Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil si feil, testet nå på 4200 på 3770k og hadde 10 mill ppd. Så på mine er det sløsing av watt og varme. Så jeg kjører 3500 på dem fra nå av.

Spare watt, da jeg gikk fra gold til titanium sparte jeg ca 100 vatt på 7 maskiner. For meg er det viktig, jeg har ikke en plass hvor jeg slipper å krangle med varmen, er 30.8c her nå, :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare hos meg eller er nVidia 372.70 driveren bøgga sammen med 980Ti? Jeg la den inn og skjermkortet nektet å booste seg opp under foldinga. Lå bare på base clock. Så rulla jeg tilbake til 368.81 og boost er som før igjen. Wtf!?

 

Sn1ken her... svarer bare via Sementblander sin konto.

 

Jeg har sett det samme som du beskriver, så jeg avinnstallerte driveren i går. Så i EvgaPreX at kortet klokket ned til stock og da snakker vi 1140Mhz eller liknende. Så det var virkelig sabotering av ytelsen.

Har ett kort her som klokker helt greit til 1500Mhz og det er vesentlig forskjell fra base frekvens. Så ja Betroz det stemmer at den driveren ikke er noe å satse på for 980 ti. Last ned en eldre driver og boost som en knekt...

Lenke til kommentar

 

Er det bare hos meg eller er nVidia 372.70 driveren bøgga sammen med 980Ti? Jeg la den inn og skjermkortet nektet å booste seg opp under foldinga. Lå bare på base clock. Så rulla jeg tilbake til 368.81 og boost er som før igjen. Wtf!?

 

Sn1ken her... svarer bare via Sementblander sin konto.

 

Jeg har sett det samme som du beskriver, så jeg avinnstallerte driveren i går. Så i EvgaPreX at kortet klokket ned til stock og da snakker vi 1140Mhz eller liknende. Så det var virkelig sabotering av ytelsen.

Har ett kort her som klokker helt greit til 1500Mhz og det er vesentlig forskjell fra base frekvens. Så ja Betroz det stemmer at den driveren ikke er noe å satse på for 980 ti. Last ned en eldre driver og boost som en knekt...

 

 

Takk for svar. Ja da bruker jeg 368.81 videre. Den har jo funket knall uansett så. Kanskje 370 driverene funker best med Pascal kort da...for jeg bruker 372.70 med mitt 1080FE kort og der funker boost....

Lenke til kommentar

PPD er noe lav ( utover stats-server) 

Dessverre har vi hatt RMA på gpu og psu i det siste. 

En del HK også. 

 

Det ser ut som at siste batch av psuer fra evga ikke holder helt mål. 

Det er i slike situasjoner jeg er glad for at jeg handler hos komplett.no og at rma er enkelt og smertefritt. 

Jeg mener de er sakelige i sine vurderinger, selv mot en som har handlet masse hos de og har en del returer.

Fikk et hovedkort i retur som de mener fungerer alikevel osv. 

 

Jeg hadde hatt våkennetter om dette var kjøpt andre plasser  :fun:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen snitt tall jeg har funnet (Ukjent hvor stor prosent som er overklokket)

GTX 1060 ~ 388.000 ppd (120W) (kun 6 kort å regne snitt på)

GTX 1070 ~ 640.000 ppd (150W)

GTX 1080 ~ 760.000 ppd (180W)

GTX Titan XP ~ 1.350.000 ppd (250W)

 

Nå har GTX1070 stått å snurret med endel jobber.

 

På den dårligste jobben har jeg set 720.000, men det ser ut til at snittet og normalen ligger på 740.000 ppd.

Kjører da Core litt over 2GHz og Minnet på litt over 4GHz, virker som om det trottler på temperatur ved 70grader.

Har ordnet bedre kjøling nå å ser 745.000 på de to siste jobbene (61 grader).

 

Positivt overasket, og mer en dobbling fra GTX970 overklokket.

(Jeg hadde funnet slik info interessang for en uke siden, derfor denne posten) :)

Endret av Kid_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...