57:17] Entering M.D.

[15:57:23] - Couldn't send HTTP request to server

[15:57:23] + Could not connect to Work Server (results)

[15:57:23] (171.64.122.78:8080)

[15:57:23] + Retrying using alternative port

[15:57:23] Will resume from checkpoint file

[15:57:26] Working on p3855_fkbprelative_complex

[15:57:26] Completed 0 out of 200000 steps (0%)

[15:57:27] Extra SSE2 boost OK

[15:57:30] Resuming from checkpoint

[15:57:30] Verified work/wudata_03.log

[15:57:30] Verified work/wudata_03.edr

[15:57:30] Verified work/wudata_03.xvg

[15:57:30] Verified work/wudata_03.trr

[15:57:30] Verified work/wudata_03.xtc

[15:57:30] Completed 144001 out of 200000 steps (72%)

[15:57:36] - Couldn't send HTTP request to server

[15:57:36] + Could not connect to Work Server (results)

[15:57:36] (171.64.122.78:80)

[15:57:36] - Error: Could not transmit unit 01 (completed August 22) to work server.

 

 

[15:57:36] + Attempting to send results [August 24 15:57:36 UTC]

[15:57:36] - Couldn't send HTTP request to server

[15:57:36] (Got status 503)

[15:57:36] + Could not connect to Work Server (results)

[15:57:36] (171.64.122.76:8080)

[15:57:36] + Retrying using alternative port

[15:57:37] - Couldn't send HTTP request to server

[15:57:37] (Got status 503)

[15:57:37] + Could not connect to Work Server (results)

[15:57:37] (171.64.122.76:80)

[15:57:37] Could not transmit unit 01 to Collection server; keeping in queue.

[16:27:31] Timer requesting checkpoint

[16:57:09] Completed 146000 out of 200000 steps (73%)

 

 

Lenke til kommentar
Bruker vanlig XP-brannmur, men finner ikke F@H i unntak der.

Ja, det pleier jo å gå bra, men har du ikke en annen gateway, router eller slikt? Men som sagt jeg vet jo ikke, det kan jo være trøbbel på den serveren clienten prøver å kontakte.

Forresten det kan jo også være AV- og typen SpyBot som blokkerer. NIS?

 

Kjellms:

Kjør StressCPU2 for å se om den er stabil nok til folding.

Takk for tipset, men den har jo foldet for fullt på SMP lenge og også med ATI 3870 uten driftsproblemer så den er nok god nok. Men jeg var så dum at jeg la inn en disk med Linux og den står først i bios (post) og vil alltid boote først hvis jeg ikke passer på. Får først fjerne den ekstradisken, eller avinstallere Linuxen. Litt tungvint fordi den formelt tydeligvis starter med GRUBen til Linux for å finne XP. Må altså enten kjøre nytt image eller reparere XP pga den ekstra disken med Linux.

 

Nei, det ser bra ut nå ca 4500 PPD selv etter at jeg har satt igang SMP sum ca 5700 PPD. Men jeg får prøve det om det skulle bli mer trøbbel.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg driter i CPU-folding, og bidrar med min CPU-kraft til andre prosjekter. Når jeg får flere GPU-er skal poengene til FaH være gode. Det er interresant at flere snuser på GPU-arbeid, nå er GPUGridpå nett. Selv bidrar jeg nå til Nutritious Rice for the World, Hydrogen@Home og TSP ville ikke ha meg. Grunen er at jeg egentlig ble lei av å sjekke at SMP-en kjører greit, starte services.msc, stoppe NOD32, restarte service, sjekke at den startet, starte NOD32 igjen og lukke vinduet. Spesielt nå som SMP-en krasjet igjen, og utnyttet 3 kjerner elendig da den tror den har 4 kjerner men den 4. ikke svarer noe pga GPU2.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Har lekt meg litt med taknken på å bygge en liten lekemaskin. Kan være at jeg skal prøve linux oprativsystem på den. Kansje jeg putter 2 8800GT skjemkort inn sammens med en Quad prosessor.

