Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takker for svar. Foreløbig er den ikke tilgjengelig.

 

Hvis noen vet. Har idag 2 kort. 8800GS og 8800GTS 320MB. Men har fått muligheten til å overta et GTX260 til fornufig pris(1500,-). Derfor må jeg spørre i kveld. :)

 

Kan 8800GS kombineres med GTX260. Alternativet er jo 2xGTX260, men da må jeg investere i et til + er usikker på varmen og om 600w PSU holder.

 

Mulige kominasjoner jeg ser på:

8800GTS 320mb/8800GS

GTX260/8800GS

2x GTX260

2x 8800GS

 

Dette skal inn i 2 maskiner, 1 xp med Q6600 og 1 vista med Quad eller Duo prosessor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen kommentarer på foldingen min? (siste 24 timer var jeg uten nett)

 

Folder med et 8800GTS 512 og begge kjernene på en AMD64X2 6000+ (3ghz) uklokket. Og begge kjernene på en AMD64X2 5000+

 

http://folding.extremeoverclocking.com/use...s=&u=341387

 

Jeg har samme kortet men bruker bare GPU-folding og Intel Core 2. Hos meg gir kortet 5000 poeng med shader lik 1625. Og du har omtrent 500 poeng ekstra. Skulle gjerne visst hva forskjellen blir med Intel og AMD ved GPU-folding (er det noen?).

Lenke til kommentar

8800GS har 96SP, GTX260 har 192SP om jeg ikke husker feil. Noen har funnet at å sette det svakeste kortet i primær skjermslot gjør at det alikevel fungerer med full pott, men ingen garanti og kun få avvik som har vist dette.

 

8800GS og 8800GTS 320 har likt antall shaders og vil fungere godt sammen. Det samme med 2*8800GS, men bruk det du har.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

brg:

Det er helt korrekt at kort som blåser lufta ut av kabinettet gjør kjøling enklere. 8800GS er dog ikke av de verste varmebassene.

 

Mine 8800GTS-512MB går sjelden over 60C på load mens jeg har 3stk 8800GT som ligger å vaker mellom 80-84C med Asus Glaciator fordi det blir mye varmluft som må flyttes tungvidt ut av kabinettet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg blir like målløs hver gang jeg er innom Extreme overklocking sin folding-statestikk i det siste. Det er ikke lenge siden vi var imponert over at vi hadde tippa 2 mill på månedsstatestikken. Forrige uke leverte vi WUer verdt 2.314.450! Etter boosten i våres har vi holdt oss over 12% på aktive brukere stort sett hele tiden, noe som betyr at det er færre nå som bare prøver seg litt og så slutter. Etter at flere og flere setter opp smp og gpu har også gjennomsnitlig PPD skutt i været. Jeg husker at 1200PPD var toppene av "top 20"-lista. Men til alle ferskinger som synes det er frustrerende å se at så mange har enormt høye poengsummer; å folde på en maskin som gir 100 PPD (eller mindere for den sags skyld) bidrar også til at laget klatrer. "Alle monner drar sa musa og pissa i havet". Så ingen må gi seg bare fordi de ikke kan være på toplista. Eller fordi de ikke får GPU eller SMP til å gå stabilt. Det er bedre å bidra med pittelitt enn ingenting.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

kva er best å ha med 2 GPU klienter @ 3870X2 og Vista. Lowest possible eller slightly higher ?

 

Gikk fra 2000PPD på P4744 til 428,87 når eg installerte en klient til.

klient nr 2 har project 4728 og gir 737,28ppd.

 

får la dei stå ei stund til. satt ned til lowest possible på begge to no. får sjå om det hjelper.

Lenke til kommentar
Men til alle ferskinger som synes det er frustrerende å se at så mange har enormt høye poengsummer; å folde på en maskin som gir 100 PPD (eller mindere for den sags skyld) bidrar også til at laget klatrer. "Alle monner drar sa musa og pissa i havet". Så ingen må gi seg bare fordi de ikke kan være på toplista.
Tar det ikke så tungt at jeg sikkert er nede på 50. - 60. plass (?) på PPD (evt. gj.snitt/24t). Men synes det er litt artig å se at jeg er kommet såpass høyt som jeg er på team-lista (ant. poeng) i forhold til antall completed WUs :)
Lenke til kommentar
Er ikke ekspert på ATI multigpu folding, men har du husket å spesifisere -gpu 0 og -gpu 1? Ellers folder begge klientene på samme GPU og de slår hverandre litt ihjel.

 

det gikk opp til ca 1070ppd på begge to.

 

eg spesifiserte -gpu 2 på den klienten eg installerte sist.

da gikk alt normalt. 1000ppd pr stk.

 

No spesifiserte eg ein klient til -gpu 0 og en til gpu 1 i shortcut.

starter eg shortcut med gpu 1, kjem det at det er komt en seriøs feil, og den avslutter.

men bruker eg snarvei som kom da eg installerte klient, da starter den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...