Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres rett ut, eneste setting med ett kort er å klokke det til 1480/1500 i for eks evga precision ol.

Kan jo samtidig sette power og temptarget til maks på slideren i omtalte program

Må dere mase om overklokking til alle. Kjører mine på 1214 base, 970 og får ca 270K. La dem folde litt så kan vi/dere/meg si hvordan de overklokker. Tirsdag kollapset 6 maskiner fordi jeg klokket for høyt.

Skjønner poenget folkens :green:

Lenke til kommentar

Sant nok Kjetil. Ikke så mye å tjene på OC.

Har faktisk kommet frem til mye av det samme som du sier. Ikke verd det i lengden. Men det er ganske stor forskjell på 970 kort.

 

Alle 970 kan garantert folde på 1440Mhz core clock. Så hvorfor ikke? Det kan utgjøre en forskjell som er ganske markant dersom du har et kort som er klokket lavt ;)

 

Men 970 (samme for 980) er den mest klokkevillige GPU jeg noen gang har foldet på. De fleste andre kort bør med fordel kjøres stock eller meget mild OC.

Lenke til kommentar

Sant nok Kjetil. Ikke så mye å tjene på OC.

Har faktisk kommet frem til mye av det samme som du sier. Ikke verd det i lengden. Men det er ganske stor forskjell på 970 kort.

 

Alle 970 kan garantert folde på 1440Mhz core clock. Så hvorfor ikke? Det kan utgjøre en forskjell som er ganske markant dersom du har et kort som er klokket lavt ;)

 

Men 970 (samme for 980) er den mest klokkevillige GPU jeg noen gang har foldet på. De fleste andre kort bør med fordel kjøres stock eller meget mild OC.

Hvordan klarer du å kjøre på 1440 Base klokk, det klarer jeg ikke? Eller snakker du om boost :)

Mine ligger på 1365 gpu-z, men evga pr 16 x sier 1465. Hva tro du er rett? jeg holder en knapp på gpu-z :green:

Lenke til kommentar

Sorry Kjetil. Jeg var litt rask i avtrekkeren. Har ikke sjekket med GPU-Z i særlig utstrekning med 970 kortene, så godt mulig du har rett.

 

Jeg refererer til det som MSI oppgir som live måling osv, samt det EVGA pre-x oppgir for sin del.

 

Og for å svare på spm ditt, så ville jeg selvsagt i hovedsak stolt på det jeg leser ut fra GPU-Z slik du sier :)

 

Edit: Men da det jeg leser under Sensors, ikke det som kommer opp på første siden. Det representerer ikke annet en data den henter ut. Sensors er det som gjelder i GPU-Z.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Se der ja. Folder på 1450Mhz.

 

Jeg mener ganske bestemt at alle 970 (kanskje unntak med stock kjøler) kan folde stabilt på 1440Mhz. Kan selvsagt også folde stabilt høyere enn dette, men da er det ikke like sikkert (jeg legger inn litt sikkerhetsmargin når jeg sier 1440Mhz).

 

Du har nok rett der. Skal man over 1450 så trenger man øke volten for å få det stabilt, og da øker også varmen. FAH varmer ikke korta like mye som f.eks Farcry4 heller, så når jeg spiller ligger boosten seg på rundt 1430 MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...