 

Den eneste nytten den skal ha er folding, utforsking linux og klokking av CPU/GPU. Har aldri prøvd linux før så jeg vet ikke noe om folding og klokking der eller om det går greit med 2 grafikk kort.

 

Hvis noen har erfaring, så tar jeg gjerne mot tips.

 

PS: Går det å folde med 2 GPU+SMP samtidig??

Lenke til kommentar
...Selv bidrar jeg nå til Nutritious Rice for the World, Hydrogen@Home og TSP ville ikke ha meg. Grunen er at jeg egentlig ble lei av å sjekke at SMP-en kjører greit, starte services.msc, stoppe NOD32, restarte services....... Spesielt nå som SMP-en krasjet igjen, og utnyttet 3 kjerner elendig da den tror den har 4 kjerner men den 4. ikke svarer noe pga GPU2.

Vel vel, hvilket behov har de andre du nevner for distributed computing? Linker? Edit: Fant dem (unntatt TSP som kan være så mangt). Nutritious rice har jo et godt formål, men prosjektet virker veldig svevende med uklare vitenskapelige mål. Hvordan skal avl av en nytteplante foregå ved hjelp av enorm datakraft spredt rundt på verdens hjemme-PCer. Og Hydrogen@Home har vel også et godt formål, men her er vel ikke så mye databehandling som skal til for å finne praktiske teknikker for bruk av hydrogen og PEM (Proton Excange Membrane)-membranen er jo allerede oppfunnet, patentert og i bruk.

 

Hvorfor bruke NOD når det gir så mye trøbbel, jeg kutta ut Norman (selv om jeg får det gratis via banken) av lignende grunner. Og kanskje det da er like greit å ikke kjøre som services, så lenge strømmen holder seg (?).

 

Hvorfor låser du prosessene til bestemte kjerner. Hos meg jobber GPU og SMP paralellt uten problemer på alle fire kjerner, ser ingen forskjell i ytelse. Men skru litt ned på CPU-bruk på SMPen om nødvendig, klokk gjerne også litt ned så skal du se det virker med dine kunnskaper ellers. :idea:

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
PS: Går det å folde med 2 GPU+SMP samtidig??

Ja selvfølgelig går det fordi Geforce ikke belaster CPUen så mye, Men det blir varmt og det er kanskje ikke så lett å få til som det høres. Start i Theos utredning post 6021 og bla deg framover. Sjekk også Folding@Homes egne sider om multi GPU.

 

PS Men hvis du mente på Linux har jeg dessverre ikke så mye å si, annet enn at det er enda vanskeligere!

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
PS: Går det å folde med 2 GPU+SMP samtidig??

Ja selvfølgelig går det fordi Geforce ikke belaster CPUen så mye, Men det blir varmt og det er kanskje ikke så lett å få til som det høres. Start i Theos utredning post 6021 og bla deg framover. Sjekk også Folding@Homes egne sider om multi GPU.

 

PS Men hvis du mente på Linux har jeg dessverre ikke så mye å si, annet enn at det er enda vanskeligere!

 

Hm, da er multi Gpu i Linux ute. Har lest litt og Vista ser ut til å være best valg av oprativsystem. Er det fremdeles slik at hvis en har flere grafikk kort, så må en ha skjerm koblet til alle utganger??

Lenke til kommentar

Ja iflg Theo og enkelte andre virker det som Vista kan være bedre, mindre CPUbelastning.

 

Men det med tilkoblede skjermer har jeg kanskje misforstått da. Trodde det var nødvendig bare med en tilkobling per GPU, nei, jeg er ganske sikker på det. Men det andre kortet kan feks være tilkoblet den ekstra inngangen på en skjerm eller en KVM svitsj slik at man kan veksle mellom de to kortene.

 

Edit Sorry brg, ble borte da jeg skulle poste dette (en valp kuttet linja).

 

Faktisk tror jeg flere tilkoblinger på samme kort, span mode og høy oppløsning faktisk kan redusere PPD - Folding produksjon. Enklest mulig opplegg og bruk lønner seg. Den maskina som kjører dual-trippelskjerm vil ikke kunne produsere så mye på det GPUkortet som brukes. Spill vil ta mest men da stopper vel de fleste folding uansett.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...