Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott :)

 

Ellers de som lurte på statistikkene.

by ElectricVehicle on 19 Aug 2008, 19:57

See the announcement: http://folding.typepad.com/news/2008/08/up...00-back-up.html

 

The work units are bing recorded and the points recorded but they won't be visible on the stats server for a bit longer. My personal guess is within 2 days, and likely within 24 hours from now.

 

The Pande group has addressed this in the right order - first get new WU assignment servers up to keep work from stalling, then the collection servers because the clients will keep the WUs until the collection server is ready as long as the WU doesn't expire. Then get all the stats servers and reporting up. This way we get abig surge in points when everything is up. It they did it in the opposite order our computers would have spent many hours or even a day or two idle and without work.

 

Must be an exciting time to work in IT at Stanford!!! :eo

Lenke til kommentar
Hi

 

Har en maskin med 8800GTS skjermkort i som jeg nå tester på GPU folding for første gang. Kan jeg kjøre SMP på Q6600'en samtidig??

Du kan uten problem kjør 2 stk SMP klienter samtidig som GPU2 med en Q6600 ;). La alt stå til default og set "slightly higher" eller "low" på GPU klienten. De kveler ikke hverandre med den type oppsett. GPU tar det den trenger og begge SMP klienten får det som er til overs og du får nesten full uttelling på alle 3 folderne. Du vil dog få bedre uttelling med Vista enn med XP pga. noen GPU2 bugs ift. XP.

 

Tja. Hadde 4200 i ppd med bare GPU, Nå 4099 med GPU + 1 SMP, så da så.

GPU gikk ned til 3800 og SMP gir hele 289 ppd. SMP aleina gir 2400 ppd.

Lenke til kommentar

Hvis ikke SMPen gir mer enn 289PPD så gå over til standard klient. Med så lav PPD kan du umulig levere mange pakker innenfor "preferred" levering. Man har 2 tidsfrister i pakka; expected og preffered. Dersom den ikke er levert innen preffered vil den sendes ut på nytt til en nye bruker og din arbeidsinsats er i praksis null verdt for prosjektet.

Lenke til kommentar

Det var utrolig merkelig siden jeg har E8400/8800GTS512 og får 5700PPD på skjermkortet og 1800PPD på 1stk SMP. SMP synker til fra 2400PPD til 1800PPD når jeg kjører GPU samtidig på WinXP32, men det er minimalt og den ville sunket mindre på Vista.

 

Da må noe annet være veldig galt hos deg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke vet jeg. Begge de jobbene som jeg kjørte på SMP fikk så lav ppd. Så jeg vet ikke hva som er galt. SMP har maskin id 1 og Gpu maskin id 2.

Standard klient gir jo nesten ikke poeng lengere, så det ser jeg ingen vits i å kjøre. Har allerede stengt ned folding på 3 maskiner pga. dette.

Lenke til kommentar

Forsøk å dediker GPU2 klienten til eks. den fjerde kjernen, dvs. kjerne 3 (0-1-2-3). Dette gjør du ved å bruke affinity variabelen for GPU2 Nvidia klienten(gjelder fra core 1.07 og oppover).

 

Se evt. min sig for detaljer og under "gammelt".

 

Da skal ikke GPU2 klienten ta noe ressurser fra andre enn den kjernen og en stk C2 2,4GHZ skal være mer enn nok. Dermed så skal du få minst 2000PPD i en SMP klient i tillegg. Hvis ikke så jobber rett og slett maskinen din for tungt med andre ting som drar ned PPD kraftig.

 

 

 

EDIT:

Tok det med her så slipper du lete. Din verdi bør da være NV_FAH_CPU_AFFINITY=8 i systemvariabler.

 

 

Re: A new Nvidia core (v1.07) for users w/ multi-gpu boards

Postby DonMarkoni on Tue Jul 01, 2008 11:05 pm

 

People... try... find the best settings for Your system.

BTW, if someone is sleepy like me and don't wanna think too much:

1 ==> CPU 0

2 ==> CPU 1

3 ==> CPU 0 and 1

4 ==> CPU 2

5 ==> CPU 0 and 2

6 ==> CPU 1 and 2

7 ==> CPU 0,1 and 2

8 ==> CPU 3

9 ==> CPUs 0 and 3

10 ==> CPUs 1 and 3

11 ==> CPUs 0,1 and 3

12 ==> CPUs 2 and 3

13 ==> CPUs 0,2 and 3

14 ==> CPUs 1,2 and 3

15 ==> CPUs 0-3

 

Environment variables are not set from the client.

Right-click My Computer and select Properties. Open the Advanced Tab. Bottom of the tab there's a button Environment Variables. Add a new variable from the window that opens.

 

Variable name: NV_FAH_CPU_AFFINITY

Variable value: 1 (through 15)

 

 

Ikke bruk 3.part affinity verktøy, da ender du bare opp med å rote til hele greia.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Etter å ha vært borte et par uker grunnet ferie og installering av vannkjøling er jeg endelig i gang med foldingen igjen. Har nå en Q6600 som kjører på 3.6GHz og et HD4870 på 790/1100. Kommer antakeligvis til å klokke en del høyere etterhvert, i alle fall skjermkortet hvis jeg bare gidder å lese meg til hvordan. Det ligger på 35 grader nå.

