Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hæ? Trudde du hadde kjøpt deg 980 jeg :green: Okay har selv 980 og 970. Bra begge, om det er verd 2k mere er mitt svar ja.

 

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe 4 stk dersom de kom til 4k på Black Friday. Men det ble ikke slik (så etterpå at Cdon eller hva det var hadde til 4190,-). Så det kunne fort blitt 4 stk kort.

 

Har også erfart at antall kort i maskinen når det kommer til 970 begrenser PPD.

 

1 stk kort i maskin = 300k PPD

 

2 stk kort i maskin = 280k PPD pr kort (maks 285k)

 

3 - 4 kort i maskin = 245k PPD pr kort

 

Aner meg at 980 vil være litt av det samme. Så hva er egentlig mest lønnsomt?

 

Jeg har i hovedsak basert meg på maskiner med 2 stk GPU i hver maskin. Men litt avhengig av priser osv, så kan også oppsett med 1 GPU være en meget god løsning.

Nå blir det ikke kjøpt inn mer på en stund. Er ganske fornøyd nå.

 

Ett av kortene jeg mangler i samlingen er 980, har nesten alt annet :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja vi vil passere en milliard med god margin i desember hvis vi klarer å holde dette trykket! Og det beste av alt er at vi i løpet av januar vil passere russerne, som vi har jaktet på i et helt år nå. :green:

 

mna kommer hjem fra jobb i morgen, og da kommer hans produksjon tilbake. Samt vi har selskap av mange nye og gml donorer for tiden. Veldig positiv utvikling.

 

Da går vi for 1 milliard poeng i desember :w00t:

 

 

 

akkorat komt inn døra. 290x`ne er oppe å går igjenn :)

 

hehe ser 280x har levert godt alene siden strømmen var borte.

 

 

Hæ? Trudde du hadde kjøpt deg 980 jeg :green: Okay har selv 980 og 970. Bra begge, om det er verd 2k mere er mitt svar ja.

 

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe 4 stk dersom de kom til 4k på Black Friday. Men det ble ikke slik (så etterpå at Cdon eller hva det var hadde til 4190,-). Så det kunne fort blitt 4 stk kort.

 

 

det var gaiward med stock kjøler jeg kjøpte på tilbud men kortet jeg pakket opp nå er inno 3d.... blir tlf til cdon i morgen jah...

Lenke til kommentar

Black Friday er det butikkene som tjener enormt med penger på, så for meg er det bare tull. Men dere går på og tro det er billigere. Sorry folkens har sette det før og bare lureri.

Tilbud har de hele året, bare forskjellige måter å kalle dem for. Jaja, kjøper når jeg vil ha noe jeg. Sjekker ikke prisene, for pris er en ting, bra service er for meg verd mye av prisen jeg betaler for ett produkt.

Lenke til kommentar

 

 

Ja vi vil passere en milliard med god margin i desember hvis vi klarer å holde dette trykket! Og det beste av alt er at vi i løpet av januar vil passere russerne, som vi har jaktet på i et helt år nå. :green:

 

mna kommer hjem fra jobb i morgen, og da kommer hans produksjon tilbake. Samt vi har selskap av mange nye og gml donorer for tiden. Veldig positiv utvikling.

 

Da går vi for 1 milliard poeng i desember :w00t:

 

 

 

akkorat komt inn døra. 290x`ne er oppe å går igjenn :)

 

hehe ser 280x har levert godt alene siden strømmen var borte.

 

 

Hæ? Trudde du hadde kjøpt deg 980 jeg :green: Okay har selv 980 og 970. Bra begge, om det er verd 2k mere er mitt svar ja.

 

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe 4 stk dersom de kom til 4k på Black Friday. Men det ble ikke slik (så etterpå at Cdon eller hva det var hadde til 4190,-). Så det kunne fort blitt 4 stk kort.

 

 

det var gaiward med stock kjøler jeg kjøpte på tilbud men kortet jeg pakket opp nå er inno 3d.... blir tlf til cdon i morgen jah...

 

Okay, fire måneder å vente da :rofl: . Men stock kjøler er bra på 980.

Lenke til kommentar

Black Friday er det butikkene som tjener enormt med penger på, så for meg er det bare tull. Men dere går på og tro det er billigere. Sorry folkens har sette det før og bare lureri.

Tilbud har de hele året, bare forskjellige måter å kalle dem for. Jaja, kjøper når jeg vil ha noe jeg. Sjekker ikke prisene, for pris er en ting, bra service er for meg verd mye av prisen jeg betaler for ett produkt.

