Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil et 750ti kort fungere greit til folding?  :hmm:

 

Lurte på å om jeg kanskje skulle begynne og folde med PC Nr. 2 siden den bare står å samler støv 

750 Ti vil trolig gi deg 80-90.000 ppd. +overklokking.

Det vil fungere og fungere, men om Strømforbruket er verd det for 80.000 poeng er opp til deg. :)

Lenke til kommentar

Hehe jeg gir det et forsøk.

 

Begynner forresten å bli litt kjølig om dagen sååå man må jo ha varme  :laugh:

 

Men brukes det virkelig så mye strøm på å folde ? Jeg mener. Vis datan står på uansett, hvor mye mere strøm kan den trekke av å folde? 

Kommer jo an på hvor mye strøm den trekker, men watt inn er det samme som watt ut i form av varme. Har du behov for å sjekke, kan du jo følge litt med på strømmåleren. Men det er jo noen inne på forumet her som er opptatt av strømforbruk, og noen som ikke bryr seg om det i det hele tatt. Du får nok bedre svar etterhvert.

Lenke til kommentar

Vel nå står den å folder :)

Når det kommer til watt som utstyret bruker ved folding er det lite relevant om man ellers varmer bolig ved bruk av elektrisitet. Varmeovner og des like vil benytte termostat for å oppnå ønsket temperatur og vil således bruke tilsvarende mindre watt = det du generer ved folding.

 

Takk for ditt bidrag.

Lenke til kommentar

Har det noe for seg å sette opp et par kort i SLI for folding?

 

Har et stk. MSI GTX 970 stående i dag, Har litt lyst til å skaffe et til å sette de opp med SLI. Får jo litt bedre grafikkytelse, men blir vel en god del bedre ytelse for folding og? :)

 

FAH støtter ikke SLI, men det støtter flere skjermkort, så du får tilsvarende ytelse fra det andre kortet. FAH ser bare korta som 2 ulike kort og gir hvert kort egne WU.

Lenke til kommentar

Oppdatert Windows... nå får jeg feilmeldinger i FAH... Bare å reinstallere FAH? 

 

Edit: Det hjalp ikke... Installere nvidia driver på nytt? Eller for min del da oppdatere den mest sannsynlig. 

Edit 2: OK oppe å går igjen... Men nå kjører kortet på 1152MHz... Base clock. Det kjørte på 1464 noen sekunder når jeg startet opp... Vet ikke om det har noe å si at CPU er i gang med folding, men det blir bare en oppgave. Og aquasuite rapporterer 70C på GPU mens afterburner rapporterer 26C... Vannkjølt så 26C høres mer riktig ut. 

Edit: Prøvd litt ulike ting nå... Men akk nei den er stuck på base clock 1152MHz... Kortet er 980Ti. Det er nesten så jeg mistenker at aquasuite holder det nede på base clock, men mer gidder jeg ikke å prøve i dag.... Kanskje re installere det programmet og??? 

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar

Oppdatert Windows... nå får jeg feilmeldinger i FAH... Bare å reinstallere FAH? 

 

Edit: Det hjalp ikke... Installere nvidia driver på nytt? Eller for min del da oppdatere den mest sannsynlig. 

Edit 2: OK oppe å går igjen... Men nå kjører kortet på 1152MHz... Base clock. Det kjørte på 1464 noen sekunder når jeg startet opp... Vet ikke om det har noe å si at CPU er i gang med folding, men det blir bare en oppgave. Og aquasuite rapporterer 70C på GPU mens afterburner rapporterer 26C... Vannkjølt så 26C høres mer riktig ut. 

Edit: Prøvd litt ulike ting nå... Men akk nei den er stuck på base clock 1152MHz... Kortet er 980Ti. Det er nesten så jeg mistenker at aquasuite holder det nede på base clock, men mer gidder jeg ikke å prøve i dag.... Kanskje re installere det programmet og??? 

 

For det første bør du aldri la Win10 styre driver install for skjermkortet. Når du kjører Display Driver Uninstaller (DDU), så setter den auto driver install til av (DDU skal kjøres i Safe Mode). Bruk den når du skal fjerne nVidia drivere etter en vanlig avinstall først.

 

For det andre så bør du ikke bruke 370 serien av drivere med 980Ti enda. Iallefall ikke før de fixer den buggen med at boost ikke fungerer mer. Rull tilbake til 368.81 driveren.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

For det første bør du aldri la Win10 styre driver install for skjermkortet. Når du kjører Display Driver Uninstaller (DDU), så setter den auto driver install til av (DDU skal kjøres i Safe Mode). Bruk den når du skal fjerne nVidia drivere etter en vanlig avinstall først.

 

For det andre så bør du ikke bruke 370 serien av drivere med 980Ti enda. Iallefall ikke før de fixer den buggen med at boost ikke fungerer mer. Rull tilbake til 368.81 driveren.

 

Jeg installerte selv. Helvete da. DDU og installere 368 driver? Jeg hadde 361,75 før dette. 

Edit: Jeg har ikke tid til å ordne med dette nå. Gjør det i morgen. Takker for tipset. Den får folde med lavere hastighet i natt til jeg ordner det i morgen ettermiddag/kveld. 

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar

 

Hmmm, har ikke gjort noe med PCen siden i går. Dama har brukt den til å levere inn skoleoppgaver... Nå kjører den på full boost hastighet, 1464MHz. Og har gjort det en stund. 

 

Dama di må ha magiske hender hu da :p

 

 

 

Jeg lukter muligheter for å gjøre profitt på evnene hennes.

 

edit: Kremt. Ment nøyaktig slik det er skrevet, ikke noen luguber koffert-tankegang.

Vi får nå se da. Hu er grønn på data ellers :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...