 

uansett: kjører 2xSMP og 1xGPU og de går pretty much 24/7 bortsett fra når jeg spiller eller lignende.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
EDIT:

Tok det med her så slipper du lete. Din verdi bør da være NV_FAH_CPU_AFFINITY=8 i systemvariabler.

 

Ok, takk for tips. Jeg tror jeg fikk det til. Har opprettet en systemvariabel med verdi 8 og restartet maskina for sikkerhet skyld.

 

Starter opp begge nå og ser om det blir noen endring.

Lenke til kommentar

Ser ikke bra ut. GPU ligger i Famon på 3800 ppd og SMP klarer 193 ppd på en jobb som gir 165 poeng. Eta kl 1100 morgen.

 

Når jeg bruker Everest til å se CPU bruk så ligger CPU 1.1 på 0% fast, 1.2 har et snitt på 40%, 2.1 ligger på 3-8% og 2.2 ligger på snitt 40%.

Endret av brg
Lenke til kommentar
Du husker på å angi "-smp" parameteren til smp klienten, hvis det er nødvendig på Windows versjonen også ?

Hvis du ikke har med den parameteren kjører den vel som en vanlig cpu klient på 1 kjerne...

 

AHA, det viste jeg ikke. Er der noen enkel måte i XP å starte denne med -smp. Eller må den startes via dos-vindu hver gang?

Lenke til kommentar

Jeg tror at Windows smp klienten ikke kan kjøres som service pga. vanskelighet med å få angitt -smp som parameter, og at denne derfor må/bør kjøres i et konsoll-vindu; Se her hvordan.

 

Jeg ser også at de har to forskjellige typer smp klient versjon 6.22 for Windows nå, så hvis du bruker denne må du kanskje bruke -deino også, det er avhengig av hvilken variant du bruker. Se her for mer detaljer.

Endret av HawP
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpa :thumbup:

 

Nå ble det action og total ppd er på 5100. GPU gir 3430 og SMP 1650.

 

Fikk også til å lage snarvei med flag. Hadde prøvd det før men satte flagget innenfor "" og fikk dermed feilmelding.

 

Nå er det bare å finne en måte å følge tempraturen på. Evrest rapporterer kun GPU, Hovedkort og HD, men ikke CPU. Så jeg får finne meg et program som kan lese CPU temp. GPU er foresten på 73 grader, noe som vel er ganske greit.

Lenke til kommentar

Forskjellene ligger iflg noen forklaringer (tidligere i tråden her) i at AMD CAL programmene ikke er så egnet til dette som nVidias CUDA programmer. Sorry har ikke tid til å lete bakover i tråden, men såvidt jeg husker har Theo forklart det. Du vil også finne noe om det i Folding@Homes egne sider og i Folding Forum.

 

Ting forandrer seg også med ATI ser det ut for, nå får jeg 2085 PPD på en ATI 3870 Ultimate på p 4730 på en Q 6600 mens SMPen får 1672 (p2665 som er det seigeste prosjektet for SMP). Det er litt framgang, tidligere hadde jeg max ca 1700 PPD på det grafikkortet.

 

Ellers må jeg jo si til alle som bruker FAHMON at den PPDen man ser ikke er så veldig realistisk hvis det er problemer og lange pauser, siden FAHMON kun måler hastigheta i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Tusen takk for hjelpa :thumbup:

 

Nå ble det action og total ppd er på 5100. GPU gir 3430 og SMP 1650.

 

Fikk også til å lage snarvei med flag. Hadde prøvd det før men satte flagget innenfor "" og fikk dermed feilmelding.

 

Nå er det bare å finne en måte å følge tempraturen på. Evrest rapporterer kun GPU, Hovedkort og HD, men ikke CPU. Så jeg får finne meg et program som kan lese CPU temp. GPU er foresten på 73 grader, noe som vel er ganske greit.

Sett FAHMON til å vise poeng for hver frame, ikke 3 eller alle så får du mer nøyaktig poeng der og da. Helt nødvendig når du driver å sjekker slik du gjør nå.

 

Sett GPU og CPU klient til å motta BIG packets og SMP til -advmethods på parameter.

 

Kjellms:

Det kan du justere i FAHMON. Den kan stå til å ta gjennomsnittet av alle frames slik at du får en helhetlig verdi. Jeg fortrekker å se hva den gir akkurat nå dog. Letter å se om noe er galt akkurat nå og hva jeg får akkurat nå.

 

 

EDIT:

Husk at SMP Beta v6.22 er universal på antall kjerner. Hvis du ikke anngir -smp så vil den laste ned fahcore for singlecpu/singlecore. Les alltid notatene om klienten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kjellms:

Det kan du justere i FAHMON. Den kan stå til å ta gjennomsnittet av alle frames slik at du får en helhetlig verdi. Jeg fortrekker å se hva den gir akkurat nå dog.....

Ja, men det er fremdeles bare frames for den ene WUen den jobber med, ikke gjennomsnitt for alle WUer over tid. Derfor tar det ikke hensyn til nedlastingspauser og andre forskjellige avbrudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...