Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NB!

Ellers har de hatt store strømproblemer på hele "campus" siden sent i går kveld og de sliter med varme på serverrommet akkurat nå så det kan ta tid før vi får opp servere igjen.

 

Har sendt og mottatt nye arbeidspakker noen timer nå, men på folding.extremeoverclocking.com registreres det ingenting. Mulig de har problemer eller at de ikke får hentet nye resultater fra FAH?

Endret av Billy_Pilgrim
Lenke til kommentar
Joda. bare husk å sette forskjellig hardwareid når du setter opp de forskjellige klientene.

 

Øh, harwareid ? Skulle ikke den brukes hvis en folder med consoll på de enkelte kjerner. Altså kjerne 1-4 på Quads.

 

Og en annen sak, har det noe hensikt på kjøre SMP og GPU samtidig, eller vil de kvele hverandre på noen måte.

Lenke til kommentar

Jeg har altid latt id en være forskjellig på både cpu kjernene og skjermkortet. Uansett så er det ingen krise at du bruker tre stk. Du har jo 16 id-er totalt. Vet ikke helt hvorfor det er slik men kanskje de skaper konflikt med hverandre om de kommuniserer på same "frekvens"?

Lenke til kommentar
Hi

 

Har en maskin med 8800GTS skjermkort i som jeg nå tester på GPU folding for første gang. Kan jeg kjøre SMP på Q6600'en samtidig??

Du kan uten problem kjør 2 stk SMP klienter samtidig som GPU2 med en Q6600 ;). La alt stå til default og set "slightly higher" eller "low" på GPU klienten. De kveler ikke hverandre med den type oppsett. GPU tar det den trenger og begge SMP klienten får det som er til overs og du får nesten full uttelling på alle 3 folderne. Du vil dog få bedre uttelling med Vista enn med XP pga. noen GPU2 bugs ift. XP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vanskelig å svare på uten at du gir meg alle detaljer om PSU, komponenter osv. Jeg har ikke så mye fritid at jeg sjekker det opp selv ;)

 

Hehe... Var litt kjapp i vendingen der.

Det er en Pentium D 2.7GHz, 4GB-Ram og jeg tror det er en 300 watts strømforsyning.

Det skal nok gå fint, 8800GS bruker i underkant av 100W. Det eneste som kan bli problematisk er strømtilkobling og om PCIe porten støtter skjermkortet på Dell maskinen, men som regel går det helt fint :)
Lenke til kommentar

8800 GS bruker ca 90W, sendte en e-post til Ganward for en stund siden.

 

Hello,

The 8800GS needs 50watts idle and max. ca.90 Watts.

Normally is a 400Watts Good branded PSU enough.

 

 

xxx

Service Department

 

Nå skulle jeg gjerne hatt jobb, gitt. Får håpe på det beste med en elektrobutikk som åpner her i byen men jeg tror mange har søkt. Foldemaskinen trenger penger! :p

Lenke til kommentar

Dermed så burde 300W holde helt greit om maskinen ikke er fullstappet av annet utstyr. Jeg synes ofte produsenter overdriver strømkravene. Jeg kan holde et langt foredrag om PSU ift. kvalitet, 12v railer, amper osv. Men mitt råd er ta sjangsen.

 

Fruktkake:

Jobb får du deg alltids ;) Hvis ikke flytt til Oslo/Omegn så skal vi se hva vi får til hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Neida jeg har selv kjøpt 2stk 8800GS der til 487,-.

Trykk direkte på "kjøp" ikke butikk, siden butikkpris er dyrere.

 

Se her:

Produktnavn Antall På lager På lager/ETA *) Pris Totalt

GAINWARD GeForce 8800GS 384MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/ HDCP/ HDMI, 192bit (471846200-9153) 8 509,- 509,-

Totalt (inkl. mva): 509,-

Herav MVA: 101,80

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er løst for lengst, sjekk foldingforum.com. :) Man bruker parametere som -forcegpu nvidia_g80 osv.

Betyr dette at eg nå kan folde på 8600gt og 8800gtx'n min på likt?

Kva skriver eg da i såfall?

Hmm der stiller du egentlig et annet spørsmål som har andre utfordringer. GPUer med store variasjoner i hardware specs. Her er det to ting som gjelder.

 

- Sørg enten for samme shaderproc antall på alle skjermkort i samme maskin.

- I noen tilfeller lar det seg variere om det dårligste skjermkortet står i øverste/primary skjermkortslot.

- I ytterste konsekvens får du mye dårligere score på ene skjermkortet om variasjonen i hardware spec er for store og om trikset over ikke virker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...