 

Jeg vil snu litt på det. Tilbud er tilbud, uansett hva de kaller det. Jeg sjekker prisene, og handler ikke hvor som helst, da jeg er enig at bra service er verdt noen ekstra kroner. Hvis det jeg vil ha/trenger er på tilbud et sted hvor jeg vil kjøpe fra, så blir det handel.

Lenke til kommentar

Helt ærlig så bryr jeg meg ikke så mye om tilbud, priser etc. Kjøper det jeg trenger når lysten blir for stor. Og jeg kjøper fra Tyskland og Norge (bor i Spania).

 

Brukte tidligere et spansk nettbutikk, men de dreit på draget med en RMA, så hos dem blir det ikke handlet noe mer tror jeg.

 

Kjenner at Visa kortet begynner å romstere i pengeboken, er sikkert blitt utålmodig og gir beskjed om at jeg MÅ bruke det snarest. :rofl:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

.Tilbud har de hele året, bare forskjellige måter å kalle dem for. Jaja, kjøper når jeg vil ha noe jeg. Sjekker ikke prisene, for pris er en ting, bra service er for meg verd mye av prisen jeg betaler for ett produkt.

 

Glemte å skrive at det var hvis pris var 4k hos Komplett.no

 

Jeg handler kun hos Komplett.no etter å ha diverse erfaringer igjennom årene, så har jeg utelukkende handlet med komplett det siste året.

 

De få gangene det har vært noe (RMA), har dette blitt håndtert profesjonelt og effektivt.

 

Pick up Point er gull for min del.

 

Har også kjøpt litt på DI i Trondheim da det er kjekt å kunne gå inn døren og handle varer hos flinke folk. Samt ingen ting slår følelsen av å bære ut det siste nye når det nettopp er kommet inn i butikken (ikke helt det samme å hente på "posten").

 

Så ja, jeg betaler for å få en viss service, og det er noe jeg anbefaler på det sterkeste.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Black Friday er det butikkene som tjener enormt med penger på, så for meg er det bare tull. Men dere går på og tro det er billigere. Sorry folkens har sette det før og bare lureri.

Tilbud har de hele året, bare forskjellige måter å kalle dem for. Jaja, kjøper når jeg vil ha noe jeg. Sjekker ikke prisene, for pris er en ting, bra service er for meg verd mye av prisen jeg betaler for ett produkt.

 

Mnja, det er jo og en fordel å kunne gjøre flere gode deals på en gang - spesielt om man må ha det sendt med posten. Prishistorikk er jo også noe de fleste entusiaster har god kontroll på.

Lenke til kommentar

Etter litt att å fram med kundeservice.

 

"Vi beklager at du har mottatt feil vare.

 

Vi kan dessverre ikke bytte ut varen, meni må ta den i retur slik at du kan bestille den på nytt via hjemmesiden."

 

Jaja bare vente til januar å se hva amd kommer med å ta det derfra.

 

Cdon <3

Lenke til kommentar

Bare en liten påminnelse--- MS har lagt ut en oppdatering igjen. Pass på at det ikke ødelegger foldinga for dere ved en restart.

 

Og jeg liker at russerne bare er en drøy måned unna i dette tempoet :w00t:

 

Takk for tilbakemelding.

 

Litt sent å gi deg kreditt for dette nå, men du har fått støtte i denne artikkelen (bedre sent enn aldri).

Lenke til kommentar

 

Nei da kjøp 980 eller 970. Men skal bli spennende å se hva amd kommer med, for meg må de få ned strømforbruket mye før jeg vurdere dem på nytt.

 

Ifølge disse ryktene kan det lønne seg å drøye innkjøpene av 980 ;)

 

Bermuda_XT-GM200-Chiphell.png

 

http://www.tek.no/artikler/ytelsen-til-flere-kommende-toppkort-lekket/166432

 

 

Spennende å se prisen på den dyreste GM200/GM210 blir. Blir den over 10 tusen kroner, så lønner det seg heller å kjøpe 2 stk 980 isteden.

Lenke til kommentar

 

Spennende å se prisen på den dyreste GM200/GM210 blir. Blir den over 10 tusen kroner, så lønner det seg heller å kjøpe 2 stk 980 isteden.

 

En meget relativ påstand.

 

Det ser ut for at avstanden mellom 780 ti og 980 er mindre i prosent enn fra 980 til GM200.

Time will show.

 

Alltid best med 1 stk kraftig GPU fremfor 2 mindre kraftige (men til folding er det PPD som gjelder og da gir f.eks. 2 stk 970 mye mer PPD enn et stk 980).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...