Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

"Nytt lag" med nesten 4000 medlemmer?

 

edit: ja, jo, det ser jo temmelig nytt ut

 

 

The power of youtube! Han har nå hvertfall bidratt til at flere hører om Folding@home (meg selv inkludert, som ikke følger med i IT-verdenen lengre f.eks), og det er bra.

Endret av kicksled
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei! Jeg satt opp folding på datamaskinen min og la inn Hardware.no som lag! Håpet at jeg skulle kunne kjøre med både CPU og GPU, men det får jeg ikke akkurat nå. Jeg bruker Ubuntu og har et R9 390-kort hvor jeg bruker AMDGPU-PRO-driveren fra AMD, og det ser ut til at den ikke er støttet av FAH-klienten (enn så lenge). Har ikke testet AMD-driverne med åpen kildekode enda, men lurer på å teste det i framtiden. Vi får se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre folde folket om noe her. Etterhvert som man kjøper ny hardware, får dere solgt alt det gamle? Eller sitter dere igjen med x antall skjermkort osv? Håper ikke mine 980Ti blir liggende å samle støv her :p

Både og. Solgte et 780Ti, men har beholdt et 680 med modda bios og vannblokk. Det pensjonerte jeg får en stund siden. Trakk like mye strøm som 980Ti (tror jeg) når spenningen var økt til 1,212 og kjernen gikk på 1304.
Lenke til kommentar

Oki. Nytt Z170 Carbon fra MSI mottok jeg idag fra en RMA. Monterte det og ingen ting skjedde. Tok ut GPU og den startet, men nå med error på CPU. Tenkte jeg kanskje strammet kjøleren litt hardt. Demonterte kjøler og tok ut CPU for å sjekke pinsa samt vaske undersiden av CPU (I tilfelle det hadde kommet fingermerket som hadde køddet med kontakten). Nå er kjøleren såvidt på og alt er riktig montert.

 

Men CPU error iflg HK. Kan det være at gml CB700 som døde, tok med seg gml HK samt CPU? (HK døde et par uker senere helt random).

 

Noen i krs. området som har en 1151 CPU jeg kan låne?

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre folde folket om noe her. Etterhvert som man kjøper ny hardware, får dere solgt alt det gamle? Eller sitter dere igjen med x antall skjermkort osv? Håper ikke mine 980Ti blir liggende å samle støv her :p

Ingen som svarer deg, da for jeg prøve. Jo har kort som samler støv, og det er trist. Men alle vil ha dem gratis, da kan de ligge, hehe.

Lenke til kommentar

Skal man få en grei sum penger igjen for hardwaren, må man jo selge og kjøpe nytt hver for generasjon. De som solgte sine Maxwell kort kort tid før Pascal kom ut gjorde noe smart. Men jeg tenker også at for å kjøpe noe nytt så bør det nye være såpass mye bedre at det er verdt pengene da. Jeg synes bare ikke GTX 1080 var/er verdt å oppgradere fra 980Ti. Fra 970/980 kort derimot så er det noe annet. Synd å la de gamle korta støve ned da  :hm: Har selv enda 2 stk 670 kort som støver ned, men de betalte jeg ikke mye for den gang så ikke farlig. Hvis ikke 1080Ti kommer snart, så får man vente på Volta da, som nok blir en grei oppgradering fra 980Ti vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...