Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå ville ikke SMP-en sende inn en WU. Hjelper ikke om jeg skrur av Nod. Har også prøvd å slette FahCore_uansett og arbeidsfilene.

 

 

[19:56:32] Folding@home Core Shutdown: MISSING_WORK_FILES

[19:56:32] Finalizing output

[19:56:35] CoreStatus = 1 (1)

[19:56:35] Client-core communications error: ERROR 0x1

[19:56:35] This is a sign of more serious problems, shutting down.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et litt pussig problem med SMP-klientene mine. Normalt bruker de i underkant av en halvtime på 1% av en WU, men noen ganger bruker de plutselig en time hver i stedet, uten noen åpenbar grunn. Den eneste andre prosessen som bruker noe nevneverdig CPU er GPU-klienten (som for øvrig bruker en hel kjerne alene, noe jeg syns var litt mye på 3.6GHz. Den er satrt til slightly higher prioritet, akkurat som Nvidiaklienten min var. Den brukte i overkant av en halv kjerne på 3 Ghz.)

 

Noen som har peiling på hva det er som er galt?

 

243460.jpeg

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
Den eneste andre prosessen som bruker noe nevneverdig CPU er GPU-klienten (som for øvrig bruker en hel kjerne alene, noe jeg syns var litt mye på 3.6GHz
Akkurat denne biten er en bug ift. GPU2 på XP, Vista ville vist vesentlig mindre CPU bruk for Nvidia GPU2. Det andre kan jeg ikke svare på.

 

Den er satrt til slightly higher prioritet, akkurat som Nvidiaklienten min var. Den brukte i overkant av en halv kjerne på 3 Ghz.)
Hva mener du? Har du også satt SMP til "slightly higher"? Det må du ikkje gjøre. Kun GPU2 skal ha den settingen. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Satt GPU-klienten til low og nå ligger gpu load på omkring 60%. Men den bruker fortsatt mellom 15 0g 20% i task manager :hmm: Hadde omtrent 2500 PPD med gpu-en på fullt, så jeg vil tape omtrent 1000 PPD ved å sette GPU til low. Tar neppe det igjen på SMP-klientene så jeg får vel bare la den være på slightly higher.

 

Edit: beklager hvis jeg var litt uklar. SMP er selvfølgeligvis satt til laveste prioritet, gpu på slightly higher. Jeg byttet nettopp skjermkort fra 8800GT til 4870, burde kanskje nevnt det i posten. Da jeg hadde 8800GT brukte det rundt halvparten av en 3GHz-kjerne (på slightly higher), mens ATI-kortet bruker en hel kjerne på 3.6 GHz.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
Ah. Da er det lite vits. Og såvidt jeg har lest går det tregt å folde på ati kort foreløpig..

Tja, vits og vits, alle monner drar jo. Jeg har som nevnt en Sapphire 3870 Ultimate (passivkjøling), den gir fra 1300-2000 PPD på en Quad, i sum med SMP-en blir det ca 3800 som den normalt har ligget på i det siste. Det kan jo ikke måle seg med nVidia, men det er jo bedre å bruke den enn å la den stå. SMPen ville alene på den maskina gi ca 2500 PPD (unntatt på p 2665 hvor den ligger på ca 2000). Win XP Pro 32bit.

 

Edit: Dette var snurrig. Etter at jeg pausa GPUen og SMPen kom opp i toppfart 2500PPD satte jeg igang GPUen og nå har de sum på ca 4100 PPD, litt over 2000 hver.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Kjellms:

Det kan du justere i FAHMON. Den kan stå til å ta gjennomsnittet av alle frames slik at du får en helhetlig verdi. Jeg fortrekker å se hva den gir akkurat nå dog.....

Ja, men det er fremdeles bare frames for den ene WUen den jobber med, ikke gjennomsnitt for alle WUer over tid. Derfor tar det ikke hensyn til nedlastingspauser og andre forskjellige avbrudd.

Sorry, jeg tullet litt her. For det første betyr ikke All frames kun den ene WU-en den jobber med, men alle WU-ene av samme type, og så fins det en innstilling som kanskje klarer å ta hensyn til alle pauser: Effective rate. Iallfall ifølge dette. Sitat: " “Effective rate” calculates a frame time based on how long the WU has actually been running and takes into account client downtime." fra Help-funksjonen i FahMon sida.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...